Skrevet 8. august 2007 17 år (Begge bildene over, er Copyright © pressebilder fra DFDS Seaways) Så var tiden kommet til igjen å gjeste en av de aller største suitene ombord på det flotte fartøyet "M/S Crown of Scandinavia", nemlig: "Commodore: Suite" beliggende på Dekk:9; hvor de to største ligger i hver sin ende. Det finnes også to til av disse lugarene på Dekk: 7, men disse er noe mindre (har "kun" ett bad) og noe mindre i størrelse - i tillegg til et panoramavindu mindre i lugaren. De to store på Dekk: 9 er på hele 33,5kvm, mens de to litt mindre på Dekk: 7 er på 28,5 kvm. Jeg har til nå reist to ganger med de største, og en gang med den minste typen - og foretrekker helt klart en av de på Dekk:9! Denne største typen av beste Commodore-kategori (Suite) er virkelig stor, og har ikke mindre enn to bad. Et lite bad med toalett/vask (i gangen) - i tilknytning til oppholdsrom. Det store badet; med dusj osv. er i tilknytning til soverommet - på denne måten kan man ha sitt "eget" bad i fred, så kan besøkende benytte "gjestetoalettet" (i teorien i alle fall!). Oppholdsrommet har store skrå-vinduer (panorama) ut mot baugen på skipet, og det sier seg selv - at det er en nytelse å sitte med denne utsikten ved utseiling fra Oslo og/eller København, mens man evt. nipper til flasken med sekt/musserende vin (som også er inkl. på alle Commodore-lugarer - som blir levert på lugaren ved avgang). Denne lugaren er selvsagt en fem-stjerners lugar, og frokost er naturlig nok inkludert i alle "Commodore"-lugarene. Selv velger jeg alltid å få frokosten levert på lugaren, men man kan også spise denne i en spesifikk a-la-carte restaurant ombord. Man har selvsagt også tilgang til den flotte Commodore-loungen på Dekk: 11 (der neste beste lugartype-finnes, nemlig "Commodore: Balcony" som jeg tidl. har postet flere bildeserier av). Ellers inkluderer lugaren alt det som forventes av denne typen, f.eks.: fri minibar, fruktfat, tv/radio, buksepresse, telefon, mulighet for ekstra sengeplass i oppholdsrom, fri trådløs oppkopling osv. Prisen for to personer på minicruise varierer ut fra sesong/avreisedag osv. , fra ca. Kr: 3,500 og opp til ca. Kr: 5,000.-. Men en gang i blant har DFDS noen ville kampanjer, og da kan man få denne lugaren til under Kr: 3,000! Men selv til en pris på Kr:3-4000.- er dette svært mye valuta for pengene! (Alle bilder presentert etter denne linje, er tatt av meg selv) NB NB: bildetekst står OVER bildene (over ja! du leste riktig!!) Først noen bilder av selve skipet, DFDS Seaways flotte flaggskip: "M/S Crown of Scandinavia": Her er en liten dekksoversikt, forut på Dekk: 9 (Commodore: Suiten vi bodde på var "9118", lugarene mellom de to suitene er Commodore: De-luxe. De noe større lugarene på sidene, er ordinære Commodore. Lugarene midt på, er standard innvendig lugarer) Velkommen inn, i Commodore: Suite (Lugar: 9118): Oppholdsrommet rett fram, til høyre er soverommet - og til venstre er gjestetoalettet: Soverommet: Utsikten fra vinduet på soverommet: Fortsatt inne på soverommet, her ser man hovedbadet til venstre (med stort dusjkabinett) - og rett fram ser man "gjestetoalettet" (som ligger i tilknytning til gangen inn til oppholdsrommet): Gjestetoalettet er mindre, og har kun vask og toalett: Så over til selve oppholdsrommet: Utsikten ut fra en av de store panoramavinduene, ute på sjøen (inkl. litt bølger): Jo da, ble da heldigvis litt sjø - opp mot 18 meter pr. sekund på det meste. Gynget akkurat passe da, er nesten kjedelig - hvis det blir mindre: Ute på dekk: Lugargangen på dekk:9 (suiten rett forut): Her kommer noen "bonus-bilder" fra Commodore: De-luxe lugar-typen, det er altså denne det finnes totalt 8 stk av: fordelt på Dekk: 7 og 9 (ligger mellom de to suitene på begge dekkene) Denne lugarkategorien er 3.beste på skipet (etter Commodore: Suite og Commodore: Balcony er selvsagt bedre). Commodore: De-luxe er "ett hakk" bedre enn ordinær Commodore (i sistnevnte har du ikke tilgang til lounge): "Bonus"-del: 2; her kommer noen av bildene jeg tok av andre skip under turen: "M/S Costa Magica" fra rederiet Costa Cruises: "M/S MSC Lirica" fra rederiet MSC Cruises: "M/S MSC Lirica" og "M/S Costa Magica" i København: "M/S Rotterdam" fra rederiet Holland America Line: Håper bildene falt i smak, legg gjerne igjen en kommentar eller evt. spørsmål dersom ønskelig..
