TOS Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 Jepp...me hadde ein ganske heftig tordenstorm her inatt. På det meste var det vel eit par hundre lyn i minuttet. Det blinka konstant. Og til tider var det lyst lenge nok til at me kunne lese nummera på bilskilta som stod ca 50 meter ifrå oss. Legg ut eit par bilete eg tok. Legg merke til at det var heilt mørkt, klokka var rundt midnatt og eg tok bileta utan blitz. ISO 400 Brennvidde 6mm F\\2.8 Eksponeringstid 1 sek. Bilete 1. Bilete 2. Eit bilete av værradaren for området like etter at stormen passerte. Siter
Alexander Nilsen Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 Virka ganske heftig på bildene. Virka som om det er lyse dagen Siter
Jan Halsteinrud Brende Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 Få litt torden her også da :grin: . For her jeg bor har vi ikke hørt et eneste tordenbrak denne sommeren...og det er litt pussig. Er i alle fall fett lysshow å se på når det er litt mørkt, men kanskje mindre hyggelig når det er rett over en Siter
Pål Næss Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 Fascinasjonen for lyn og torden har det med å avta med alderen. Når man bekymrer seg for ettervirkningene, så som reparasjon av elektrisk anlegg eller nye hvitevarer, avtar gjerne begeistringen noe. Misforstå meg rett, torden er fortsatt kult, men ikke her! Siter
Tom Knudsen Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 skjønte ikke så mye av bildene Torstein, da bildene viser grått være og lite torden. Vi konkluderer vel da med at torden ikke kan vises på bilder eller hur? he he Ellers var jo weather radaren helt perfekt Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 Som du kan lese av Torsteins innlegg er bildene tatt midt på natta. Forstår du nå hva som er artig med bildene? (Om ikke - se hvor lyst det er på bildene, selv om det er midt på natten ) Siter
Daniel Larsen Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 Lurt å lese hele innlegget for å få en helhet i hva som er meningen med ting Uvær borte i USA er til tider kraftifg. Håper ikke jeg kommer bort i noe så ekstremt. Siter
Tom Knudsen Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 hmmm tok den nå ja :blush: Bare så vant til at her på sunnmøre er det således lyst temmelig hele natten.. Ikke sant Torstein.. Siter
Fred Solli Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 Virker som du har noen pixel-feil eller støv på brikka i kamera ditt Torstein. Fred Siter
TOS Skrevet 11. august 2007 Forfatter Skrevet 11. august 2007 Er nok ikkje korkje pikselfeil eller støv på brikka. Men ISO400 som gir ein del støy, og så regna det noko inst i hel*sike. Joa var svart som inni ei tønne. Men lyna haldt seg i opptil 10-15 sekund. Lenge nok til å ta eit bilete hehe. Siter
Arild Oldervoll Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Så ganske hefitg ut det der, vi slapp unna det meste her i Atlanta, men på HIWASen hørtes det ut som dere kan få noe gøy i kveld også, har ikke sjekket radaren Siter
TOS Skrevet 12. august 2007 Forfatter Skrevet 12. august 2007 Ser ut til at det meste kjem over Charleston i kveld. Litt guff oppe i Florence no som kjem nedover men ikkje så mykje igrunn. Eit par blink og ein del regn. Såg heftig ut over Berkley County tidlegare i kveld. Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Tordenvær er bare rått, rett og slett. Synd det ikke er så mye av det her hvor jeg bor. Hvor i USA vil du si det forekommer mest tordenvær egentlig? :grin: Siter
TOS Skrevet 12. august 2007 Forfatter Skrevet 12. august 2007 Tja eg har ikkje vore andre stadar enn New York, Washington og her. Og av dei tre tordnar det desidert mest akkurat her hehe.... Siter
Magnus Wiik Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Jeg opplevde noe helt vanvittig med lyn og torden en kveld på en avsidesliggende ranch nord i Montana for noen år sia. Det er sannsynligvis noe av det kuleste jeg har sett. På denne ranchen lynte det etter sigende så ofte at de budsjetterte med å miste 1-2 dyr hvert år som følge av lynnedslag. Siter
T. Paulsen Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Dette bilde er tatt her hjemme. Vet at Thomas L. også har en del sånne bilder. Siter
Tom Knudsen Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Dæven det var tøft Tom Arne.. Har du det i stort? Siter
AMO Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Jeg kunne godt tenke meg den der skjermspareren jeg også, Tom Arne Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Nice Og hvordan klarte du og beregne det bilde? Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Nice Og hvordan klarte du og beregne det bilde? Beregne bilde? Man klarer ikke knipse bilde AKURATT når det lyner nei, det er noe som heter lukkerhastighet på kameraet som gjør at den fanger alt som skjer på himmelen så lenge fotografen ønsker. Nydelig bilde Tom Arne! Siter
T. Paulsen Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Jeg har en utgave i 1280 X et eller annet. Bilde er egentlig i veldig dårlig kvalitet, og lyset er også justert en del ned. Bilde ligger her i 1280, men som jeg sa over.. Det er ikke i bra kvalitet.. Milde: Som Thomas sier. Lang lukketid. Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Jeg opplevde noe helt vanvittig med lyn og torden en kveld på en avsidesliggende ranch nord i Montana for noen år sia. Det er sannsynligvis noe av det kuleste jeg har sett. På denne ranchen lynte det etter sigende så ofte at de budsjetterte med å miste 1-2 dyr hvert år som følge av lynnedslag. Ikke rart det. Leste litt om heftig tordenvær' date=' og stater som Minnesota, Montana, Dakota-statene - og resten av Midtvesten i USA - er et av de stedene i verden som får det heftigste tordenværet oftest... Bare sjekk dette, det er fra Minnesota! Dette er filmet ca. halvannen time før solnedgang, i følge en annen av videoene av det samme tordenværet... [youtube']KwQVUTlrLfE Ulingen i bakgrunnen er tornadovarsel btw Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Super-Cell thunderstorm! Det er noe av det villeste som finnes av tordenvær. Finnes masse videoer på Youtube av slike. Super-Cell thunderstorms er stormene som er så kraftige at de kan begynne å utvikle tornardoer for øvrig Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 USA har en greie for crazy vær. Det er vel miljøgudenes hevn for at de nekter at globaloppvarming eksisterer Siter
T. Paulsen Skrevet 14. august 2007 Skrevet 14. august 2007 Er vel noe tvilsom denne skya her også kanskje? Siter
Martin Floor Skrevet 14. august 2007 Skrevet 14. august 2007 Det er mange flotte CB skyer, som regel er det bedre å stå på avstand med god oversikt enn å stå under Siter
T. Paulsen Skrevet 14. august 2007 Skrevet 14. august 2007 Nydelig Martin. Det siste bilde er sånt jeg drømmer om å få tatt. Det er vel miljøgudenes hevn for at de nekter at globaloppvarming eksisterer Det er vel ikke akkurat så mange som nekter på at global oppvarming eksisterer. Er vel heller hvorfor dette skjer som de krangler om. Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 14. august 2007 Skrevet 14. august 2007 Den videoen var rå, og de siste bildene og EDIT: Se her da. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.