Skrevet 21. august 2007 17 år Endeavour, et meget stort motorseilfly, lander snart i USA. NASA har live streaming. http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/live_tv.html To minutter til ENTRY av atmosfæren
Skrevet 21. august 2007 17 år Motor"SEILFLY" er vel kanskje å trekke det litt langt.. det er vel mer en ambolt med "vinger" på. gjennomsynk på finalen er på ca 30 000 ft pr min såvit jeg husker.
Skrevet 21. august 2007 17 år må se hele greia på "reprise" når jeg kommer hjem. fikk ikke streamen inn her på jobb. Understellet kommer ut rett før landing pga at det er noe enormt med drag i det. Noe man absolutt ikke trenger mer av en høyst nødvendig med den kjærra der. Normalt tar man ut understellet 20-30 sek før landing tidligst.
Skrevet 21. august 2007 17 år Jepp, tenkte nok at det hadde med drag å gjøre, men jeg kjente pulsen steg ett par hakk da det ikke var kommet ut...ikke vant til sånn "live action from space" :grin:
Skrevet 21. august 2007 17 år Faktisk blir speedbrake deployed før hjulene... Hjulene kommer normalt 5 sek før landing, som forøvrig skjer i nesten 200kts. Er futt i de lydmursmellene. Omtrent som å stå ti meter fra en som skyter to hagleskudd på et halvt sekund.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.