Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Greit flytrafikken er kjedelig, men det er søren meg ikke skipstrafikken her i byen! AvisaNordland Bildeserie

Båten' date=' som er av merket Kokomo, er 52 meter lang og stikker over fire meter dypt. Den gjør 14,6 knop og har en mast på hele 58 meter!

I følge smp.no er eieren eiendomsutvikler og lidenskapelig seiler, Lang Walker, en av Australias rikeste personer. Walker og Kokomo-teamet deltok i FARR-40 seilasen ved Hankø og Skagen forrige uke.

Fra New Zealand har turen gått til Tahiti, gjennom Panama-kanalen og halve jorda rundt til de i dag kastet anker utenfor hurtigrutekaia. Yachten ble bygget i New Zealand av Alloy Yachts, og ble sjøsatt i juli i fjor.

Masta måtte faktisk legges ned for å komme gjennom Panamakanalen.

Båten har en besetning på ti personer. [/quote']

Skrevet
Uvist hvem som eier den' date=' men er registrert på New Zeland i 2000. [/quote']
I følge smp.no er eieren eiendomsutvikler og lidenskapelig seiler' date=' Lang Walker, en av Australias rikeste personer. Walker og Kokomo-teamet deltok i FARR-40 seilasen ved Hankø og Skagen forrige uke. [/quote']

Lekker båt! :)

Skrevet

Dæven, ja. Jeg så den der da jeg sykla hjem over leira i natt. Masta raga rimelig høyt over terminalbygget på hurtirutekaia...

Synes egentlig denne var stiligere enn jolla til Abramovitsj som var her tidligere i sommer.

Skrevet
Greit flytrafikken er kjedelig' date=' men det er søren meg ikke skipstrafikken her i byen! [/quote']

OT:

tja, har nå vært noe artige besøk her i sommer da.. ;) Seinest i dag var feks en nederlandsk herkules på besøk, og i forrige uke hadde vi besøk av en Emb-121 Xingu http://www.airliners.net/open.file/1025682/L/ .. snodig maskin. Så helt kjedelig er ikke luftrafikken her i Bodø, og F-16 piffer jo litt opp selv om de er blitt en vane.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …