Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Flyselskapet Continental Airlines overfører ulovlig passasjerinformasjon til amerikanske terroristjegere, mener Datatilsynet.

Les mer.

Hvis dette stemmer - noe jeg ikke tviler på at det gjør - hva mener dere om dette?

Skrevet

Er vel ganske uproblematisk dette etter min mening. Det er vel ikke så mye mer enn navn, adresse, personnr og slikt som flyselskapet har av "sensitiv" informasjon om sine passasjerer.

Men det hadde ikke skadet om passasjerene hadde fått vite at "terrorist-jegerne" får denne infoen.

Skrevet

Vel klart at Bush og resten av gjengen hans trenger å vite om noen av oss vil ødelegge for Verdens beste og største DEMOKRATI.

Norske myndigheter kommer ikke til å gjøre noe med dette, de er alt for redd til å ødelegge for vårt STORE og INKLUDERENDE sammarbeid med Stars and Stripes.

Uten amerikanerne hadde vi kanskje vært et u land idag om vi ikke fikk Marshal hjelp fra dem, men det unnskylder ikke, at vi ikke tør å si fra om amerikanernes innblanding i verden idag.

Verden er gal og bebodd av gale dyr som kun tenker på seg selv.

Skrevet

Nordmenn er så utrolig naive. *stønn*

Her får den amerikanske regjeringen litt informasjon om deg, når du vill inn i deres land. Skulle jo bare mangle, egentlig.

Uansett er dette bare småtteri i forhold til hva mange ukritisk greier å legge ut av informasjon om seg selv på ymse diskusjonsforum, facebook, myspace osv.

Og for ikke å snakke om den norske praksis med at asylsøkere hvor identiteten ikke en gang er kjent kan vandre fritt ut av asylmotakene og "forsvinne".

Når det gjelder din "analyse" av USA's rolle i verden synes jeg den mangler en viss historisk forståelse. Din kommentar om at "...vi ikke tør å si fra om amerikanernes innblanding i verden idag" får stå for din egen regning. I motsetning til hva mange venstrevridde media gir inntrykk av så er det mange her i landet som faktisk støtter USA deres politikk.

USA har i alle fall en politikk, det er mye bedre enn den ryggmargsløse blafringen med vinden som vår regjering presenterer.

-Bernt

Skrevet

Jeg har ingen problemer med det. Hadde vi vært utsatt for konstante trusler slik som USA er, så hadde vi krevd mer informasjon om alle som skulle inn i vårt land. Vi, Norge, betegner oss som en trygg nasjon i forhold til mange andre land. HVIS vi hadde blitt utsatt for en stor trussel, eller ett terrorangrep for den saks skyld, så hadde nok våre myndigheter innført regler som hadde vært tilsvarende.

Jeg er ikke enig i absolutt alt USA bedriver med rundt om i verden, men man kan jo prøve å tenke seg hvordan verden hadde utviklet seg uten at de hadde engasjert seg....

Skrevet
.. men det unnskylder ikke' date=' at vi ikke tør å si fra om amerikanernes innblanding i verden idag. [/quote']

.. USA har i alle fall en politikk' date=' det er mye bedre enn den ryggmargsløse blafringen med vinden som vår regjering presenterer. -Bernt [/quote']

Men da er dere i alle fall enige om norsk politikk! ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …