Gå til innhold

Hva [*********] er det som skjer?

Anbefalte innlegg

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet
Har man vært med på slikt' date=' opplever man antakelig skoleunger uten en eneste dag i arbeidslivet, uten en eneste utsjekk, og som uten alle fakta skal leke havarikommisjon, som usedvanlig slitsomt og utilbørlig. [/quote']

Man har jo utrolig lav terskel og utrolig lite del i tålmodighet når man stikker av på en barnslig måte etter litt motgang fra den yngre garde.

Jeg har ingenting imot at folk stikker, og jeg syns mange av de som har dratt er utrolig hyggelige personer som har hjulpet meg mye, men også mange av de som stikker har dratt på en veldig "trassig" måte.

"Jeg skal vise dem hva de går glipp av jeg!"

Vi er på et forum hvor folk er fra alle kulturer, alle aldersgrupper, alle yrkesgrupper og alle interessegrupper. Det er klart det blir litt MOTGANG!

For å være helt ærlig fatter jeg ikke hvordan folk som ikke takler litt motgang på et forum, klarer seg ute i det daglige livet og på arbeidsplass osv. Det må da gå an å lide litt urettferdig uten å måtte skrike fra seg, måtte ha rett og å absolutt skulle ha sitt eget poeng fram hele tiden?

Og skal man dra fra et forum, hvorfor mase fra seg om hvem som er idioter og hvem sin skyld det er? Det er et kryss oppe i høyre hjørnet som lukker vinduet ganske raskt, mer syting og skriking er vel neppe nødvendig. Samme gjelder for de som ikke takler uttalelser fra moderator eller andre personer her inne.

Close the window and get over it!

Skrevet

Så mitt tips blir som følger

Husk på hva man sier' date=' ikke glem at det man sier må man som oftest leve med.

[/quote']

Ett godt tips om en evig sannhet. Dessverre ikke altid like lett å leve opp til men likefullt en svært så god ting å ha i tankene. :)

Skrevet
Det var noko Dag opna for etter press ifrå medlemmane her. Meg inkludert.

Press? Er det noen bra måte å få igjennom meninger og synspunkter?

Beklager min kommentar' date=' men jeg reagerer litt på Sønstabø`s uttalelse / tilståelse her. Det er jo litt tydelig at sterke krefter går inn for å yte press på DAG og dermed få ting som hånd i hanske her... Trodde sannelig ikke det om deg ( Og flere andre, Torstein) Vil bare si, at jeg har aldri blitt spurt om hvordan jeg mener at screenshots-forumet bør se ut, og sikkert flere med meg... HVEM er det som blir spurt? Den harde kjerne, også må alle andre bare godta resultatet? Nei... Nå er det på tide å ta makta tilbake, medlemmer. La den harde kjerne seile sin egen sjø. Dette bør være ett nettsted for de mange, ikke for de få...

Etter den nye funksjonen med gallleri kom så har trafikken i screenshots og bilet foruma gått ned ein god del.

Bare en kort kommentar: kanskje på tide å lese hva det står, DAG og gjøre noe ut i fra det?

For quote uttrykker det en god del av oss har sett en stund nå og irritert oss over, for vi går glipp av masse morsomme historier og gode bilder. Pluss at det nye formatet er etter mitt personlige sted , helt fånyttes....

Skrevet

Jeg blir mer og mer sjokkert over holdningen til folk! Dette forumet har ikke forandret seg det grann siden Vidar ble moderator på grunn av folks manglende vilje til å ta inn over seg kritikk!

Jeg blir ikke å gå inn her daglig, jeg heller, rett og slett på grunn av denne idiotien som hersker her inne, og da tenker jeg ikke på hos folk.

Greit, Vidar er moderator, men han er også et menneske, og mennesker kan gjøre feil! Har de som kommer med direkte kritikk til han noen gang tenkt på at de ikke er mindre feilfri enn han? Gjør det neste gang før dere poster, for det er jaggu meg ta mange skinnhellige personer her inne nå!

Sånn, da sier jeg takk for meg og ønsker lykke til videre med forumet!

