Skrevet 23. august 2007 17 år Tja.... kva anna kan ein gjere på flyskule enn å plage livskiten av kvarandre om morgonen? hehe... Ein sofa foran døra du skal ut om morgonen er vel ei passande utfordring? http://www.bomlodykk.net/sofa.jpg
Skrevet 23. august 2007 17 år Forfatter Tja røykvarlaren ligg som regel under stovebordet. Den likar ikkje at me steiker pannekaker....at me skrur på komfyren generelt sett så den har me sendt i eksil nede på golvet. eheh
Skrevet 24. august 2007 17 år Ang røykvarselen, så mener jeg å huske at det står i en eller annen lov at " Røykvarsler er påbudt i boligenheter",men de nevner jo ikke at det er PÅBUT å ha batteri i dem.... :whistle: :grin: Men jeg mener også at det står " Røykvarsler skal monteres i taket der det er høvelig. Montering på vegg bør i størst mulig grad unngåes". Men bare å nappe ut batterier , da de ikke er lovfestet. hehe :grin: Å skifte batterier i røykvarsleren er selvfølgelig helt frivillig, og kampanjen hvor div forsikringsselskap ssender ut nytt batteri hver 6 mnd, er ikke PÅBUDT, men det OPPFORDRES til å skifte batteri hver 6 mnd. Etter min hukommelse da.... kan godt hende det er hvert år... hm...Hva får vi ut av dette da?
Skrevet 24. august 2007 17 år Å en en brannvarsler på gulvet gjør den vel helt ubrukelig ettersom røyken stiger til taket... vel det er ikke jeg som sover i en seng mens hele huset brenner
Skrevet 24. august 2007 17 år vel det er ikke jeg som sover i en seng mens hele huset brenner ;\\) Og ikke slipper ut fordi det står en sofa forran døra :grin:
Skrevet 24. august 2007 17 år Forfatter Tja om du monterar den røykvarslaren der i taket så er eg redd du får besøk av naboen over deg. Amerikansk hus veit du. Funkar særskildt dårleg til å montere ting i som skal HENGE. Plast og gamal gips er ikkje solid. Tvilar på at røykvarslar er påbudt i dette landet. Det er vel frivillig. For at dei skal ungå å verta saksøkt dersom nokon dør sjølv om dei har røykvarslar montert og det er ein eksplosiv gassbrann. Tvilar helst på at nokon her inne veit kven som vart offer for sofaterroristane
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.