Gå til innhold

Hva [*********] er det som skjer?

Anbefalte innlegg

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Andre ting (ord) du burde kutte ut mot medlemmer her er feks. "Capiche?"' date=' "Lærpisken" osv. når du prøver å sette folk på plass.

I de sammehengene du bruker dette virker du for meg meget maktsyk, og jeg tror neppe jeg er den eneste som synes det.

[/quote']

Må si meg enig der.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet
klanen

hvilken klan? VIF-klanen? :)

For og svare på dette må jeg jo gjøre stikk i motsatt av hva vi prøver og få til her. ;)

Skrevet
Aaah....Det er godt å se' date=' for oss gamle travere (2000-årgangen), at simmere fortsatt har evnen til å krangle så busta fyker. Deilig! Kjør på! [/quote']

2000-årgangen? Etternølere sier nå jeg.. he he.. (er -99 som gjelder ja!) :grin:

Skrevet
Aaah....Det er godt å se' date=' for oss gamle travere (2000-årgangen), at simmere fortsatt har evnen til å krangle så busta fyker. Deilig! Kjør på! [/quote']

2000-årgangen? Etternølere sier nå jeg.. he he.. (er -99 som gjelder ja!) :grin:

helt enig :) Alt annet er bare bleke kopier ;)

Skrevet
Et utmerket eksempel på et "innlegg" som bare burde slettes' date=' uten forvarsel. [/quote']

Det er jo akkurat dette som var problemet i første omgang... Hvorfor skal denne tråden slettes? Folk må jo få lov å ytre sine meninger, så lenge det ikke går på enkeltpersoner. Jeg mener også at folk får finne seg i litt kritikk, da alle her inne sansynligvis har hver sin side å se en sak fra. Jeg mener, om noen ikke liker måten forumet blir styrt på, så må de jo få lov til å si ifra om dette. Forhåpentligvis blir det også tatt litt i betraktning mtp. senere tilfeller.

Forsåvidt enig med deg. Men jeg mener bestemt at tonen burde være mindre røff når man skal protestere på noe. Nordmenn er kjent for å være røffe i tonen, og mange synes dette er tøft. Jeg er av motsatt oppfatning; synes en røff tone i et offentlig forum er kun en ting: Tåpelig og unødvendig. Det er greitt med en røff tone på en anleggsplass...men i et forum hører slikt ikke hjemme, for medlemmene er av et stort tverrsnitt fra et mangfold av steder og arbeidsplasser. Og det bør man ta hensyn til.

et fjerde' date=' finn bedre og mere voksne måter å reagere på, les innleggene dere er uenige om to ganger så er dere sikker på at dere ikke har missfortsått. Les igjennom ditt eget svar to ganger før det postes, ta gjerne noen minutters time-out før tastaturet hamres på.[/quote']

Har forlengst begynt å kladde mine innlegg i Notepad :wink:

Skrevet

Notepad er nyttig for de fleste nettdebatter. Har for min del vært innom dette forumet siden NA98 ble lansert(ikke aktiv). En tydelig tendens har vært at den mer flyfaglige debatten har druknet i massen av en ny generasjon simmere mer opptatt av pc specs og paintshop pro manøvrer enn å fly en STAR manuellt.

Jeg ønsker alle nye medlemmer velkommen (jeg er tilsynelatende ny selv) og håper simmemiljøet går en god fremtid i møte på tross av denne debatten. Vidar har som moderator ett mandat han mer eller mindre er pliktet til å utføre. Det blir som politiet, de MÅ reagere - enten de vil eller ikke.

Så la nå Vidar ta denne debatten til ettertanke (helt sikkert i lag med Dag!), jeg tviler på han har forandret mening og han bør kanskje heller ikke det - det blir ett definisjonsspørsmål. Eventuelle endringer blir det garantert imformert om, enten i moderator - eller i admin form. Så kan vi heller vente til den tid.

Skrevet

Er helt enig at dette er et eksempel på en tråd som burde blitt stengt, skulle nesten tro den var laget bare for å provosere. Se på emnet, jeg HATER emner som det, hvorfor i alle dager må man bruke banneord i emnet? Det har ingenting å gjøre på et fly(sim)forum. For det andre er emnet helt intetsigende, den sier ingenting om hva vi kan forvente å lese i tråden. Og tråden i seg selv har ingenting her på forumet å gjøre. Ja, snackbaren er til for å diskutere alt som ikke har med flyging å gjøre, men Dag opprettet snackbaren fordi mange medlemmer begynte å stille tekniske spørsmål til andre ting enn flyging, så han lagde en tråd for slike spørsmål, der folk kunne få hjelp med datasystemer osv. Jeg tror aldri han hadde trodd det skulle bli kranglebaren.

