Lars B. Frostad Skrevet 29. august 2007 Skrevet 29. august 2007 (Alle bilder er tatt av meg selv, untatt det første - som er pressebilde Copyright © Color Line) Her kommer en fersk fotoserie fra en tur med Color Lines: "M/S Prinsesse Ragnhild" på minicruise på ruten: Bergen-Stavanger-Hirtshals. Lugartypen var også denne gang L2 (5-stjerners luksuslugar innenfor "Color Class"- kategorien som bl.a. inkl. romslig lugar (ca. 16kvm) med egen sittegruppe, frokost serveres i Crystal Room - a-la-carte restaurant (kun for Color Class-gjester), fri minibar samt rødvin i lugar, fruktkurv osv osv.) Dog hadde vi denne gang L2-lugar forut på Dekk:6, da jeg hadde lagt inn forespørsel om dette. På Dekk:6 er det kun to stk. slike L2-lugarer, begge ligger som sagt helt forut - med flott utsikt over baugen. Disse to lugarene utgjorde en stor R2-lugar tidligere, men denne ble desverre gjort om til to stk. L2-lugarer for mange år siden (når PR gikk Oslo-Kiel ruten). Man kan også finne denne L2-lugartypen på Dekk: 7 og 8 (i tillegg til de to på Dekk:6). På Dekk:8 finnes det 8 stk. av L2-kategorien, og det er den romløsningen som er den vanligste - klikk på linkene nedenfor; for å se eksempler på den vanligste L2-lugaren ombord: http://home.online.no/~l-bfrost/IMG_1400b.JPG http://home.online.no/~l-bfrost/IMG_1402.JPG http://home.online.no/~l-bfrost/IMG_1405.JPG Bildene ovenfor er noen få smakebiter, fra forrige tur med Ragnhild - (også på ruten: BGO-HHS) den bildeserien er tidl. postet. Ønsker du å se denne, kan du finne den her: http://www.flightsim.no/forum/showflat.php?Cat=0&Board=UBB20&Number=478311 L2-lugartypen er beste "normale" luksus-lugartype ombord, hvis man ser bort fra V2 (som er innglasset balkong) som er såvidt dyrere. Men både L2 og V2 er 5-stjerners og L2 vil nok bli oppfattet som mer "luksuriøs" enn V2. Nok prat, over til bildene: Color Line: "M/S Prinsesse Ragnhild" Alltid herlig med utsikt over baugen, man fikk god oversikt - uten noen hindre utenfor (lugaren ligger rett under broen). Her er en annen variant, av samme lugarkategori (L2) denne er på siden - og har derfor noen små sidevinduer ekstra. Dog har den kun to vinduer forut, i motsetning til fire i den vi hadde i midten: Så over til litt diverse bilder fra skipet, både fra fellesområder og noe eksteriørt: Til slutt noen bonus-bilder, av andre fartøy og skip: Turen: Bergen-Stavanger-Hirtshals er en lang tur (lengre enn Oslo-Kiel), og man får god tid ombord. Dog litt knapp tid i Danmark, siden landligge er kun tre timer. Dette minicruiset var med avreise Bergen kl: 13:00 på en Onsdag, (innom Stavanger i 20-tiden) med ankomst Hirtshals Kl: 07:30 neste dag. Så avreise fra Hirtshals kl: 10:30, innom Stavanger i 21-tiden og ikke ankomst Bergen før kl: 08:00 neste dag. L2-lugarene koster som regel Kr: 2,300.- for to personer, uansett sesong (svært positivt!) - så her får man svært mye lugar for pengene. Disse lugarene kostet som sagt det dobbelte, når skipet trafikkerte ruten Oslo-Kiel.. Evt. kommentarer eller spørsmål er bare hyggelig! Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Fantastisk! Like bra som alltid Lars, dette var flott. Har selv seilt med Prinsessen en gang for noen år siden da den var sommervikar for Christian IV mellom Kristiansand og Hirtshals. Pen båt, jeg likte den veldig godt Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Som vanlig en flott reportasje med flotte og informative bilder. Det virker veldig fristende med en slik tur. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 30. august 2007 Forfatter Skrevet 30. august 2007 Takker så mye for kommentarer!! Neste fotoserie/reportasje blir fra Color Line: "M/S Color Festival" med R2-lugar (Rederlugar - 5-stjerners) forut i skipet, med utsikt over baugen. Altså på ruten Oslo-Fr.havn-Oslo, på langcruise - utreise søndag og to netter ombord (tilbake i Oslo på tirsdag), har dessuten med bilen ombord (slik kan man benytte de 10 timene i Jylland med egen vil, og kjøre til bl.a. Aalborg/Skagen eller Randers hvor jeg skal..) Siter
