Skrevet 5. august 2007 17 år Nå forstår jeg ingenting. På AIP Norway, det offisielle stedet å finne navigasjonskart- og informasjon, skulle jeg tro, finner jeg STARs for ENGM, datert januar 2002! http://www.ippc.no/norway_aip/020807/AIP/AD/ENGM/EN_AD_2_ENGM_4-11_en.pdf I linken ser man tydelig at det er 2. august 07, altså siste AIRAC. Der heter Star'ene for 19L/R SUMAK3F, SORPI3F osv. Men på flyradioen min hører jeg vitterlig at de bruker SUMAK5M, SORPI5M arrival. Så hvor i himmelens navn er disse kartene å finne? Merkelig at AIP Norway publiserer en annen STAR enn den som brukes?
Skrevet 5. august 2007 17 år Ja, det er merkelig. Selv bruker jeg Navigraph sine kart som er utmerkede bortsett fra at de koster penger da. Men ikke så mye. For ca 80kr får du kart for 50 flyplasser.
Skrevet 5. august 2007 17 år Ja, jeg har f.eks SIGDAL 5M og MESNALI 5M. Du får forresten noen gratis kredit første gang du laster ned softwaren så hvis det bare er ENGM du er ute etter så er det jo gratis
Skrevet 5. august 2007 17 år Forfatter Har du sett på maken! Det er bra noen følger med! (rart allikevel at de nye kartene ikke puttes inn der de gamle var...) Men takk, nå er jeg oppdatert! Mvh, Tore Stabell Kulø
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.