Skrevet 23. august 2007 17 år Hei Har en oppgave på skolen om og velge et yrke innenfor Media og Kommunikasjon, som vil inntrisere oss. Fikk høre om en kar som jobbet i militæret og var fly fotograf. Noen som har mer info. ang. yrket? kan man jobbe sivilt? lønn? evnt. linker til sider?
Skrevet 23. august 2007 17 år Tenker du på en fotograf som tar bilder av fly eller en person som jobber med flyfoto av bakken?
Skrevet 23. august 2007 17 år Forfatter Altså hvis begge er et fast yrke så hadde info. fra begge vært topp.. Men kansje fra bakken helst?
Skrevet 24. august 2007 17 år Det finnes ikke noe yrke (som i yrke med beskyttet tittel) som heter flyfotograf. Flyfoto er en hobby, og det kan være en fordel om man er innenfor Luftforsvaret, men da skal man trå varsomt fordi det eksisterer et ikke ubegrunnet generelt fotoforbud på militære stasjoner og installasjoner. Det nærmeste du kommer dette blir eventuelt jobb som vernepliktig journalist for mil.no eller noe. Disse jobber vel på Forsvarets Mediesenter. Men disse er vel en sjelden gang å ser og tar bilde av fly. Noe annet har ikke jeg hørt om.
Skrevet 24. august 2007 17 år Trenger det å være militært altså? Blom Geomatics driver jo på heltid med arial foto fra fly med mange ansatte. Blom Geomatics ASA
Skrevet 24. august 2007 17 år Jeg mener at de fleste flystasjoner hadde en egen fotoavdeling i "gamle" dager. Ihvertfall for en 15-20 år siden. Her på Bardufoss mener jeg bestemt at det var det. De sprang nok ikke rundt og tok bilder av fly ol. , de var vel heller satt til å tyde fotografier som kom inn av ettereningsmessig karakter. Men jeg vet de også tok bilder i ny og ne som forsvaret benyttet seg av såvel som private. H
Skrevet 24. august 2007 17 år Trenger det å være militært altså? Blom Geomatics driver jo på heltid med arial foto fra fly med mange ansatte. Blom Geomatics ASA God ide Martin! Begynn å fly Piper Navajo i Blom Johan, så blir du både flyfotograf og flyger!
Skrevet 24. august 2007 17 år Forfatter Hehe..Takk for tipset Halvdan :grin: Neida ingen krav til at det skal være militært
Skrevet 24. august 2007 17 år Jeg vet ikke helt kom kartlegging av terreng har så mye med "media og kommunikasjon" slik skolen ser det, heller noe i retning av geografi?
Skrevet 24. august 2007 17 år Terratec driver med flyfotografering også, eller de gjorde ihvertfall det tidligere
Skrevet 24. august 2007 17 år Forfatter Hehe..Nei kansje ikke..Fant lite om utdanning osv. så blir nok en annen type fotograf jeg blir å se nermere på
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.