Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da nærmer det seg skolestart her i Akershus hvertfall, kanskje noen som har startet allerede?

Tenkte jeg skulle lodde stemningen hos de som skal begynne nå i disse dager :)

Er jo en del 15/16-åringer som skal starte på videregående skole nå, og det blir jo en spennende overgang!

Noen som er nervøse, eller blir det bare spennende å treffe nye folk på ny skole?

Er utstyret/skolesakene i orden, eller er det noen som mangler noe?

Jeg er blant de som skal starte på videregående, og jeg tror det kommer til å bli gøy med ny klasse, men er også litt nervøs :)

Skrevet

Men jeg da skal flytte meg fra Sarpsborg helt ned til Kristiansand! Der skal jeg starte på VG2 Maritime fag, gruer og gleder meg! Vet ikke om det er noen som har vært borte i skolen M/S Sjøkurs! skolen heter noe i den duren! Jeg skal da iallefall utdanne meg til og jobbe i motoren, da mitt fargesyn er ganske svekkket, hadde det vært topp, skal jg ikke se bort ifra, eller iallefall håpet at jeg hadde hatt arbeidsplassen 30000 fot, høyere opp i luften! men men! Gleder meg iallefall!

Mvh Lars P Hassel

Skrevet

Begynner den 20.08, første året på videregående.

Gruer meg litt. Har egentlig glidd mye gjenom ungdomskolen med kunneskaper jeg hadde fra før, nå må det jobbes... :crazy: Nå skal jeg ivertfall lære en del ting som blir brukt i aerodynamikk- og metrologikapitlene i teoriboken for seilflyging!

Uansettt, så blir det jo sikkert artig å begynne i ny klasse. :)

Skrevet

Skolestart ja. For min del føles det ikke ut som sommeren har vært her enda.. menmen jeg har nå fri til 31 August i motsetning til dere anddre som starter den 20 August.

Første året på videregående for mange ja, dere vil raskt innse atte allt som ledelsen lover i starten av skoleåret viser seg og være for sant til å være ekte.. ialefall der jeg gikk ;P

Jeg er nå egentlig ferdig med videregående og er uti det som telles for "lærlingtid". Mens mine klassekamerater fra vgs nå er ute i jobb skal jeg sette meg på "benken" atter engang og studere i 8mnd til.

Starter med sikkerhetskurs ved Ålesund Sikkerhet og Kompetansesenter AS. 3 til 7 september.. før VK2 Skipselektrikker kurset på 8mnd starter 10 September, etter de 8mnd så er det min tur og jobbe på land i 2 mnd'er før jeg drar rett ned til Kairo og mønstrer på M/S Siem Carrier

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Skolestart og skolestart, ikke minn meg på det. 20.8 nesten trist.

Skrevet

Du har som oftest to-tre uker på deg før du bør ha alle bøker og slikt i orden, så det er ikke noe hastverk :)

Boklisten får du på skolen med mindre du har fått den i posten!

Skrevet
Begynner den 20 her og' date=' men skal ikke på skolen da, skal til Bodø Kulturhus klokken 10. Men en ting, noen her som aner om jeg må ha skolebøkene og laptop til Mandagen? Har akkurat kommet hjem fra 2 uker i Kos da. [/quote']

Skolebøkene burde du nok skaffe deg ganske raskt..

Jeg fikk i alle fall en bokliste i posten 2-3 uker før skolestart da jeg startet på VG1.

Pcen haster det overhodet ikke med... Var mange i min klasse som ikke fikk seg pc før langt utover høsten...

Skrevet
Begynner den 20 her og' date=' men skal ikke på skolen da, skal til Bodø Kulturhus klokken 10. Men en ting, noen her som aner om jeg må ha skolebøkene og laptop til Mandagen? Har akkurat kommet hjem fra 2 uker i Kos da. [/quote']

Jeg fikk i alle fall en bokliste i posten 2-3 uker før skolestart da jeg startet på VG1.

Pcen haster det overhodet ikke med... Var mange i min klasse som ikke fikk seg pc før langt utover høsten...

1. Men dette er annerledes.. Nå MÅ alle ha..

2. Fikk du serriøst bokliste i posten!? :/ Det har aldri jeg fått, og ingen andre jeg kjenner i Stavanger heller..

EDIT: Hehe, hadde noen i klassen min i fjor som ikke kjøpte alle bøkene engang! :o Læreren spurte uke etter uke, etter uke.. Har du kjøpt bøkene? Svar: "Nei ska gjørr de i helgå!".. :grin:

Skrevet

1. Men dette er annerledes.. Nå MÅ alle ha..

2. Fikk du serriøst bokliste i posten!? :/ Det har aldri jeg fått, og ingen andre jeg kjenner i Stavanger heller..

EDIT: Hehe, hadde noen i klassen min i fjor som ikke kjøpte alle bøkene engang! :o Læreren spurte uke etter uke, etter uke.. Har du kjøpt bøkene? Svar: "Nei ska gjørr de i helgå!".. :grin:

Ja jeg fikk seriøst bokliste i posten både før starten på VG1 og før starten på VG2.

Hvis man ikke får det er det jo en selvfølge at man ikke kan kjøpe bøker før skolestart, da man ikke vet hvilke bøker man skal ha :/

Skrevet

Må si jeg nesten gruer meg litt til å møte alle de skumle førsteklassingene. neida, bare tuller, de var veldig små i fjor, så årets ladning er sikkert ikke mer skremmende.

Det blir sikkert artig når russetiden begynner, skulle bare ønske alle eksamner var over før det.

I tillegg til kjøretimer à kr 1000 per stykk blir dette neppe et hyggelig år :crazy:

Gled deg til glattkjøring, hadde det i dag. Det er skikkelig artig :grin:

Skrevet
Men blir bare i 4 dager' date=' stikker til Japan i 2 uker.. ;) [/quote']

Blir sikkert en bra tur, men du er klar over at det er begrenset hvor mye fravær du kan ha på vgs før du ikke får karakter i diverse fag? Og med to uker fravær på begynnelsen av året så har du ikke så mye å gå på...

On-topic: så begynner jeg også den 20., ser ikke frem til det...

Skrevet
Startet bioingeniørstudiet ved Høgskolen i Tromsø denne høsten

Kjemi' date=' molekylærbiologi, generell biologi, cytologi, fysiologi, anatomi, hematologi, transfusjonsmedisin, klinisk farmatologi mm.

3KJ blir bare krøkebær i forhold ; ) [/quote']

Bachelor i *ologi :P

Gjest Børge Litangen
Skrevet

Tjuende it is, andre år Informatikk ved HBO.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...