Gå til innhold

Unnskyld meg, men hva [*********] skjer med fotballen?!

Featured Replies

Skrevet

Jeg kom over denne saken på VG Nett nå for et minutt siden, og kjente at raseriet tok meg, bokstavelig talt;

Hirschfeld skadet seg på ostehøvel - må stå over kamp - VG Nett

Hva faen skjer med fotball?! Er det å skjære seg på en ostehøvel god nok grunn for å melde forfall til en landskamp?

"Buhu, jeg slo hånda mi på en pute, jeg er ute resten av sesongen!"

Hva slags pingler er det som spiller norsk fotball i dag?? Jeg er ikke mye interessert i fotball lenger, men nå kjente jeg at jeg ble rasende, rett og slett fordi norsk fotball ikke er fotball lenger, men bestemorbryting! Helvetes mammadalter...

Typisk at han spiller for Rosenborg oppi det hele :whistle:

Skrevet

Og det var ikke bare et uskyldig lite snitt han fikk heller. Han skar av en tupp av tommeltotten og måtte på sykehus for å få det skikkelig bandasjert.

Enig med deg der! Men på den andre siden så har du et lite problem når du spiller med en finger du ikke kan bøye..

Skrevet

Men på den andre siden så har du et lite problem når du spiller med en finger du ikke kan bøye..

Og særlig når du også er keeper syns jeg.

Med de mikroskopiske marginene som noen ganger eksisterer mellom det å redde en ball som skytes mot deg med stor kraft og ikke klare å redde den, syns jeg det faktisk ikke er merkelig at en keeper velger å stå over en viktig kamp pga. dette. Innebygd naturlig aversjonen mot smerte kan helt ubevisst gjør at man kanskje flytter hånden noen millimeter eller slapper bittelitt av på noen muskler i hånden ift. hva man hadde gjort hvis ikke tuppen av håndens viktigste finger var skåret bort noen dager i forveien..

Skrevet

Det kan vel tenkes at det gjør rimelig vondt å få en ball i flerfoldelige km/t i fingeren som er kuttet av, det er en grunn til at man bruker bandasje vet du...

Hvis jeg hadde fått en ball i en nylig avkuttet finger ville jeg iallefall fått vondt som faen .

Dessuten er det ikke Hirschfeld selv som sier han ikke kan spille, det er legen hans, fysioen hans, trenern hans osv..

Ingen fotballspiller har LYST til å stå over en kamp, da ville de ikke vært fotballspillere...

Skrevet

Tydelig at det dårlige været i år øker aggresjonsnivået noen hakk :)

Fotball er en tøff sport da, og det er begrenset hva den menneskelige kroppen tåler. Jeg har flere venner som har brekt bein, armer og fingre i sporten.

Jeg har mye mer forståelse for at han ikke vil redde harde og raske baller med ødelagt finger, enn at du klager på valget hans.

Skrevet

Dårlig vær? Du må bo sørpå tydeligvis ;)

Her ved enva, skinner sola på nesten blå himmel, og den har den gjort stort sett i hele sommer.

Forza Rosenborg.

Skrevet

Hadde han vært en utespiller, hadde han nok spilt med bandasje, men et landslag kan ikke nøye seg med en keeper som spiller dårligere/ er redd for å gå i dueller pga skade i en finger.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …