Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Navn på filmen er "Americans are NOT stupid"

fJuNgBkloFE

:confused: :grin:

-----------------------

Moderators kommentar:

Vennligst benytt emnefeltet bedre, ellers stenges tråden.

"Ehh...?" er omtrent så intetsigende som mulig.

Skjerpings!

-moderator Vidar-

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Så den her om dagen, lo meg i hjel :D

Skrevet

Tja...dette er vel essensen av dumskapen. Men det er faktisk ikkje så VELDIG langt ifrå sanninga. Dersom du spør enkelte her borte kva land USA grensar til har dei ikkje snøring. Mange trur at Hawaii er eit eige land og at Alaska er ein del av Russland.

Skrevet
Nå tok de bare dem som dummet seg ut da..

Hadde sikkert fått sånne tilfeller i Norge også hvis man hadde spurt de riktige.

Men morsomt var det :D

Ganske enig. Overhørte en samtale hvor en person uttalte at "IQ er noe dritt, er ikke sikker på hva det er, men det høres teit ut. Skjønner?" :D

Skrevet

For noen år siden kom det en mann på døra til bestemor på Long Island. Det var snakk om fondsparing i Scandiabanken. Hun spurte om hvem land Scandiabanken egentlig kom ifra (Hun trodde det kanskje var Norsk), og da svarte mannen at det ble grunnlagt i Danmark.

Jeg satt på kjøkkenet og overhørte samtalen, men reiste meg raskt da jeg hørte "Danmark"..

Da jeg forklarte at det ble grunnlagt i Sverige ble han lang i maska og lurte på åssen jeg kunne være så sikker på det. Jeg hadde på meg en Napapijri-genser med Norsk flag og ordet "Norge" under og pekte bare på det flagget. Da sa han "Aaaah.. Your from Sweden.".....

Herre jesus tenkte jeg da. :crazy:

Skrevet
Tja...dette er vel essensen av dumskapen. Men det er faktisk ikkje så VELDIG langt ifrå sanninga. Dersom du spør enkelte her borte kva land USA grensar til har dei ikkje snøring. Mange trur at Hawaii er eit eige land og at Alaska er ein del av Russland.

Det er jo helt idiotisk, hff... USA grenser jo bare til to land, Mexico i sør og Canada i nord, hvor vanskelig kan det være :confused:

Skrevet
For noen år siden kom det en mann på døra til bestemor på Long Island. Det var snakk om fondsparing i Scandiabanken. Hun spurte om hvem land Scandiabanken egentlig kom ifra (Hun trodde det kanskje var Norsk)' date=' og da svarte mannen at det ble grunnlagt i Danmark.

Jeg satt på kjøkkenet og overhørte samtalen, men reiste meg raskt da jeg hørte "Danmark"..

Da jeg forklarte at det ble grunnlagt i Sverige ble han lang i maska og lurte på åssen jeg kunne være så sikker på det. Jeg hadde på meg en Napapijri-genser med Norsk flag og ordet "Norge" under og pekte bare på det flagget. Da sa han "Aaaah.. Your from Sweden.".....

Herre jesus tenkte jeg da. :crazy:

[/quote']

HaHa! Ler så det griner! :grin:

Skrevet
Såvidt jeg vet så er dette klippet tatt fra et humorshow i Australia - og alt har selvsagt blitt klippet og tatt ut av sammenheng' date=' slik at det høres ut som om de er dumme. Ikke la dere lure av alt dere ser på youtube:p [/quote']

De har selvfølgelig ikke tatt med alle de som svarte riktig, men du ser jo at en del av de spørsmålene og svarene ikke er tatt ut av sammenheng og faktum er rett og slett at folka har ikke en anelse om hva som skjer utenfor sitt eget land.

Men samtidig så er det vel ingen her som tror at gjennomsnitts amerikaneren er genetisk mindre inteligent enn resten av verden? USA er et land som skaper og eksporterer veldig mye kultur, og har da ikke samme behov til å hente kultur fra utlandet, som resten av oss.

Det som er trist er da at USA har så mye med resten av verden å gjøre, men det er sånn det er, fordi de har makten.

Skrevet
vet ikke om jeg skal le eller grine

Då er me to. Blir rett og slett for teit at dei ikkje hugsar slikt. Blir som å spørje kva dag søndag er og dei svarar mandag.

Skrevet
Vennligst bruk LITT mer tid på emnefeltet' date=' så slipper jeg ekstraarbeid! [/quote']

Hva definerer du som ekstraarbeid? Er en helt grei emnetittel det her. Uten at den blir for lang.

Vært noe sånn intervju av amerikanere på TopGear en gang. De er ikke særlig smarte...men såklart, er det jo noen som kan greiene sine, men de blir klipt vekk.

Skrevet
Vennligst bruk LITT mer tid på emnefeltet' date=' så slipper jeg ekstraarbeid! [/quote']

Hva definerer du som ekstraarbeid? Er en helt grei emnetittel det her. Uten at den blir for lang.

Vært noe sånn intervju av amerikanere på TopGear en gang. De er ikke særlig smarte...men såklart, er det jo noen som kan greiene sine, men de blir klipt vekk.

"..eh.." - Joda, den ble ikke veldig lang, men at det var en bra emnetittel sa du??

Skrevet

Er enig i at amerikansk politikk kan være teit og at presidenten burde fjernest, men det jeg vil fram til er at:

Se hvor stort arealmessigt Amerika er i forhold til lille Norge, har vi til sammenlikning så veldig god kjennskap andre Europeiske land da? Trenger egentlig den jevne Amerikaner vite noe særligt om Norge i det hele tatt? Bjørn

Skrevet

Tror nok Vidar mente at emnetittel "ehhh" er temmelig intetsigende. Emnet kan jo ofte begynne med en fin tittel, men kan endres underveis i tråden til det ugjenkjennelige.

Emner som begynner med slike ting som "ehh"..."kan vi..."..."er det noen"...er for meg totalt intetsigende. Tråder som begynner med en slik tittel gidder jeg ikke bruke et museklikk på. Hopper glatt over.

Bjørn: Skal man vrenge sin mening inn om resten av verden, som USA ofte gjør...ville jeg blitt vettaskremt om de ikke innhentet visse opplysninger om oss først ;-) Så er det opp til deg å lese mellom linjene.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...