Skrevet

Når det gjelder screenshots forumet her. Ser man litt nærmere på akkurat screenshots forumet, så er det ikke akkurat økt trafikk i det vanlige gamle screenshots forumet som faktisk fremdeles er aktivt enda. Og ser man enda nøyere på det så tror jeg det fleste vil være enig at det poste flere bilder nå i det nye screenshots forumet en det fremdeles aktive gamle.

Hvorvidt vi liker å ha det nye eller begge to som et alternativ, ja det må bli en annen debatt tror jeg.

Hva med " Den store Screenshots tråden "

Men siden forum nå lenger visstnok ikke er demokratisk så får vi vel heller ikke muligheten til å stemme da, slik vi hadde med den gamle avstemningsmåten hvor f.eks Dag hadde lagt ut en avstemning som lød slik.

Hvordan liker du det nye screenshots forumet?

• Jeg liker det godt
  • Jeg liker det ikke
  • Jeg vet ikke

Tror de fleste er enige om at det hadde vært en avstemning som ville vært int. å se resultatet på.

Skrevet

Jeg liker det hvert fall ikke. Jeg vet at Dag prøver sitt beste, men jeg synes det gamle var mye bedre! Smak og behag.. Jeg mener det gamle var mye mer praktisk..

Moderator; Jeg synes du skal komme med advarsler først, og ikke komme med "overraskelser" :)

Skrevet
mennesker kan gjøre feil! Har de som kommer med direkte kritikk til han noen gang tenkt på at de ikke er mindre feilfri enn han? Gjør det neste gang før dere poster, for det er jaggu meg ta mange skinnhellige personer her inne nå!

Folk tenker forskjellig. JEG vil ihvertfall ikke godta noe en person foretar seg som en menneskelig feil før personen selv innrømmer at det var en feil.

En moderators oppgave bør være å rydde opp i tråder det blir bråk i uten å stenge de. Ta for eksempel 757-tråden i XP-forumet (nevner et eksempel da noen ikke har fått med seg at stenging av interessante tråder faktisk har forekommet):

Tråden startet interssant, men takket være noen som absolutt skal klage over kvaliteten i XP i hver eneste tråd i XP-forumet, skled topic noe ut og ble en generell anti XP-diskusjon. Resultatet var at tråden ble stengt. Hvorfor kunne ikke en moderator da opprettet en "X-plane for/mot" tråd og lagt anti xp-innleggene fra 757-tråden i den?

Å stenge tråden var som å la en terrorist vinne, det er slikt som gjør at folk gir opp og forlater forumet.

Hvis noen tror det er noe jeg finner på, les andre brukeres meninger:

"Så da kan dere være helt alene!! Vi stygge X-plane folk finner oss et annet sted å være!!"

"Bare ta det med ro folkens, jeg kommer neppe til å være aktiv på dette forumet fremover.."

Til slutt:

Innlegg med personangrep bør slettes, og begrunnelse sendes til personen.

Skrevet

Greit, Vidar er moderator, men han er også et menneske, og mennesker kan gjøre feil! Har de som kommer med direkte kritikk til han noen gang tenkt på at de ikke er mindre feilfri enn han? Gjør det neste gang før dere poster, for det er jaggu meg ta mange skinnhellige personer her inne nå!

..er vi bitt av paranoian?

Er ikke snakk om at "- moderator Vidar -" (som det såfint heter) er noe dårlig menneske, derimot er det snakk om måten han håndterer moderator jobben på. Å stenge alle tråder som inneholder kritikk til jobben han gjør er og blir for dumt, har han tatt på seg denne rollen må han tåle at ikke alle dilter etter og liker det som blir gjort.

Nei, det blir nok mer lesing og mindre posting fremover - det er ikke som det engang var, både mht UBB software og moderator(er).

Skrevet

Til slutt:

Innlegg med personangrep bør slettes' date=' og begrunnelse sendes til personen. [/quote']

Problemet oppstår når moderator har en annen definisjon på hva personangrep er enn hva som er gjengs blant folk flest.

