Skrevet 20. august 2007 17 år Etter at foretaket og domene er på plass nå, driver jeg å knoter med å skal få til en veldig flott galleriløsning for å få vist foto og andre bilder jeg har gjort, enten det er design av DVD-cover eller DVD-menyer, video etc... Har fått gjort den praktiske løsningen med å få opp video og bilder slik jeg vil - men jeg kunne tenkt meg en deilig måte å switche mellom kategoriene i fotogalleriet (eks. Portrett, Natur, Landskap). Noen som har mer peiling på JavaScript enn meg - ta kontakt!
Skrevet 20. august 2007 17 år Du kan få kjøpe Javascript Bible av meg relativt billig Er nok redd for at min Javascript-tid var tidligere! (Men er du interessert i boka så sei fra )
Skrevet 21. august 2007 17 år Nå lager man riktignok ikke bildegalleri i javascript.. men om du klarer å ta ut noe kode fra dette så www.hotscripts.com/JavaScript/Scripts_and_Programs/Collections/index.html --------------------- Men hvis du virkelig skal ha ordentlig bildegalleri så kan du sjekke på linkene nedenfor, avhengig av hvilken server du har. (det finnes servere som tar begge deler) Linkene inneholder liste over såkalte gratis webgallery programvarer (utenom de som er listet med gult - de er pay) Har du en UNIX server ( såkalt .PHP ) kan du gå hit: www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Image_Galleries/index.html Har du en Microsoft server (såkalt .ASP) går du hit: www.hotscripts.com/ASP/Scripts_and_Components/Image_Galleries/index.html Håper det var til hjelp
Skrevet 21. august 2007 17 år Forfatter Hei, takk for tipsene.. Jeg hadde helt glemt denne tråden innen jeg skulle tilbake nå for å annonsere at sida mi åpnes. *henvise til tråd som ennå ikke er lagd.* Den JavaScript-hjelpen jeg trenger går ut på å kombinere flere scripts på èn side, men det ser ut til at man må være rimelig høyt i nivå for å greie dette. Har snakket med noen på forumet for de som har lagd MooTools - ikke en gang disse visste hvordan man skulle løse problemet.. Publiserer ny tråd der du får se galleri med JavaScript for å vise bildene. Ikke helt 110% perfekt - mest pga. mine dårlige kunnskaper på det feltet - men det funker! Og det samme gjør videogalleriet også.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.