Skrevet 27. august 2007 17 år Norkart har laget en interessant løsning som kombinerer flyfoto med mesh data. Fungerer som Google Earth, men her er det brukt høydedata fra N50, noe som gir mye bedre høydedetaljer. I bærum og Kristiansand er det brukt kommunale høydedata og lasermålinger, noe som gir svært detaljert terreng. Interessant å se hvilken effekt det har i de områdene det er 3d bygninger. Det er vel ennå en stund til en får maskinkraft nok til å generere 3d bygninger for en hel by i sanntid basert på kartdata i flight simulator. Vær obs på at en må starte den "virtuelle globusen" med å klikke på link med bygninger for å få frem bygningene. http://www.norgei3d.no/ Tønsberg sett fra øst. Innerdalen i Nordmøre.
Skrevet 27. august 2007 17 år Ser bra ut det. Står at jeg trenger java og det har jeg, men det står Den Virtuelle Globusen krever at du har Java 1.5 eller bedre installert på din datamaskin, tester om du har Java: Du har ikke installert Java. Klikk her for å laste ned og installere Java og Virtuell Globus applikasjonen. Jeg har jo v.6 installert hvordan kan den ikke oppdage java'n min, java sin egen hjemmeside oppdager at jeg har java installert :confused:/
Skrevet 27. august 2007 17 år Hos meg kommer det bare unable to launch globe Kan noen si meg hvorfor og hva jeg må gjøre? Please
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.