Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan!

Har sittet noen dager med Operation Flashpoint nå, og kan bare si. WOW!

ENDELIG noe NYTT og spennede! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Her snakker man innlevelse og realisme. Beste beskrivelsen er nok å bare referere til det siste missionet jeg tok;

Jeg er korporal, og er med min løytnant. Vi setter oss inn i jeepen, som løytnanten kjører. Vi skal litt ned i veien og plukke opp et anti-armor lag, og så skal vi videre til fronten. Vi treffer en liten gruppe soldater i et veikryss, og laytnanten hopper ut og spør dem om se har sett eller hørt noe aktivitet. Løytnanten kommer tilbake og ber meg kjøre. Jeg setter meg inn bak rattet og kjører som anvist av min kommandør, til vi møter Alpha-team et stykke inn i skogen. Der laster vi alle opp på planet av en 5tonns lastebil, og blir kjørt mot fronten.

Vi nærmer oss en bakketopp, og stopper lastebilen. Alle hopper av, og løytnanten tar kommandoen: 'En linje, jeg vil se masse luft mellom folk! Jeg vil ikke ha noe av at EN håndgranat kverker halve troppen min! Husk: 1-2-3-4! Observer, kommuniser, sikt, plaff! Go-Go-GO!!!' Vi løper mot bakketoppen, og rett over brøler sidemannen 'Contact!!' Alle stuper mot bakken idet den første håndgranaten lander, heldigvis noen meter nedenfor oss, så ingen blir truffet av splintene. Jeg åler meg mot nærmeste busk, og ser to av mine lagkamerater gjøre det samme. Opp i knestående, så begynner moroa! Der! en hjelm dukker opp bak en stein! Vrir min M16 over og legger ivei med flere skudd. Pokker, jeg bommet! Ser meg til sidene og prøver og få et overblikk. Løytnanten brøler ordre: '2 og 3, ut til ventre, og ta ut det pokkers maskingeværredet, før det tar livet av oss! 4,5 og 8, til det store treet klokka 2! 7 tar soldaten rett der fremme!' Jeg reiser meg opp og sptinter mot et tre litt lenger fremme, og ser kameraten min rett foran meg. Han stopper ved en liten busk, og dekker meg mens jeg løper videre, Når jeg kommer til treet, kaster jeg meg ned, og legger ild mot MG-posisjonen, men 3 kommer opp bak meg og lemper en splint-granat. Han treffer, men blir truffet av en salve fra soldatene til høyre for oss! 'Medic!' roper jeg. Han svarer bekreftende, men er opptatt med en annen akkurat nå. Jeg ser at 3 er skutt i armen, men er bevisst og kan skyte. Tar en håndgranat og lemper mot MG'en, og treffer! 'Clear!' brøler jeg, og de andre fosser nedover skråningen mot en husklynge som kan gi litt dekning. Løytnanten gir ordre til medic om å fikse 3 så godt det går, mens jeg får ordre om å følge de andre. Vi ser landsbyen nå, og hører tung ild og eksplosjoner fra kampene der. 'Alpha team, this is Bravo, we are under heavy fire! We cannot hold position, pulling bact to position Foxtrot-foxtrot five two!' 'Roger, be advised Alpha is enroute from the west, we will support and cover you' svarer løytnanten. Vi får ordre om å samle oss ved det ene huset, mens løytnanten bruker kikkerten sin og rekognoserer mot landsbyen. Der kommer en lastebil med soldater, og rett bak den kommer en M-72 tank! Vi er ikke utstyrt for denslags! Vi må trekek oss tilbake, og løytnanten bestemmer seg for å følge Bravo-team til pick-up. Problemet er at vi må en del nærmere landsbyen for å komme forbi, ellers må vi gå tilbake og rundt fjellet, og det vil ta mer tid enn vi har. Vi får beskjed om å være stille og prøver å luske oss inn mellom busker og trær så godt vi kan. Vi kommer et stykke, men så skjer det! Vi blir oppdaget, og hett bly suser mellom buskene. Løytnanten er den første som blir truffet, og så faller 3 og 7 også! '3 is down!', brøler jeg, men medic er mer opptatt med 7, som han tror han kan redde. Jeg åler meg videre, og ser flere menn bli truffet. Nå er det bare å kroke seg ned og løpe det remmer og tøy kan holde. 8 tar kommandoen, og beordrer full retrett. Vi løper i sikksakk, og stopper ved hver dekning vi finner for å dekke de andre. Man får ikke lønn for å ta med ammo hjem, så vi pøser på det vi har, alle sammen. Bytter febrils magasin, mens svetten driver og jeg plukker ut mål så fort det lar seg gjøre, men i kampens hete er det lett å bomme. Når vi kommer forbi landsbyen er vi bare tre utmattede og ammo-lens menn igjen. Alle kameratene våre ligger igjen i russernes hender. Men vi har ikke tid til å sørge, vi må videre! Vi samler krefter og løper i lett jogg mot FF52. Der! En blackhawk har skjelden vært et mer kjærkomment syn! Endelig er vi trygge... Vi klatrer inn, og setter oss tilrette i de ukomfortable setene, mens piloten tar av og bringer oss i sikkerhet.

En liten stund senere smeller det i den tynne aluminiumshuden, og pilotene begynner å jobbe febrilsk bak spakene. Svart røyk veller inn i kabinen, og helikopteret mister raskt høyde. 'Alle mann til døra!' roper 8, og vi står klar til å hoppe ut i fiende-land igjen...

Puh... Ble lenger enn jeg trodde dett her, men jeg håper det gir et visst inntrykk av hvordan det er å være på oppdrag i op.flashpoint. Det gir en utrolig innlevelse, og etterhvert blir jeg nok forfremmet og kan kommandere mitt eget lag, eller tropp, eller kanskje et helt kompani? AI er helt rå, stort sett så glemmer man at det er maskinen som styrer. og man kan kjøre alt mulig her. Tanks og jeeper, biler og fly og helikoptere og båter og så videre... Det er flere ganger jeg har måttet tørke svette og slappet av litt etter et oppdrag... [image]images/icons/blush.gif" border="0[/image])

Detta er morro!!! Anbefales!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...