Gå til innhold

Tordna litt her inatt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp...me hadde ein ganske heftig tordenstorm her inatt. På det meste var det vel eit par hundre lyn i minuttet. Det blinka konstant. Og til tider var det lyst lenge nok til at me kunne lese nummera på bilskilta som stod ca 50 meter ifrå oss.

Legg ut eit par bilete eg tok.

Legg merke til at det var heilt mørkt, klokka var rundt midnatt og eg tok bileta utan blitz.

ISO 400

Brennvidde 6mm

F\\2.8

Eksponeringstid 1 sek.

Bilete 1.

Bilete 2.

Eit bilete av værradaren for området like etter at stormen passerte.

Skrevet

Fascinasjonen for lyn og torden har det med å avta med alderen. :) Når man bekymrer seg for ettervirkningene, så som reparasjon av elektrisk anlegg eller nye hvitevarer, avtar gjerne begeistringen noe. Misforstå meg rett, torden er fortsatt kult, men ikke her! :D

Skrevet

skjønte ikke så mye av bildene Torstein, da bildene viser grått være og lite torden. Vi konkluderer vel da med at torden ikke kan vises på bilder eller hur?

he he

Ellers var jo weather radaren helt perfekt

Skrevet

Er nok ikkje korkje pikselfeil eller støv på brikka. Men ISO400 som gir ein del støy, og så regna det noko inst i hel*sike.

Joa var svart som inni ei tønne. Men lyna haldt seg i opptil 10-15 sekund. Lenge nok til å ta eit bilete hehe.

Skrevet

Ser ut til at det meste kjem over Charleston i kveld. Litt guff oppe i Florence no som kjem nedover men ikkje så mykje igrunn. Eit par blink og ein del regn. Såg heftig ut over Berkley County tidlegare i kveld.

Skrevet

Tja eg har ikkje vore andre stadar enn New York, Washington og her. Og av dei tre tordnar det desidert mest akkurat her hehe....

Skrevet

Jeg opplevde noe helt vanvittig med lyn og torden en kveld på en avsidesliggende ranch nord i Montana for noen år sia. Det er sannsynligvis noe av det kuleste jeg har sett. På denne ranchen lynte det etter sigende så ofte at de budsjetterte med å miste 1-2 dyr hvert år som følge av lynnedslag.

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Nice ;) Og hvordan klarte du og beregne det bilde? :D

Skrevet
Nice ;) Og hvordan klarte du og beregne det bilde? :D

Beregne bilde?

Man klarer ikke knipse bilde AKURATT når det lyner nei, det er noe som heter lukkerhastighet på kameraet som gjør at den fanger alt som skjer på himmelen så lenge fotografen ønsker.

Nydelig bilde Tom Arne!

Skrevet
Jeg opplevde noe helt vanvittig med lyn og torden en kveld på en avsidesliggende ranch nord i Montana for noen år sia. Det er sannsynligvis noe av det kuleste jeg har sett. På denne ranchen lynte det etter sigende så ofte at de budsjetterte med å miste 1-2 dyr hvert år som følge av lynnedslag.

Ikke rart det. Leste litt om heftig tordenvær' date=' og stater som Minnesota, Montana, Dakota-statene - og resten av Midtvesten i USA - er et av de stedene i verden som får det heftigste tordenværet oftest...

Bare sjekk dette, det er fra Minnesota! Dette er filmet ca. halvannen time før solnedgang, i følge en annen av videoene av det samme tordenværet... :o

[youtube']KwQVUTlrLfE

Ulingen i bakgrunnen er tornadovarsel btw ;)

Skrevet

Nydelig Martin. Det siste bilde er sånt jeg drømmer om å få tatt. :)

Det er vel miljøgudenes hevn for at de nekter at globaloppvarming eksisterer :P

Det er vel ikke akkurat så mange som nekter på at global oppvarming eksisterer. Er vel heller hvorfor dette skjer som de krangler om.

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Den videoen var rå, og de siste bildene og :D

EDIT: Se her da.

Supercell.jpg

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...