Skrevet 30. juli 2007 17 år Her følger noen bilder fra en hyggelig tur jeg og noen gode venner hadde med "Mjøsa's hvite svane" for ikke lenge siden - med andre ord: "D/S Skibladner":
Skrevet 30. juli 2007 17 år Ikke ante jeg at du var i Hamar på onsda'n Har aldri vært med Skibladner selv men jeg må jo nesten det en gang!
Skrevet 30. juli 2007 17 år Forfatter He he, ja du sier noe! Dette er min andre tur, første gangen bodde jeg i Oslo når jeg reise med damen. Og nå bor jeg delvis i Sverige og Norge, før jeg rakk denne turen. Dog er jeg ofte i Hamar- og omkringliggende områder innimellom.
Skrevet 31. juli 2007 17 år Jeg så den ligge til Kai i Gjøvik i går? Er det et stoppested på en fast rute eller noe?
Skrevet 31. juli 2007 17 år Gjøvik er den faste plassen for Skibladner. Det er der den ligger om vinteren, under det glasshuset som du sikkert så.
Skrevet 4. august 2007 17 år Forfatter Ja Gjøvik er alltid utgangspunktet for alle ruter, og "endestasjon" på ruten: Rutetabell hentet fra: www.skibladner.no
Skrevet 5. august 2007 17 år Flotte bilder! Er det en TCU vi ser i bakgrunnen på første bildet? Noen som vet?
Skrevet 5. august 2007 17 år Flotte bilder Lars. Jeg så et program om dette skipet på tv her for noen dager siden, og må si at det frister litt å ta en tur med den. Er ikke dette en av de eldste i verden som fortsatt er i drift?
Skrevet 5. august 2007 17 år Forfatter Takk for alle tilbakemeldinger, hyggelig at bildene falt i smak! Tom Arne: jepp, "D/S Skibladner" er verdens eldste operative hjuldamper i rutegående trafikk (bygget: 1854-1856) bygget av Motala Verksted i Sverige og fraktet i deler til Norge. Mer info her: Skibladners historie og tekniske fakta...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.