Thomas S. Todal Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 halla folks! jeg og en kompis holder på å lage en "film" og vi har store planer ( ) lurer på om noen veit om et webhotell/server eller noe annet der man kan lage engangs passord for å komme inn (nesten som de fleste nettbanker nå for tiden) og laste ned innhold, ved hjelp av noe sånt tenker vi på å få selge filmen vår en annen mulighet er om en av dere skilled folks her på forumet gidder å hjelpe oss tar også imot tips om enkle konkurranser hvor man kan vinne noe lignende vi er villige til å betale ca 50-70 NOK for anordningen da (ingen av oss har noe skills/erfaring i sånne ting) bør være 500mb++ NB! filmen er knapt påbegynt m.t.p. redigering! håper på help!!! Siter
Thomas S. Todal Skrevet 17. august 2007 Forfatter Skrevet 17. august 2007 nå er jo jeg veldig noob på engelsk fagspråk... er det slik at man kan ordne med engangs passord med tanke på at vi tenker å selge så ikke folk bare gir bort sitt passord Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 50-70 NOK for anordningen da Skal du ha hosting kommer det aldri til å skje.. Det kommer til å koste deg MINST 10kr pr. mnd (du MÅ betale for 12 samtidig) + 100kr i opprettelse + domene avgift på 100kr. Ergo du er oppe i 320kr.. Så hvis du skal ha noen til å lage det for deg, og du ikke kjenner dem så vil de som regel ha betalt for det arbeidet det er å lage en side med passord beskyttelse. Det er ikke vanskelig å lage det, men folk jobber som regel ikke gratis.. Egentlig så skjønner jeg ikke helt hva du skal med passord beskyttelse. Skal det være ett passord som du skal gi til folk eller skal det opprettes ett passord der og da? Hvis det er ett fast passord du skal gi til folk Google enten: "php password protect" eller "password page using .htpasswd" EDIT: Legge til noen linker. Ok, skal du ha MYE plass, 320GB plass, bruk www.servage.net og coupon code "moberg" (som gjør at du får 25GB ekstra plass og 2mnd extra gratis.). Servage koster deg ca 700kr året. Skal du ha det billig, bruk www.one.com . Jeg har brukt dem før, men liker dem egentlig ikke, fordi at hvis du leser det med liten skrift sier de plutselig at du ikke har unlimited transfer lengre. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Pr. i dag bruker jeg One.com på begge mine domener - er fornøyd med prisen og oppetiden - og bare nå i juni/juli har FS-siden med videoer uploada bortimot 90-100GB! DET vil jeg si er rimelig unlimited.. Eller hva? Har ikke hørt noen klager fra One.com i alle fall. Ellers vil jeg si at jeg ikke liker kontrollpanelet hos One.com - det er alt for simpelt, men det er nok det man får til den prisen.. Kontrollpanelet hos Servetheworld.net er utrolig mye bedre - mye mer kontroll (som f.eks. at du kan sette opp egne FTP-kontoer, med eget brukernavn/passord/designert mappe etter ditt ønske - og det funker INSTANTLY) og funksjonalitet - og derav er nok prisen skygøy i forhold til One. Dog, krever du ikke særlig av hotellet, ville jeg gått for One. De har fri registering av domene as well. Og når det er nevnt - trenger dere hjelp med redigering, ta kontakt.. (: Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 De har fri registering av domene as well. Jaha? Siter
Thomas S. Todal Skrevet 17. august 2007 Forfatter Skrevet 17. august 2007 takker for fine svar, bare fortsett og kom med flere!! skulle bare ønske jeg ikke bodde på en så øde plass, kanskje en av dere kunne kommet å besøkt meg Siter
Audun Braastad Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 De har fri registering av domene as well. Jaha? Det Ola Haldor mente var at selve domenet (dinadresse.no/dinadresse.com osv) hadde gratis registrering, ikke webhotellet. Prisene for domenet er jo det som står litt lengre nede der Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Æhæ! Der bæsja du på leggen Karl Mathias. Jeg bestilte .no-domene forrige uke, den minste pakka hos One ink. alle avgifter og svada, ble kostende rundt 390,- Så det er ikke skammelig dyrt for et helt år! Siter
Jan Halsteinrud Brende Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Anbefaler Servage som alle andre. Har benyttet både One, Surftown og Servage. Servage er jo et helt unikt tilbud da vi snakker om mengder av lagringsplass. Dessuten så har de rekker av autoinstallers, så du kan sette opp et CMS system på 10 sekunder, webforum kanskje... eller blogg. MySQL databasen til Servage støtter det meste i forhold til One.com. Mod_rewrite funksjonen kan jo være kjekk å ha om en ønsker fine adresser på bloggen sin som eksempelvis about/about-me.html enn about/section_id=011125456&article14%... osv. Surftown har bra admin panel, og det er det jeg stort sett kan si om Surftown. Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Jeg var ikke fornøyd med Servage. Ganske ustabile servere og nedlastingshastigheten min fra serverne deres hoppet opp og ned fra 30kbps til 500kbps... Ofte jeg måtte vente en 10-15 sekunder bare for å laste forsiden... Siter
