Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Noe jeg ikke har fått med meg?

Det ser ut til at det bare er aktivitet på den gamle måten, altså ingen legger ut bilder på den nye måten. Og det har vært forskjellige meninger om den nye måten, noen for og noen imot.

• Premium Medlem
Skrevet

Hysjh, forsiktig med hva du sier, her er det lav terskel for kritikk :blush: .

Prøvde meg nylig med noen kritiske bemerkninger angående det totale fravær av screenshots, ikke for å være hæslig, men i håp om å få i gang en konstruktiv diskusjon. Men akkh nei, jeg ble raskt og effektivt kneblet og utslettet fra talerstolen. Riktignok har den kalde krigen blusset opp igjen, men jeg trodde pressesensuren tilhørte andre regimer enn Flightsim.no :cool: .

Og til de få som rekker å lese dette innslaget, når besøket uteblir er det nødvendigvis ikke noe gærnt med den besøkende. Når ingen benytter screenshot-forumet er det et kraftig varsku om at dette forumet IKKE fungerer!! Så kan man bedrive sensur så mye man vil.

Have a nice day.

• Premium Medlem
Skrevet

Jeg fikk ikke med meg det du, Ernst, beskrev

........det var ikke all verden, bare noen småspydige antydninger om at mens simmerne samles på kafè, er det tomrom i screenshotsforumet. Det gjenspeiler det mange har forsøkt å fortelle, nemlig at formen på screenshotforumet ikke fungerer.

Er redd jeg formulerte meg på en måte som Vidar tok ille opp, og dermed terminerte han hele innlegget.

Skrevet

For min del er forumet viktigst som et diskusjonsforum. Screenshots er greitt å ha, men kommer langt ned på lista. Tviler litt på at screenshots forumet skulle være årsak til at det er "stille" også. Mindre aktivitet *der* ja...men flightsim.no funker bra ennå etter det jeg kan se.

Skrevet

Hva som gjør at vi liker oss her på forumet er vel noskå individuellt.

Det er veldig lett å se saken basert kun på egne behov og dermed ignorere feil eller mangler andre synes er svært reelle.

Jeg er ingen aktiv poster på forumet men er (var) innom nesten daglig for å se på bilder og sjekke om det var noen tips og triks man kunne teste ut. Biledseriene (til bla.a Ernst) med tekst under bildene var ofte flotte og underholdene. Man lærte litt, og fikk seg av og til litt (evt.mye) humor med på kjøpet.

Jeg forstår at det kan være ubehagelig å få kritikk for at forumet nå ikke fungerer tilfredsstillende for ganske mange trofaste brukere. Dere har sikkert brukt mye tid, krefter og penger?? på denne oppgraderingen.

Løsningen er allikevel ikke å kneble kritikk eller å bli sutrete og sure for at brukere klager litt. Slik er det alltid når oppgraderinger av systemer gjøres. Lytt til brukerne, juster funksjoner og prøv å få majoriteten fornøyd. For all del ikke trykk "Ignore" knappen når ting tas opp, da vill dette forumet bli ganske dødt.

If it ain't broken, don't fix it.

Skrevet

Det jeg syns er flott, er at noe av den samme gløden til å være her er tilbake hos meg. Det er rett og slett fordi at det er slike småspydige kommentarer som enkelte kommer med som blir slått ned på. Dermed vet man hvor grensa går. Jeg syns at etter at Vidar kom til som moderator, så har ting blitt MYE bedre.

Så: tusen takk, Vidar, for at du gjør en så stor innsats som du gjør, for å få forumet tilbake til det jeg husker det som! :)

Skrevet

Det råder barnehagementalitet her ennå, ser jeg?

Hvorfor ikke bare godta at forumet er som det er, og leve med det i fred og ro uten å banne og sverte for hvert innlegg dere skriver? De siste ukene har jeg ikke sett annet enn meningsløs sutring om helt ubetydelige ting, kom dere ut og se i den lyse hverdag, ikke gråt over spilt melk!

La Dag gjøre som han vil, han driver jo tross alt forumet dere er så godt som avhengige av! Han har mer peiling enn de fleste av oss :)

Dette var en så barnslig tråd at jeg bare er oppgitt.

Skrevet

Jeg syns at etter at Vidar kom til som moderator, så har ting blitt MYE bedre.

Nå snakker vi..

Det som forundrer meg er at det virker som folk tar forumet litt forgitt. Vi er til tider raske med å finne ting vi ønsker å endre på og glemmer i farten at det man vil endre på ikke alltid er det samme som neste man vil endre på. Men det som forundrer meg aller mest må være alle de som er uenige i folkene som diskuterer her på forumet hvor uenige de er i flghtsim.no som et tilbud til oss fly gærninger. <<<<-- reflekter på hva jeg nå sa og så skjønner du hvor lett det ble å skjønne he he..

Men poenget jeg ville egentlig frem til var at ja vi har et sabla godt tilbud her og om enkelte er enig eller ei, ja så er det snart pokker på tide vi begynner å ta litt mer vare på dette..

Vidar har fått en del pepper og det må også han regne med han får før respekten til medlemmene havner i rette hjerter. Til den tid gjør an jobben like godt om ikke bedre en de fleste andre skrullinger her på forum tror de ville klart.

Jeg tror i alle fall han gjør jobben langt bedre en slike som f.eks meg.

Nok om Vidar....

