Skrevet 10. august 2007 17 år kl.0115 kommer det en heli i veldig lav høyde over byen, ikke så uvanlig tenker man. Kunne være ambulansehelikopter som skulle lande på Sentralsykehuset i Vestfold. Men det regner som et helvete med lyn og torden, det var ikke ambulansehelikopter eller Bell fra forsvaret men et privat, mener det var en Aérospatial. Men så kommer det rare, han fløy så lavt at jeg kunne se den hvite/grå undersiden tydelig i gjennskinnet fra lyset i byen men jeg så ikke noe lys. Ikke beacon eller navigasjonslys eller noe. Nei jeg er ikke full, har ikke smakt alkohol på nesten 2 år. Fløy i sydlig retning.
Skrevet 10. august 2007 17 år Fløy rett over huset mitt for kort tid siden også, nesten ved sentrum av Sandefjord. Jeg regner med at det var ambulanse jeg, siden det er stort sett de som flyr så sent.
Skrevet 11. august 2007 17 år Forfatter Mener å huske at de bruker Eurocopter(kanskje de bruker den Messerschmitt ennå i ny og ne), og hva med lys.
Skrevet 11. august 2007 17 år Lufttransport flyr jo også ambulanseoppdrag for norsk luftambulanse. Luftransport oppererer blant annet Arendals basen. De har vertfall et par Eurocopter dauphin til slike oppdrag. De har også en Augusta. (mener den står på flesland)
Skrevet 11. august 2007 17 år Det var nok LN-OLA som var på vei hjem fra Ullevål til Arendal, etter en trafikkulykke ved Kragerø. De bruker ofte nattbriller når de flyr om natta og da er det bare noen blå lys som blinker.
Skrevet 11. august 2007 17 år ....og da er det bare noen blå lys som blinker. Er det i det hele tatt lov? ..og hvis så, hvor i lovverket står dette?
Skrevet 11. august 2007 17 år Forfatter De bruker ofte nattbriller når de flyr om natta og da er det bare noen blå lys som blinker. Jøss, trodde det bare var forsvaret som drev med sånt.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.