Noen ganger kan det være morsomt å følge en opphetet diskusjon, men bare dersom den IKKE går på medlemmer av forumet her. Men jeg vil gjerne bytte ut disse og alle andre krangler her på forumet mot den gamle forumånden.

Jeg husker da jeg ble medlem her, da alt dreide seg om flightsim og flyging. Jeg kunne bruke "neste"-knappen for å hoppe fra innlegg til innlegg, for alt var like interessant. Det hendte den gang som nå, at det ble stilt spørsmål som var stilt ørten ganger før. Men da var det bare å svare "Dette har vært diskutert før, og da kom det frem at..." I stedenfor dagens standardsvar: "BRUK SØKEFUNKSJONEN!!!!!"

Synes det er veldig flott at Vidar prøver å ta oss tilbake til "gamle dager", mulig han overdriver noen ganger, men jeg støtter ham i vertfall

Skrevet

Synes egentlig at forumet fungerer ganske bra på de fleste måter, men jeg synes én ting er merkelig. Det er tydelig at det nye screenshot-forumet er et stort problem for de fleste, meg inkludert, og jeg synes det er rart at eieren av siden ikke har kommentert det et eneste sted. Eller har jeg gått glipp av noe?

Hadde vært greit å få en kommentar fra han hvor han forteller hva som vil skje videre. Beholder han det slik det er? Får vi tilbake det gamle opplegget? Får vi i det minste en avstemming slik som Tom foreslår?

Skrevet
Når det gjelder hvordan jeg ordlegger meg' date=' kommer jeg IKKE til å forandre meg. Jeg velger å si ting rett ut slik at de ikke kan misforstås. Videre er jeg en person som bruker svært mye humor og fleip, så når jeg skriver "capiché" er det ikke ment arrogant - heller en humørfylt avslutning. Om jeg ønsket å være arrogant, hadde jeg skrevet "fatter du skissa" i stedet... [/quote']

Jeg foreslår at du dropper de "humørfylte avslutningene". Dette er et forum, og det er særdels vanskelig å forstå hva som er fleip og ironi, og hva som er en heller arrogant og nedlatende holdning. Eventuelt bruk en smiley ;)

Skrevet

Jeg synes at Vidar har gjort, og gjør en fabelaktig jobb. Tråder som har en dårlig emne tittel bør gjøres noe med, at man gir en advarsel eller noe først slik at brukeren kan gjøre noe med det er et must, men hvis brukeren ikke gjør noe med det, synes jeg ikke at tråden burde eksistere.

Personanngrep (som er nøyaktig hva denne tråden er opprettet for å gjøre) mener jeg er rett ut tåpelig. Hvis man ikke liker jobben til en moderator skriver man en PM, ikke skriver det ut til Gud og hvermann..

Som sagt, jeg mener at Vidar gjør en fantastisk jobb, og håper han fortsetter å gjøre det.. De som mener han er streng, kan jo ta en tur over til diskusjon.no forumet, å prøve å opprette tåpelige tråder der.. Det blir ikke vel mottatt..

Mathias :)

Skrevet

Personanngrep (som er nøyaktig hva denne tråden er opprettet for å gjøre) mener jeg er rett ut tåpelig. Hvis man ikke liker jobben til en moderator skriver man en PM, ikke skriver det ut til Gud og hvermann..

Hensikten med denne tråden er slett ikke ment som et direkte personangrep. Den ble opprettet i et desperat forsøk på å finne ut hva folk faktisk mener om modereringen av forumet. En lignende tråd ble slettet, og etterpå fikk vi høre "Så langt har jeg bare mottatt positive tilbakemeldinger."

Er det da rart medlemmene vil "kartlegge" hva andre medlemmer mener, når man får servert en slik løgn i fjeset?

Det er lett å si at man bare har fått positive tilbakemeldinger når man kan slette de negative :)

Skrevet

Uten at jeg har fått lest så mye etter at jeg kom hjem har jeg bare en ting å si;

Om jeg eller noen av moderatorene synes det er på sin plass å stenge eller slette et emne er det helt opp til oss. Det er gjerne en grunn til at noe slikt blir gjort, og her er det vi som tar avgjørelsen, og ingen andre.

Og med dette er dette stengt og lukket med minst tre hengelås for godt!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...