Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hvilke rettigheter har man om man har en flybilett å skal til et sted og det er så dårlig vær at flyet ikke kan lande? Er det greit at selskapet bare sender en med neste fly selv om det er over 12 timer f.eks til det går? Dette er et meget vanlig problem for dem som skal reise fra Honningsvåg og østover da det bare går _ett_ fly østover om dagen.

Skrevet

Når det gjelder vær så regnes dette som en ting som er utenfor selskapets kontroll og du har dermed ikke alverden av rettigheter.

Som regel vil du få tilbud om ombooking til nærmeste mulige flyavgang, eller full refusjon på biletten.

Husker ikke i farta om du har krav på "kost og losji + erstatning, som du har ved lengre tekniske forsinkelser. Men jeg tviler sterkt på det

Skrevet

Du har faktisk krav på "care" som vi kaller det i flybransjen. Det er kost og losji. Det betinger selvfølgelig at du ikke bor på avgangstedet.

Når det gjelder ombooking ved vær, som vi ikke kan gjøre noe med, så hjelper vi selvfølgelig alle så godt som mulig men regelen er at du skal bookes om til nærmeste identiske avgang. Dvs at hvis du blir stående i Bodø og skal til oslo direkte, så har du ikke krav på å få reise via Trondheim f.eks, selvom det går ett tidligere fly den veien. I de fleste tilfellene så gjør vi det meste for å få folk avgårde selvom det betyr at man må reise via noen andre plasser. Dette av den enkle grunn at vi ønsker ikke å ha dere stående på flyplassen noe mere enn dere ønsker det;)

Jeg er forsvidt ferdig i Widerøe nå, men reglene sitter nå enda. Det er jo tross alt bare 9 dager siden jeg var ferdig...he he he

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …