Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld ligger vi å ser på himmelen fra kl.23.00.

Vi er på landsbygda i Danmark og har kempe forhold, men det skal kunne sees fra norge og. I år har vi ingen måne som kan blende forestillingen, men store byer gir fra seg mye skjenerene lys.

Meteorittregnet kalles Perseidene fordi de synes å komme fra dette stjenebildet. Nord nordøst er retningen å se! Lykke til!!

Skrevet

Perfekt vær med HELT stjerneklart, men det stemte dårlig med prognosen. Har tellt 13 stjerneskudd + 1 satelitt sålangt, og det er halvparten av forventet.

Kona vil til sengs og jeg drøyer bere en pils og en Dr. Nielsens før jeg følger etter.

Dårlig forestilling selv om forholdene lå til rette.

Kan legge til at vi var i Danmark på samme tid for tre år siden, og en kveld vi lå på stranden og speidet etter satelitter, la vi merke til en "tåke" som spredde seg syd til nord. Jeg sendte mail til Røed-Ødegård om hva det kunne være for noe. Han svarte at det vat melkeveien og at vi så den innenfra og ut etter tidspunkt og forhold osv. Det var ganske interessant.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...