Skrevet
Et utmerket eksempel på et "innlegg" som bare burde slettes' date=' uten forvarsel. [/quote']

Det er jo akkurat dette som var problemet i første omgang... Hvorfor skal denne tråden slettes? Folk må jo få lov å ytre sine meninger, så lenge det ikke går på enkeltpersoner. Jeg mener også at folk får finne seg i litt kritikk, da alle her inne sansynligvis har hver sin side å se en sak fra. Jeg mener, om noen ikke liker måten forumet blir styrt på, så må de jo få lov til å si ifra om dette. Forhåpentligvis blir det også tatt litt i betraktning mtp. senere tilfeller.

Skrevet
Problemet oppstår når moderator har en annen definisjon på hva personangrep er enn hva som er gjengs blant folk flest.

Og det er derfor det er opp til moderatoren å sette grenser for hva som er personangrep, og ikke folk flest. Et forum med såpass mange folk som det faktisk er her inne, så nytter det ikke at man har 1500 forskjellige meninger om hva som er personangrep og hva som ikke er det. Folk må la moderatorene ta seg av moderering av forum'et, og aksepter at det er moderatorene som setter grenser.

Skrevet
Har man vært med på slikt' date=' opplever man antakelig skoleunger uten en eneste dag i arbeidslivet, uten en eneste utsjekk, og som uten alle fakta skal leke havarikommisjon, som usedvanlig slitsomt og utilbørlig. [/quote']

Man har jo utrolig lav terskel og utrolig lite del i tålmodighet når man stikker av på en barnslig måte etter litt motgang fra den yngre garde.

Jeg har ingenting imot at folk stikker, og jeg syns mange av de som har dratt er utrolig hyggelige personer som har hjulpet meg mye, men også mange av de som stikker har dratt på en veldig "trassig" måte.

"Jeg skal vise dem hva de går glipp av jeg!"

Vi er på et forum hvor folk er fra alle kulturer, alle aldersgrupper, alle yrkesgrupper og alle interessegrupper. Det er klart det blir litt MOTGANG!

For å være helt ærlig fatter jeg ikke hvordan folk som ikke takler litt motgang på et forum, klarer seg ute i det daglige livet og på arbeidsplass osv. Det må da gå an å lide litt urettferdig uten å måtte skrike fra seg, måtte ha rett og å absolutt skulle ha sitt eget poeng fram hele tiden?

Og skal man dra fra et forum, hvorfor mase fra seg om hvem som er idioter og hvem sin skyld det er? Det er et kryss oppe i høyre hjørnet som lukker vinduet ganske raskt, mer syting og skriking er vel neppe nødvendig. Samme gjelder for de som ikke takler uttalelser fra moderator eller andre personer her inne.

Close the window and get over it!

Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom innlegget ditt og det du siterer. En av personene jeg siktet til i innlegget mitt skrev følgende:

I etterpåklokskapens lys er det lett å krittisere.

En engelsk filosof beklaget engang noe slikt som"Hvorfor er det slik at de uvitende ulærde uttaler seg så bombastisk, men de kloke og lærde uttaler seg så reservert?"

Jeg har etterhvert fått noen år på nakken, både som flyver og i det hele og forstår at jeg ikke lenger er på bølgelengde med majoriteten her på forumet.Jeg vil med dette takke for meg og trekker meg tilbake.

Jeg ser ikke noe mas om idioter eller skyld eller noe av det andre du raljerer om, bare en som blir matt av all "ekspertise" på forumet. Jada, han closa windowet, han, som du så kjekt sier, men er det slik vi vil ha det?

Skrevet

Og det er derfor det er opp til moderatoren å sette grenser for hva som er personangrep' date=' og ikke folk flest. [/quote']

Og det er derfor slike situasjoner oppstår. "Oj, noen sier meg imot, jeg må stoppe tråden, jeg får skylde på personangrep siden jeg har gått tom for andre argumenter."

Folk må la moderatorene ta seg av moderering av forum'et, og aksepter at det er moderatorene som setter grenser.

Da får de faktisk tåle å bli satt på plass når de lager nye grenser ettersom det passer dem...

