Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uken har vert serdeles tung og trist da jeg og min familie på mandag mottok det tunge budskap om at min mor på 54år bare her dager eller uker igjen og leve pga av kreft. Det har vert en uke med masse tanker, noen tunge stunder. Jeg har tiltross for den tunge tiden dette har vert forsøkt å ha så normale dager som mulig med å være på arbeid osv. Jeg har en veldig forståelsesfull arbeidsgiver, og har fått full frihet med tanke på når jeg ønsker å jobbe og kan ta fritt når jeg selv føler for det. En frihet som uten tvil har gjort denne uka litt enklere og komme gjenom på en bra måte tatt situasjonen i betraktning.

Det som gjør dette extra spesielt er at min mor blir det tredje offer for kreften på de siste 7 år i min nære familie. Samtidig er veldig sårt at man atter en gang får oppleve den sårgen denne forfedelige sykdomen kan føre med seg. Men samtidig er vi en veldig heldig familie som aldri har mistet noen på grunn av ulykker eller lignede.

Jeg skriver dette for at jeg føler for at jeg ønsker å få lettet litt på de tankene jeg har hatt den siste uken, samtidig som jeg ønsker å dele min måte å komme gjenom denne tunge tiden, slik at det kan hjelpe andre her inne som kansje kommer oppi lignende situasjoner senere i sitt liv.

Tusen takk for at dere har lest det jeg har skrevet her, og det vil føles som en god støtte i en ellers vanskelig tid.

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Kondolerar på det sterkaste Steinar. Eg kan ikkje i min villaste fantasi førestilla meg kva du går igjennom desse dagane. Mine tankar går til deg og din familie.

Skrevet

Det er altid synd å høyre om slikt.

Det verste er vel dette å gå og vente på at noko skal skje, ein håper vel i det lengste at legane tek feil og at det er eit lite håp.

Men det viktigaste er å bruke tida ein har igjen godt slik at ein kan få ei god avslutning.

Skrevet

Tusen takk for all støtten, det varmer utrolig mye i en ellers tung ting.

Det positive i denne stund er det at vi vet at hun ikke har smerter pga av kreften. Hun hadde besøk av lege ikveld, og hun sa at vi kan forvente at hun er borte innen to til fire døgn. Er selvsagt tungt å få høre slikt, men på en annen side er det bra at det går fort, for da veit vi at hun snart kommer til å få det bedre en det hun nå har det nå.

Skrevet

Huff, er utrolig lei meg for å høre dette, Steinar. Har selv vært igjennom det som 16-åring, og vet hvor vanskelig og tungt det er. Ord er rett og slett umulige å finne for å beskrive følelsene rundt dette eller gi trøst, men jeg vil at du skal vite at du og din familie har min største og dypeste medfølelse.

Skrevet

Kondolerer på det sterkete Steinar!

Har også gått igjenom samme prosses som du, da min eldste bror døde av kreft for 7 år siden.Han ble bare 38 år.

Føler med deg Steinar,nå er det viktig å bruke tiden godt til å pleie hverandre i denne tunge stund.

Skrevet

Mine tanker og følelser går i din rettning Steinar! Føler litt ekstra tyngde over ordene når de blir satt i slike sammenhenger. Man vet liksom ikke helt hva man skal skrive, men godt å se at du kan finne lettelse ved å skrive innlegg på formet vårt!

Statistisk sett vil nok halvparten av de som leser dette bli rammet av at nære og kjente vil bli rammet av denne sykdommen, vi bør derfor ta dette til ettertanke!

Takk Steinar.

Skrevet

Tusen hjertlig Takk.

Hva annet kan jeg si etter denne overveldene støtten? Det varmet virkelig godt å komme hjem ikveld og lese alle de fine ord jeg har fått i denne tråden og i personlig meldinger.

De ord jeg har fått her er ord jeg vil ta med meg vidre i denne tunge å vanskelige stund.

Skrevet

Atter en gang tusen hjertlig takk for mange fine ord i denne vanskelige tiden jeg å mine går gjennom.

Jeg kommer akkurat ifra mamma, og det går veldig raskt nå. Er mest sannsynlig bare snakk om timer før hun er borte. Er hjemme bare en liten tur for å få meg litt mat og hvile før jeg trår bortover igjen for å være sammen med hun i de siste timene hun har igjen.

Skrevet

Utrolig trist å høre slikt, Steinar. :( Føler virkelig med deg, og kan dessverre føye meg til i rekken av de som har opplevd liknende. Kreft er og blir forjævlig, særlig når det skjer i såvidt ung alder. Mine tanker går til deg og alle de berørte.

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Kondulerer, dette var trist og høre.. :( :(

Skrevet

Joda det går bra med meg. Vi er en utrolig sterk familie som støtter hverandre. I tillegg har jeg en enorm støtte ifra venner, arbeidsgiver og for ikke å snakke om den støtten jeg føler jeg har fått her inne med å dele denne historien med dere. Den responsen jeg har fått ifra dere føles utrolig fin i denne tunge stunden.

Tusen takk for all støtten i denne tiden.

Skrevet

Uff, dette var leit å høre. Jeg føler virkelig med deg, det kan ikke være greit å gjennomgå dette. Har selv mistet noen i familien, men ikke så nære som en forelder. Kondolerer så mye! Stå på videre, godt å høre at du har en sterk familie som støtter hverandre, og at du også får masse støtte utenfra. Det gjør livet litt enklere i slike tider som du opplever nå...

Skrevet

Jeg må bare få kondolere, Steinar.

Jeg vet selv hvordan det er å miste et familiemedlem og en veldig god venn, så jeg føler med deg. Jeg er sikker på at din mor var en fantastisk hyggelig person, så jeg vet at savnet vil bli enormt. Derfor er jeg også glad for at du har mange venner og familie å støtte deg på, og at du derfor også kan ta tiden til hjelp og tenke tilbake på henne som den moren hun var for deg, og hvor mye hun har betydd for deg og dine :)

Se fremover, solen er ikke gått ned ennå!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...