Skrevet 8. august 2007 17 år Hei Lars. Som vanlig når du kommer med dine båtbilder oser det av kvalitet ifra topp til bunn. Masse flotte bilder som dokumenterer den informasjonen som du skriver over bildene. En terningkast 6 reportasje ifra den flotteste båten mellom Norge og Danmark. Venter med glede på din neste reportasje.
Skrevet 9. august 2007 17 år Å fy feiteste! Har du mulighet til å sende originalversjonen av de bildene til meg, spesielt de som er eksteriørbilder? Kan tenke meg å bruke dem som referanse til prosjektet mitt Send meg en PM hvis dette kan være aktuelt.
Skrevet 9. august 2007 17 år Forfatter Stian: snikreklame? hvorfor sier du det? Jeg har postet lignende foto-poster også fra Color, Stena, m.m. De to neste som kommer er begge fra Color. Jeg er pr. dags dato, ikke ansatt i noen av disse rederiene. Steinar: takker så mye! Kjempehyggelig at bildene faller i smak, slike kommentarer oppmuntrer en virkelig til å legge litt tid i slike poster. De neste bilde-reportasjene blir fra: Color Line: Prinsesse Ragnhild med L2-lugar (5-stjerners) Bergen-Stavanger-Hirtshals, og etter den: Color Line: Color Festival med R2-lugar (Rederlugar) også 5-stjerners helt forut med utsikt over baugen osv. på ruten Oslo-Fr.havn. Jan: PM sendt!
Skrevet 9. august 2007 17 år Fantastisk Lars! Gjennomført til minste detalj - som alltid Kan ikke annet enn å si at jeg gleder meg kjempemye til Color Line reportasjene dine kommer. Er like moro hver gang å lese gjennom!
Skrevet 9. august 2007 17 år Forfatter Takker så mye for kommentarer og svært hyggelige tilbakemeldinger, veldig morsomt at mange setter pris på disse maritime innslagene!!
Skrevet 9. august 2007 17 år Må legge inn en kommentar jeg også, anser ikke meg selv som over gjennomsnittet interessert i båt (passasjerferger), men jeg liker også veldig godt dine reportasjer fra turene Lars! Slutter meg til, og sier at jeg gleder meg til neste gang det kommer!
Skrevet 10. august 2007 17 år Snikreklame for DFDS eller? Vel om så skulle være så er ikke gleden over å lese disse innleggene dine med masse fin fotomontasje mindre av den grunn. Ser frem til nye flotte innlegg eller "snikreklamer". Fikk lyst på en tur. :grin:
Skrevet 10. august 2007 17 år Forfatter Takker igjen for tilbakemeldinger og kommentarer, meget hyggelig!!
Skrevet 10. august 2007 17 år Meget flotte bilder, Lars Har hatt denne Suiten der ned til Køben før faktisk!
Skrevet 11. august 2007 17 år Fine bilder! Ca. rett bak pipa på det første bildet av Costa Magica, ligger hytta vår Forøvrig askholmene du kan skimte på et par av bildene (Det første av Costa Magica og det første fra Dekk på DFDS), der Blücher sank, etter å ha blitt senket av Oscarsborg festning, et par min lenger ute i fjorden. (Kan også skimtes i bakgrunn av Askoholmene på bildet fra dfds dekket).
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.