Skrevet
Det var noko Dag opna for etter press ifrå medlemmane her. Meg inkludert.

Press? Er det noen bra måte å få igjennom meninger og synspunkter?

Beklager min kommentar' date=' men jeg reagerer litt på Sønstabø`s uttalelse / tilståelse her. Det er jo litt tydelig at sterke krefter går inn for å yte press på DAG og dermed få ting som hånd i hanske her... Trodde sannelig ikke det om deg ( Og flere andre, Torstein) Vil bare si, at jeg har aldri blitt spurt om hvordan jeg mener at screenshots-forumet bør se ut, og sikkert flere med meg... HVEM er det som blir spurt? Den harde kjerne, også må alle andre bare godta resultatet? Nei... Nå er det på tide å ta makta tilbake, medlemmer. La den harde kjerne seile sin egen sjø. Dette bør være ett nettsted for de mange, ikke for de få...

[/quote']

Misforstå meg rett. Ordvalget mitt der var vel kanskje ikkje heilt rett i forhold til det eg prøvde å seia.

Me fekk opna moglegheiten til å poste på gamlemåten i arkivet etter ØNSKE ifrå mange av brukarane. Slett ikkje kun dei harde kjerne. Men det var mange som ytra ønske om det. Så å seia at det var "den harde kjerne som fekk det som dei ville" blir litt å skyte Cessna med SAM. Det var heller ingen som vart spurt om det. Men etter mykje fram og attende med mykje klaging ifrå mange hald angåande det nye screenshotforumet, opna Dag arkivet for oss. Han spurte ingen. Han berre gjorde det. Og etter mi meining var det ganske så smart. Det roa gemyttane, og dei som ville ha det nye galleriet, fekk det, og me som ville poste på gamlemåten fekk det. Alle vart happy og ingen vart sure og gretne. Det er måten å gjere det på etter mi meining.

Skrevet

Tråden startet interssant, men takket være noen som absolutt skal klage over kvaliteten i XP i hver eneste tråd i XP-forumet, skled topic noe ut og ble en generell anti XP-diskusjon. Resultatet var at tråden ble stengt.

Til det så vil jeg nevne at jeg var den store stygge faktoren der og jaggu fikk jeg smekk på fingrene av Vidar i etterkant så skal det være sagt. Jeg er ikke redd for å si det her å nå heller at han hadde fullstendig rett i å si at jeg skal holde meg vekk fra X-plan forumet i lang lang tid fremover.

Lest mye av det jeg skrev i ettertid og sliter med dårlig samvittighet bare for at jeg lot irritasjonen min og deretter alt svada prat ta overhånd over mine prinsipper noe som jeg dessverre ikke kan ta tilbake. Men vi lærer først når noen påpeker dette kraftig nok og mitt mål må da bli å gjøre mitt ytterste for å ikke gjenta slike ting.

Folk tenker forskjellig.

Et godt eksempel på moderatorer.. Ikke alle ville reagert på samme måte, og ikke alle ville styrt på samme måte. Selv om en synes at det utsagnet var teit, kan 100 stykker synes at det var veldig smart sagt.

Selv om moderatoren synes det er galt, kan 100 andre mene det var riktig, noe som illustrerer egentlig godt hvor vanskelig den jobben må være..

Ja ja, noe i den duren da..

Skrevet
Da får de faktisk tåle å bli satt på plass når de lager nye grenser ettersom det passer dem...

Skjerpings, Pål. Vidar lagde en tråd i Kaffekroken der han la ut FORSLAG til nye regler lenge før reglene ble implementert, der vi alle kunne si hva vi mente om forslaget. Lage nye regler som det passet han? Beklager, den må du lenger ut på rullebanen med. Om du ikke ble med i den tråden, så er min mening at du ikke har stort å pipe for.

Skrevet

Ok,

Et par ting:

Først, det er slikt at moderatoren bestemmer, og vi har ikke noe valg der. Han kan ikke sitte å sette seg inn i alle vinkler og sider av en sak. Moderatoren er sjefen, slik er det her og på de aller fleste fora.

