Skrevet 15. august 2007 17 år Evertsen hevdar også at flyplassen på Stord ikkje var eigna for flytypen' date=' ettersom rullebanen endar i eit stup[/quote'] Er det noen spesifikke flytyper som egner seg for bruk av rullebaner som ender i et stup eller? Er forøvrig ikke kjent med "dommen" i denne saken, men synes at flyselskapet skal straffes etter ansvar og beslutninger som eventuelt kan ha ført til denne ulykken. Jeg minnes at det var noe med bremsene som ikke opererte som de skulle, var det mekanisk eller teknisk feil?
Skrevet 15. august 2007 17 år Forfatter Årsaken til ulukka var visstnok at "spoilers" på oversida av vengene ikkje kom ut som dei skulle pga feil i systemet. Kven som er skuld i dette vil ikkje eg gå inn på sidan eg ikkje har nok kunnskap om saka. Men det er vel vanskeleg å plassere skuld på ein spesisfikk person\\instans i ei slik ulukke ettersom det er alt for mange faktorar inne i biletet.
Skrevet 16. august 2007 17 år Linken fungerar inte. Någon som har en bättre link, och / eller utredningen från HAVCOM ?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.