Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Den har ikke kommet på markedet enda, men det er vel noen demo kamera i omløp rundt om i landet. Om jeg ikke tar feil var den utstilt i Kristiansund i forrige uke. Nikons nye D3 kamera hus har fullformat brikke, for de som ikke viste det, det er det første fullformat kamera fra Nikon.

Skrevet
  • Forfatter

Jo, det var på tide. Foresten, så er jeg ikke særlig Canon-tilhenger lengre. Ikke på grunn av noe spesiellt tilfelle, men har fått øynene opp for Nikon etter hvert. Nå har jeg jo EOS 1D og EX550 blitz og litt småtteri til Canon så det er jo litt lett å bare "satse videre" på det, men jeg skal sannelig se om jeg kanskje ikke switcher over til nikon før man får alt for mye Canon-utstyr.

D300 ser utrolig rått ut. Kanskje jeg bør vente noen år før jeg går til så stor investering, og da har jo foresten 400 og 500 sikkert også kommet ut ;)

Det er lov å drømme.

Ligger foresten en fin teknisk nyhetsmelding om kameraet på www.dpreview.com som forøvrig er en fotoside av kvalitet.

Skrevet

Hvorfor liker du ikke Canon lengre da? Det er ekstremt dyrt å bytte over til Nikon. Det er egentlig bare dumskap. Du må ha nytt hus, nye objektiver, ny blits, nytt av masse og det er DYRT. Du bør holde deg til Canon egentlig.

Skrevet

Enig med Olaf her, lurer oghså på hvorfor du vil konvertere.

Den evige debatten om Nikon vs Canon er jo mest for moro (iallfall fra min side), og begge to er toppen på hver sin måte. Jeg valgte Canon kun fordi jeg hadde det fra før av, linser og blits.

Det lønner seg nok å holde seg til det man har begynt med. Være seg Nikon eller Canon. Invisteringen i gode linser er så høy at du skal være rik for å kunne bytte over. En annen ting som sikkert mange fotografer sikkert vil si seg enig i, at det skader ikke å ha mer enn et kamera, men da burde det være mulig bruke linser og blitz om hverandre.

Men om du kun har et rimelig canon kamera med rimlige linser, og du kan selge det unna, så går det jo greit å bytte. Linser er jo en invistering man kan ha i mange mange år, uansett om man endrer kamera hus.

Skrevet

Canon og Nikon kommer til å være de viktigste rivalene med mindre noen andre merker finner på noe smart... i så fall ville jeg holdt lag med én side av gangen i stedet for å heie på den som vinner hver høst... Noe annet blir dyrt i lengden.

Og det er ikke "best" som teller, det er mannen bak kameraet...

Skrevet

Og det er ikke "best" som teller' date=' det er mannen bak kameraet... [/quote']

og ikke han som støtter linsa? :P Men er nok enig med det du sier ja :) Er mannen bak kameraet som teller :)

Skrevet

Og det er ikke "best" som teller' date=' det er mannen bak kameraet... [/quote']

og ikke han som støtter linsa? :P Men er nok enig med det du sier ja :) Er mannen bak kameraet som teller :)

Noen spesielle biostativer du tenkte på? ;)

Skrevet
Hvor får man kjøpt slike' date=' Tom-Arne? [/quote']

Hvis jeg sier Ikea eller Nille nå får jeg en RETT venstre her, så jeg velger å si ukjent sted. :whistle:

Skrevet
  • Forfatter

Nei, det er ikke noe spesiell grunn for at jeg ønsker å "gå over til" Nikon. Har ikke noe særlig med objektiver fra før av og har en som vil kjøpe canon-huset og objektivene. Eneste jeg da har er en ektra blitz. Jeg skal vente litt før jeg kjøper nytt dSLR. Har egentlig ikke noe særlig behov for dSLR akkurat nå men kommer nok til å se litt på D300 til våren =)

Canon-Nikon osv.. slike krangler er barnslige som noen tidligere her sier i postene. Jeg er helt enig. Vil se åssen det er å bruke Nikon. Blir litt urettferdig for Canon dersom jeg prøver Nikon D300 og sammenlikner det med et Canonkamera fra 2002. Men verden er urettferdig ; )

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …