Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hei !!

Dette er min første post på flightsim.no. Håper jeg poster dette spørsmålet under riktig emne :-)

Har nettop kjøpt meg Wilco B777 og Flight Commander X er i bestilling. Men så kom jeg på en ting. Hvis jeg programmerer FMC'en i B777 (eller iFly B747 eller PMDG sine fly for den sags skyld) med en rute , enten min egen eller feks en satt opp i FCX, vil da FS9 ATC'en vite om denne flightplan'en ?? Eller virker bare ATC når man setter opp en flightplan via FS9 sin egen flight planner ?

Har ikke flydd avanserte passasjerfly med FMC i Flight Simulator før, så jeg kommer sikkert til å komme med flere newbie spørsmål ang. prosedyrer med disse flyene :-)

Skrevet

Hei Arnfinn

Gratulerer med første post :)

Over til spørsmål; Nå kjenner ikke jeg noe til FSCommander, men jeg vil anta at den har en eksport funksjon der den kan eksportere nevnte Flightplan til FSX slik at du kan hente den inn der slik at FSATC finner den. Folk med kjennskap til FSCommander får bekrefte/avkrefte mine antakelser på dette feltet :)

Hilsen Audun

Edit: Trykklaif

Skrevet
  • Forfatter

Hei, takker for svar.

Det høres jo fornuftig ut at det må være en eksport funksjon i FCX. Har lest og grublet litt, og tror jeg har forstått hvordan det hele fungerer nå hehe. Forsto bare ikke sammenhengen til og begynne med :-)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …