Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen refleksjoner om Maya kalenderen som slutter 21. desember 2012?

Veldig fasinerende lesning, men det er også andre aspekter som kanskje er mer urovekkende eller for si det på en annen måte, de som er klarsynte ser ikke ting utover denne datoen.

>C

Profetiende varierer alt fra menneskehetens undergang til at menneskeheten går over i en ny dimensjon dvs, de som har ett åpent sinn og bevissthet går over i en 4de densitet ( 4th density)

Skrevet

Ja, det er veldig spennende lesning, linken du ga meg har jeg trålt igjennom samt en hel haug med andre. For å si det rett ut så blir en ikke noe klokere, men eneste som er sikkert er at den datoen kommer okke som:)

Etterhvert som jeg har studert sider som omtaler Maya kalenderen så har jeg kommet borti andre sider som snakker om alt fra okkulte sekter Illuminati, The Majestic 12 som visstnok nå er 36, konspirasjonsteorier, alle husker 11. september 2001, Nostradamus profetier osv osv....

For dem som liker å fordype seg i det ukjente så er det en YouTube kar som har hele 800+ radio intervjuer fra personer med integritet. Meget interessant!

YouTube

Edit:

Se denne gratis filmen og bedøm selv;

Zeitgeist

Skrevet

Og det som kanskje er ganske skummelt/artig er at jeg lærte om denne kalenderen på jobb i dag da en kollega av meg snakket om den og datoen 21-12-2007. Så kommer jeg hjem og sjekker fs-forumet og der står det også om den! Dette er i USA, så har det vært en stor sak om den nylig i verdensmedia?

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Hva er det egentlig dette dreier seg om?

Skrevet

Mayaene spådde det som blir kalt "Jaguarens død" og denne skulle oppstå i 2012. Kort fortalt skal polene på solen snu(sør blir nord), noe som medfører at det samme vil skje på bl.a jorden. Resultatene vil naturlig nok bli en deformasjon av jorden som vil bli ubeboelig, da etter lengre tids påvirkning.

Mer kan leses her:

http://www.geocities.com/Athens/Aegean/3600/jaguar.html

Mvh

Chris

Skrevet

At de magnetiske polene snur er ting som vil ha alvorlige konsekvenser for livet på jorda på sikt, da dette gjør oss mer sårbare for stråling fra rommet.

Teorien om at de magnetiske polene snur er dog den mest oppegående av alle teoriene som florerer rundt 2012. De magnetiske polene på jorda har snudd før, og de snur på sola omtrent hvert ellevte år.

Alle "new age"- og andre religiøse teorier virker dog ikke fullt så oppegående...her snakker vi om teorier som strekker seg fra jesus tilbakekomst til ting som at nyfødte vil ha telepatiske evner, tidsreiser osv.

Det at "klarsynte" ikke ser ting utover denne datoen er for min del bare nok et eksempel på at klarsynthet er bare bullshit. Hvis du som "klarsynt" sier til folk at det ikke vil skje noe spesielt i 2012 så tjener du selvfølgelig ikke noe på det, om du derimot sier at noe spesielt vil skje så flokker jo folk til deg for å finne ut hva det er...

I det store og hele så syns jeg alt sånt er spennende lesning, men jeg har ingen tro på at det kommer til å skje noe overnaturlig rundt 2012...det hele holder like mye vann som når Jehovas vitne kommer på døra og sier at verden går under neste torsdag.

Skrevet

At de magnetiske polene snur vil faktisk ikke ha spesielt alvorlige følger for livet på jorda på sikt, i følge forskerne, men heller midlertidige problemer akkurat under selve feltreverseringen. En feltreversering er en hendelse som tar fra et par hundre til et par tusen år, og det er en mikroskopisk tidsperiode sett med litt større øyne.

Og det du sier med at jorda vil bli mye mer sårbar for kosmisk stråling er ikke vitenskapelig bevist, og slett ikke alle forskere er enige om at en feltreversering vil være så skadelig i så måte. Dette bl.a. på grunn av alle de tidligere reverseringene i jordas historie som ikke har etterlatt seg noen bevis for biologiske utryddelser. En mulig forklaring er at stråling fra rommet vil danne et brukbart magnetfelt i ionosfæren som da vil beskytte jorda i stor nok grad selv i mangel av det vanlige magnetfeltet.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...