David Gabrielsen Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 kan bare bekrefte at one.com er bra! mysql-database og bra lagringskapasitet og ubegrenset datamengder folk kan laste ned. Har to domener der. bla. flywiki.net Siter
TOS Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Joa One.com funkar. Heilt til du i eit ubetenksomt augneblink lastar ein bitteliten filmsnutt på serveren ilag med andre filer, utan at filme nvert lasta ned av nokon. Då er det kroken på døra til du har fått fjerna fila. Du har god lagringsplass. Men fytt i hels*ike du skal ha mange og store bilete og enorme webfiler for å klare å nytta meir enn 500mb. Siter
Ole jonny.Snarheim. Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 kan bare bekrefte at one.com er bra! mysql-database og bra lagringskapasitet og ubegrenset datamengder folk kan laste ned. Har to domener der. One.com sier: Hvordan kan dere tilby fri trafikk?Vårt unike oppsett gir oss muligheten til å tilby våre kunder fri trafikk på sine webhotell. Flere av våre konkurrenter vil hevde at dette er umulig. Ikke desto mindre har vi siden 2002 levert denne tjenesten til våre kunder. I dag har vi kunder som har over 25 millioner treff og mer enn 1000 Gb trafikk per måned. [color:#FF0000]Vi tilbyr imidlertid ikke våre kunder å ha sin downloadside hos oss. En download-side er en side hvor hvert treff genererer mer enn 1 MB trafikk.[/color] Jeg får ikke dette til å stemme? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 Som nevnt.. Jeg har ikke hatt noen problemer. Jeg hoster jo både video for å fremme mine tjenester, og for å gi FS-fans noe å se på - har bortimot nesten 100GB opplasta materiell nå i juni/juli mnd. Ingen har kjefta på meg ennå... Hvorfor de skriver som de skriver, skjønner jeg ikke.. Siter
Thomas S. Todal Skrevet 19. august 2007 Forfatter Skrevet 19. august 2007 foreløpig tror jeg jeg personlig vil velge one.com, veit ikke hvar kompisen min sier da men... fortsett å komme med forslag og kommentarer!! Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 Selv har jeg webhotell hos http://www.successfullhosting.com/ Veldig fornøyd med dem. Det som er veldig bra med dem er at de bruker er controlpanel som heter HSPHERE. Har ikke sansen for Cpanel og de andre. HSPHERE gir meg 100% kontroll på hele webhotellet med domener, aliaser, subdomener, +++++++++++++++++++ Slike ting er viktig når jeg administerer ca 15 forskjellige domener. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Stemmer stemmer. Det er HSPHERE Servetheworld.net bruker også, som forøvrig er norske og holder til i Oslo. Siter
Anders johansen Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Brukte Servetheworld.net til min fars firma. Kanskje ikke så lurt å poste masse bilder på forumet osv, siden trafikk-limit gikk til helvette Ellers er det et bra webhotell, har innebygde funksjoner som setter opp blogg, forum, galleri osv osv.. Eneste som kan klages på er at de fortsatte å sende regning etter at vi hadde betalt for vår siste periode og sagt opp webhotellet. (regner med at dette bare var en misforståelse, siden vi ikke fikk noen purring på det).. Det rimeligste ville jo vært hvis du hadde en gammel maskin ledig.. og satt den opp som server. Men du måtte da hatt en fin hastighet utover på nettet ditt. og det er ikke alle internettleverandører som godtar at du bruker linja som server.(sperrer diverse porter).. Saltenbredbånd holder på å grave ned fiber til oss nå Blir kjekt med 4mb/4mb. I dag har vi 3,5mb/750Kbit. Driver ikke med websider ogsånt lengre... hvis noe av det jeg skrev over ikke stemmer lengre, så får dere skyte inn hvor det ble feil. Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Servetheworld = Norsk firma men servere i USA... Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Hvem av dere som bruker servage.net til deres hjemmeside? Siter
Martin Flikkeshaug Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg bruker Servage til 6 av mine domener og hoster alle sidene på et webhotell. Anbefaler Servage på det varmeste. Om du ønsker å få 25 gb ekstra hvis du velger å bestille fra Servage så kan du fylle inn "CUST31483" i "coupon code" feltet under bestilling. Du vil da få 25gb ekstra til accounten din og det samme vil jeg som verver deg få. Siter
Tom Knudsen Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Du vil da få 25gb ekstra til accounten din og det samme vil jeg som verver deg få. hva får du da? 1025GB hehe Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.