Det andre, det nye bildeforumene er pyton, jeg ser aldri der lenger. Og det at det er to forum av hver gjør det bare enda mere styr for å se hva som har skjedd siden sist man var der. Og synd er det, synd for meg som går glipp av masse fine bilder, og synd for de som poster og ikke får den oppmerksomheten de fortjener.

Det tredje, alle dere som kritiserer Vidar her har vel helt glemt hva dette dreier som. Fordi her på forumet har alle rett til egne meninger, vi behøver ikke å være enige, men la ikke diskusjonen utvikle seg til personal angrep slik dere gjør nå mot han.

Det fjerde, finn bedre og mere voksne måter å reagere på, les innleggene dere er uenige om to ganger så er dere sikker på at dere ikke har missfortsått. Les igjennom ditt eget svar to ganger før det postes, ta gjerne noen minutters time-out før tastaturet hamres på.

Og til slutt, jeg har også vært her i flere år, og ser helt klart sterke tendenser til at noen personer lar seg lettere hisse opp enn andre. Dog er jeg meget uenig i at det er mindre trivelig eller informativt å være her. De som spør skikkelige spørsmål får utrolig raskt gode svar. Det som jeg ofte reagerer på er at mange ikke gidder å takke, eller gi tilbake melding om hvordan det gikk. Skal vi lære av hverandre, og motiveres til å søke i gamle tråder så bør folk gi skikkelig tilbakemelding på den hjelpen de får. Og skal folk gidde å prøve å hjelpe deg så yt litt selv også. For det er ikke slik at de som prøver å hjelpe bare drar all info rett ut av hatten. Nei, tid brukes på å forstå problemet, lete etter løsninger om man ikke tilfeldig vet det svaret. Da er det passe arrogant av folk og ikke gidde å feks lese en link man legger ved.

Skrevet
Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom innlegget ditt og det du siterer.

Ja, det var kanskje litt rotete sagt og formulert, det beklager jeg.

Jeg tenkte mer generelt og ikke på det tilfelle du siterer til her. Og for å svare på spørsmålet, så er det bedre at folk stikker i stillhet enn at de skal blåse seg sånn opp før de stikker.

Men nå roter jeg meg borti ting jeg egentlig ikke har noe med. For å være totalt ærlig er jeg her for å se på bilder og for å samtale med andre interesserte i dette faget, noe jeg synes har fungert veldig bra.

Skrevet

Det tredje, alle dere som kritiserer Vidar her har vel helt glemt hva dette dreier som. Fordi her på forumet har alle rett til egne meninger, vi behøver ikke å være enige, men la ikke diskusjonen utvikle seg til personal angrep slik dere gjør nå mot han.

Vel riktig nok var Vidar den ene årsaken til at denne tråden besto med han har forøvrig ikke en ting med screenshots forumet å gjøre, der er Dag ansvarlig.

Men når det er sagt så mener jeg Vidar ikke fortjener all klagingen her og regner med han sitter nå å drar seg i håret hehe.. Nei da men jeg tror både Vidar, Eirik, Dag og evt andre moderatorer skjønner at vi medlemmene bruker denne tråden til å uttrykke ren skjær frustrasjon over dagens forum, mest sannsynlig er denne tråden punktet hvor vi har kommet til endestasjonen og fra her blir nødt til å ta et standpunkt på om vi ønsker et dritt forum eller et godt gammelt forum med hyggelig stemning og gode diskusjoner.

Mitt tips da, skal noen holde styr på så masse gutter, ja så må vi ha en kvinnelig moderator. Faktisk sett så bidrar de som oftest til å holde gutta godt i øra med en bestemt og vennlig tone.

Skrevet

For min del må du gjerne være moderator her Vidar, men om du ikke roer ned "sheriff attitude'en" betraktelig, så tror jeg det blir rimelig tynt med medlemmer her etterhvert...

Tror det er mange som er enig i dette.

Andre ting (ord) du burde kutte ut mot medlemmer her er feks. "Capiche?", "Lærpisken" osv. når du prøver å sette folk på plass.