Steinar Grindstein Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Som vanlig Lars en meget fyldig og interesang reportasje ifra dine cruisefergeturer. Planlegger selve en tur til Kiel utpå høsten en gang. Siter
Andreas Nysveen Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Veldig fine bilder. Har selv hatt gleden av å være på tur med denne to ganger. En gang Oslo-Kiel, og en gang Bergen-Hirtshals. Siste gangen hadde jeg mye moro når jeg så på de stakkars guttene som skulle dirigere oss rundt der. Vi kom med 9m campingvogn, og de presterte å plassere oss i inderste felt, i en 180 Graders sving inn mot disse små båsene hvor man sjekker inn. Jeg tror de tenkte seg om litt mer neste gang de så noen som var så lange :grin: Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Nydelig nok en gang fra Flightsim.no's egen Color-Line Journalist! Vanvittg bra å kunne lese igjennom flere av presentasjonene dine,og få se litt mere en lugarene på Christian IV som jeg stort sett ser hver gang jeg reiser Kristiansand-Hirtshals-Kristiansand. Disse innleggene gir så stor reiselyst Siter
Lars B. Frostad Skrevet 31. august 2007 Forfatter Skrevet 31. august 2007 Tusen hjertelig takk, for alle de vennlige ord - veldig morsomt at dette inspirerer - og blir såpass vel mottatt. Tusen takk!! Her er en liten oppsummering av en del tidligere turer, dersom noen skulle være interessert i dette (Kanskje du finner enda mere "Color Line-snadder" nedenfor Kim Jørgen? ) : DFDS: Crown of Scandinavia (Oslo-København) med Commodore Suite: Color Line: Prinsesse Ragnhild (Bergen-HHS) med L2(5-stj.): DFDS: Crown of Scandinavia (Oslo-København) luksus m/ balcony-lugar: Color Line: Nyoppussede L2 (5-stjerners) lukuslugar på Kronprins Harald: DFDS: Pearl of Scandinavia (Oslo-København) med Commodore De-luxe-lugar: Color Line: 5-stjerners luksuslugarer på Prinsesse Ragnhild(BGO-HHS): De RÅESTE lugarene hos Silja Line (Kr: 10,000 osv.) DFDS: Princess of Norway (Bergen-Newcastle) med Commodore-lugar: DFDS: Pearl of Scandinavia (Oslo-København) med Commodore-lugar: DFDS: Princess of Scandinavia (Gøteborg-Newcastle) med Commodore: De-luxe-lugar: Luksuslugarer hos Stena Saga, Pearl, Harald (lugarer) Skip, fartøy, og en flott tunnell!! Bilder av luksus-lugarer på skip (DFDS,Color,Stena,m.m) Diverse skipsbilder & luksuslugarer på Peter Wessel: Siter
Lars Hassel Skrevet 4. september 2007 Skrevet 4. september 2007 Veldig fine bilder, får håpe du en gang er ute og spotter får øye på båten jeg fiser rundt langs Norges kyst i, den Gamle Hurtigrute skipet Ragnvald Jarl, nå kjent som M7S sjøkurs;) vi skal jo snart på norgesturne iallefall vestover, så vidt jeg vet, stavanger bergen, så videre til Trondheim;) så den turen bli bra:) Hehe Mvh Lars Petter Siter
Andreas Nysveen Skrevet 4. september 2007 Skrevet 4. september 2007 Kommer dere til å stoppe i Bergen? Siter
Lars Hassel Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Vis du tenker på sjøkurs, Andreas, så er vel det mulig ja! vis været ikke er for elendig da;) HEHE!Neida jeg bare tuller med deg jeg Andreas Siter
Andreas Nysveen Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 La meg si det slik Lars petter. Jeg ble våt på beina i dag også Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.