Til Flightsim.no er det jaggu på tide vi tilbakebetaler litt ros og fra meg skal gjengivelsen skje i form av respekt for medlemmene og gleden over at vi faktisk har dette tilbudet.

Så mitt håp er at alle medlemmene tenker over følgende:

Hvor skal en rette irritasjonen, krangelen, glede, interessen og samtalen når dette tilbudet er vekk...

Nei ta vare på det en er glad i og få andre til å respektere det en er glad i..

Og koker irritasjonen og sinne, ta det på pm

• Premium Medlem
Skrevet

Ja ja, dette går sin gang :crazy: . Og for å ha en ting helt klart, jeg har IKKE noe i mot Vidar personlig, og jeg er helt enig i at han må ha et strengt blikk mot forumet for å slå ned på usaklige og ufine innslag. Og jeg er ikke langsint for at mitt forsøk på konstruktiv kritikk ble oppfattet som surmaget og sutrende :/ . Jeg er heller ikke misfornøyd med forumet generelt, tvert i mot [color:#FF0000]har[/color] FlightSim.no vært et av de mest aktive og hjelpsomme forum i HELE FS-miljøet, uansett hvor du søker!! MEN, jeg må få lov å antyde at det er et "sykdomstegn" at screenshot-forumet er helt øde. For min del har jeg hentet mest informasjon og inspirasjon i denne delen av vårt forum, og jeg har personlig hatt stor glede av å bidra med erfaringer og nyheter her. Jeg er tilogmed så naiv at jeg tror mange andre har hatt samme erfaring.

For å dra det enda lenger, jeg har IKKE noe utbytte av å skravle om uinteressante selvfølgeligheter i kaffekroken eller andre steder, så dersom dette forumet virkelig mener at DÈT er viktigst, så tror jeg mange bidragsytere rømmer over til andre forum. Det er faktisk mye som tyder på at denne skaden allerede har skjedd. Personlig må jeg innom mange andre forum for å finne nyheter, så dersom mine bekymringer for FS.no oppfattes som:

en så barnslig tråd at jeg bare er oppgitt.

.......ja, så koster det meg lite å bare sporadisk kikke innom, uten å bidra med noe som helst.

Have a nice day.

Skrevet

Hmmmm...

Jeg syns at etter at Vidar kom til som moderator, så har ting blitt MYE bedre.

Denne uttalelsen er jeg enig i. Vidar gjør en god jobb når det kommer til å bringe FS.no tilbake til det det en gang var. Det har jo vært en del "bråk" de siste årene i forhold til i "gamle dager".

Tviler litt på at screenshots forumet skulle være årsak til at det er "stille" også.

Nja.. Ikke helt enig med deg her Andrew. Greit at FS.no er MYE mere en bare screenshots. Men, ikke et lite, siden jeg registrerte meg her så har, uten tvil, screenshotforumet vært det mest aktive forumet her. Årsaken er jo ganske enkel. Vi er simmere, og vi liker å se bilder fra andres simmer...

Det råder barnehagementalitet her ennå, ser jeg?

Hvorfor ikke bare godta at forumet er som det er, og leve med det i fred og ro uten å banne og sverte for hvert innlegg dere skriver? De siste ukene har jeg ikke sett annet enn meningsløs sutring om helt ubetydelige ting, kom dere ut og se i den lyse hverdag, ikke gråt over spilt melk!

Må vell ta i bruk enda en av mine nja....

Meningsløs sutring er nok dessverre ikke noe som er forbeholdt de siste ukene...

La Dag gjøre som han vil, han driver jo tross alt forumet dere er så godt som avhengige av! Han har mer peiling enn de fleste av oss \\:\\)

Dette var en så barnslig tråd at jeg bare er oppgitt.

Avhengig er vell å trekke det ekstremt langt. Ja, jeg synes det er kjekt å ha et Norsk forum hvor likesinnede kan "møtes" å diskutere vår felles interesse, men å si at jeg(snakker kun for meg selv her) er avhengig vil jeg ikke si. Jeg stikker gjerne herfra på dagen hvis jeg finner det for godt.

Jeg må innrømme at jeg har vært nære på å slette kontoen min de siste ukene, men har holdt litt igjen for å se hva som skjer med screenshotforumet. Kall dette gjerne sutring. Jeg fatter ikke hvorfor at flightsim.no plutselig måtte ha et totalt annerledes format på sitt forum i forhold til ALLE de andre forumene i fs-miljøet?

Angående barnslig tråd. Ja det jo ikke den første i så fall...

Skrevet

Greit nok at folk synes det er mye sutring og barnslige meninger, at det er Dag som er the boss og at vi ikke må ta det for gitt at han skal gidde å drive dette forumet hvis det bare skal være klaging osv.

Samtidig regner jeg med at Dag driver dette forumet fordi det er noe han liker og gleder seg over, og at noe av grunnen til dette er fordi det rett og slett er så populært og medlemsmassen og trafikken har vokst seg nokså stor og god. Men nettopp derfor er det spesielt viktig å lytte til brukerne som tross alt opplever hvordan ting fungerer utenfra, og når det da er et nytt system som de aller fleste rett og slett ikke synes fungerer, at lysten på å legge ut bilder og innlegg blir borte, slik som flere har ytret, så bør han ta det til seg og gjøre noe med det.

Det er ikke bare brukerne som er avhengige av admin, det går andre veien også.

Kall det gjerne barnslig, men det er min oppfatning.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...