I de sammehengene du bruker dette virker du for meg meget maktsyk, og jeg tror neppe jeg er den eneste som synes det.

Skrevet

Skjerpings' date=' Pål. Vidar lagde en tråd i Kaffekroken der han la ut FORSLAG til nye regler lenge før reglene ble implementert, der vi alle kunne si hva vi mente om forslaget. Lage nye regler som det passet han? Beklager, den må du lenger ut på rullebanen med. Om du ikke ble med i den tråden, så er min mening at du ikke har stort å pipe for. [/quote']

Grunnen til at jeg ikke fulgte med i den tråden var at den gjaldt meg ikke. Jeg hadde aldri postet noe som kunne tenkes å engang tangere grensene som var satt, og som ble satt. Jeg følte meg helt enkelt ikke i faresonen.

Grunnen til at jeg plutselig er så voldsomt engasjert nå, er at jeg har fortsatt ikke har postet noe som kunne tenkes å engang tangere grensene som var satt, og som er satt. Like fullt er jeg beskyldt, både i forumet og som trusler fremsatt i PM, for å komme med personangrep. Dette fordi jeg engasjerte meg i en trådstengingsak.

Jeg synes faktisk ikke dette er piping. Jeg synes faktisk ikke at hillbillysvar som "Liker du deg ikke, så forsvinn!" er rette måten å takle kritikk på. Jeg synes faktisk ikke at man skal sitte rolig å se på at moderatorer stenger tråder, attpåtil i Snackbaren(!) fordi det er litt vassen tittel, når man som moderator er tildelt verktøy der man kjapt og rolig ( i hvert fall veldig mye roligere enn dette har utviklet seg) kunne endret denne tittelen. Og jeg synes faktisk ikke at å påpeke dette, er personangrep.

Så, nei, jeg svarte ikke i den tråden du nevner. Jeg syntes reglene var unødig mange. Det samme svarte flere andre. Så jeg så ikke noe poeng i det.

Og, nei, jeg synes faktisk ikke dette er et personangrep. Men siden vi har en moderator som er tydelig uenig i dette, er nok dette min siste post på en stund.

Skrevet

Jeg syns forumet har tapt seg noe enormt det siste året og er her nesten ikke lengre.

Greit at forumet er et tilbud og ikke en rett.. men husk at det finnes mange andre forum for våre interesser.

Skrevet
Se der' date=' vi har fått liv i forumet igjen, med heftige personangrep og represalier! Kjekt å lese :) [/quote']

Jeg regner med at det er slik du ønsker å bidra til en debatt som kan føre frem til ett bedre reultat,Marcus ?

Og ett lite tillegg til mitt tidligere innlegg på side 4. Jeg sier overhodet ikke at Dag gjør noen dårlig jobb. Tvert i mot, men det er den gamle leksa med at de få ødelegger for de mange....det er DET som er så synd .

jeg har nettopp fått moderator-jobb i fs2004-forumet på Norpilots.no , og ønsker å gjøre jobben min med en god porsjon profesjonalitet. En moderator har sjelden en slik jobb for å bli populær. Men for å fastholde reglement og påpeke hvis reglene blir brutt.

jeg for min del har aldri brydd meg så enormt om hva folk mener om meg, fordi alle har forskjellig mening. Smaken er som baken, delt i to. ( og gjerne flere deler og ;)

Og for bare å ha sagt det... Dersom noen har følt seg trakassert av meg, eller føler seg støtt av mine meninger, håper jeg de er voksne nok til å kunne sende meg en PM , slik at problemet kan bli løst på en ordentlig måte uten slike tidligere nevnte personangrep etc.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Hei, Det var mange meninger, tenkte og si et par ord jeg også. Synes det er fint at Vidar holder kontrollen med dette, og det mener jeg 100%. Jeg har i laaang tid erfart selv mange provokasjoner på pm og i forum, og det er greit, jeg har hatt mange meninger om mye og da må man jo tåle det, men jeg har hatt en klar feel på at uansett hva man sier når man er satt på lista så kommer klanen og kjører på. Så for meg så synes jeg reglene om at man skal diskutere sak og ikke person er konstruktive, selv om jeg har syndet der selv også.

