Skrevet 31. juli 2007 17 år Noen som vet hvor mange dager det tar før jeg får pakken på postkontoret her i Trondheim? benyttet Express Mail International. Flyet er Enroute nå. Dro fra USA i går kl 09:09 pm (Colorado). Er det 747 den kommer med?
Skrevet 31. juli 2007 17 år Er dette sendt med posten i USA (USPS)? I såfall havner sendingen i kloa på posten i Norge, og da kan fortollingen ta alt fra 2-3 dager til 2 uker..... (Mens andre transportører merkelig nok fikser det samme på dagen)
Skrevet 31. juli 2007 17 år Forfatter USPS ja. Er en liten vare til 318 kr som jeg kløpte fra privatperson. Må vell ikke betale toll på det??
Skrevet 31. juli 2007 17 år + gebyret til posten på bortimot en hundrelapp Men om avsenderen har merket dette som en gave slipper du å betale moms og avgifter. Så du får bare sitte rolig å se hva som skjer. Det er ofte litt bingo om du må betale moms eller ikke, men uansett bruker posten noen dager på å kjøre dette gjennom systemet sitt.
Skrevet 31. juli 2007 17 år Forfatter Har bestillt varer igjennom Ebay mange ganger, uten å måtte betalt Tull. Men det er fra Europa. Blir det andeledes hvis det er fra USA? Det jeg betalte på Ebay nå var 20$ for varen og 33$ for Express Mail International (frakt). så allt av frakt er vell egentlig betalt.
Skrevet 31. juli 2007 17 år Forfatter Det kan stemme ja! Har hørt at hvis man kjøper en vare fra en butikk/selskap, så må man betale toll hvis varen er over 200 kr. Og hvis man kjøper fra privatperson, må man betale toll hvis varen koster mer enn 1000 kr. Kan det stemme? Eller er det omvendt?
Skrevet 31. juli 2007 17 år 0-200,- = tollfritt 200-1000,- = Må betale moms + avgift til posten om du ikkje tollklarerar den sjølv. 1000- ***,- = Må betale moms på nærmaste tollkontor eller posten klarerar mot avgift. Dette er reglane ifølge toll.no. Men ingen regel utan unntak, desse verdiane er også berekna ut i frå kva som står utanpå pakken. Er litt usikker på kva som blir rekna som gave.
Skrevet 1. august 2007 17 år Forfatter Label/Receipt Number: **** **** **** * Detailed Results: * Enroute, July 31, 2007, 8:43 pm, SAN FRANCISCO, CA 94128 * Enroute, July 31, 2007, 1:00 am, DENVER, CO 80266 * Enroute, July 30, 2007, 9:09 pm, COLORADO SPRINGS, CO 80910 * Electronic Shipping Info Received, July 30, 2007 Hvor mange stater skal den innom før den tar turen til Norge egentlig?
Skrevet 1. august 2007 17 år 0-200,- = tollfritt200-1000,- = Må betale moms + avgift til posten om du ikkje tollklarerar den sjølv. 1000- ***,- = Må betale moms på nærmaste tollkontor eller posten klarerar mot avgift. Her falt jeg ut. Jeg har da flere ganger fått pakke ifra USA sendt med UPS. Den har kommet på døra her av UPS uten at jeg har betalt så mye som et rødt øre der og da. UPS har derimot sendt regning på moms + + 3-4 uker etterpå. Normaltsett har det tatt cirka 5 dager til en uke hvergang ifra pakken er sendt til jeg har den.
Skrevet 1. august 2007 17 år Tom Arne da.. :sleep: Nå blander du UPS og USPS. Altså, United Parcel Service, som stiller i samme kategori som FedEx, DHL, osv, og United States Postal Service, som stiller i samme kategori som Posten... De snakker her om USPS, og DE pakkene er det Posten som håndterer.. Alt er mye enklere med UPS, DHL, FedEx, osv... :grin:
Skrevet 1. august 2007 17 år Damn... Var visst en "S" inne i der også.. Alt er mye enklere med UPS, DHL, FedEx, osv... Ja det må det jo da være.. Herregud for et system Posten har... :crazy:
Skrevet 2. august 2007 17 år Forfatter :mad: Hvor jeg hater posten! De er så trege i motsetning til andre land! Bestilte express jeg... Nå har den endelig kommet til Norge, men er sikker på at de bruker minst en uke for å få den lille varen opp hit til Trondheim! 02.08.07 23.33 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 2061 GARDERMOEN 02.08.07 23.33 ANKOMMET MOTTAKERLAND 2061 GARDERMOEN
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.