Jeg synes det er altfor tidlig og rope om dette, men det er mitt syn. Så Vidar jeg synes du skal se på dette som en prosess og at "markedet rensker seg selv" etter en tid. Det er masse bra folk her på forumet, og vi har jo felles interesse, så dette har jeg så absolutt tro på...Stå på videre.

Goffen

Skrevet

Bare for å ha sagt det.. Når en registrerer seg her på forumet blir en nødt til å godta visse regler. De lyder pr dags dato som følger.

I dette forumet må alle framstå med sitt riktige navn (Både for- og etternavn).

All form for spamming av forumet eller trakassering av andre medlemmer fører til øyeblikkelig utestengelse.

Jeg aksepterer reglene for forumet.

Kanskje en må tenke litt tilbake også en gang i mellom, selv takker jeg de moderatorene jeg har vært bort i for forståelse og tålmodighet de har vist..

En øyeblikkelig utestengelse betyr faktisk utestengelse uten noen advarsler og mulig uten begrunnelse også. Jeg tror i mitt tilfelle dette skulle/burde ha skjedd for lenge siden, men det får så stå sin prøve. Det viktige er at en nå tar tak og skjerper seg, så får moderatorene stenge ute de som ikke klarer å dy seg...

Hvem blir med meg i et forsøk på å snu trenden vi nå er inne i ???

ja ja om folk har fått ut frustrasjonen sin da....

Skrevet

Det er nå over 7 år siden jeg registrerte meg på dette forumet, og jeg har vært med på både opp- og nedturer. Mange av de som var med da jeg registrerte meg, er nå borte, da de ikke orker "fjortissfaktene" som til tider kommer frem på dette forumet. Generelt sett har dette vært et hyggelig forum, med mange hyggelige personer med mye kunnskap som deles på en fornuftig og høflig måte.

Dette er et forum med over 4000 medlemmer. Det vil helt klart bli konflikter når ting kommer opp til diskusjon, og det er helt naturlig. Dette skjer jo i den virkelige verden også. Så klart, det blir lettere å komme med stygge og uhøflige kommentarer når man sitter på nett, og ikke kjenner noen, annet enn gjennom tekst og en avatar, men likevel, at det blir litt "kjiving", det er helt naturlig. Derfor mener jeg det er helt feil at hele tråder blir slettet fordi det kommer noen personangrep. En moderator har som jobb å sørge for at ting går greit på et forum. Jeg har selv mye erfaring innen forummoderering, og jeg velger alltid å prøve å roe ned tilstander før jeg låser, eller i verste fall, sletter en tråd.

Om moderatorene her kan gå inn i debatter, og rett og slett be personer om å roe seg ned, så er dette det absolutt beste. Går du derimot inn i en debatt, og sletter hele tråden, det er da folk begynner å få noe i mot deg. Som jeg sa, å slette en tråd er absolutt siste utvei!

Når det gjelder det mye omtalte bildeforumet, så må jeg slenge meg på majoriteten her på forumet. Jeg liker det overhodet ikke. Det hender jeg ser på bilder i galleriet, men for min del så går det så alt for treigt. Det er vanskelig å lage historier ut av bildene, så jeg gidder ikke å se gjennom, og jeg gidder heller ikke å legge ut bilder. Det er klart, det går an å legge ut bilder i "arkivet", men der er betraktelig mindre trafikk der nå enn tidligere. Dersom screenshotforumet gjenoppsto som før, så hadde jeg nok blitt et mye mer aktivt medlem.

Dette ble visst en lang post. For å oppsummere, og da også gjenta meg selv, så har jeg ikke noe i mot at Vidar har blitt moderator. Det må han gjerne være for meg, men vær så snill, dropp arrogansen og cowboy-faktene. Det vil til slutt bare ødelegge for alle, også deg. Kvaliteten på forumet har gått rett nedover etter min mening siste ukene. Det virker på meg nesten som folk vegrer seg for å poste innlegg. Meg selv inkludert.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...