Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Er der nogen som vet noe om Adobe Photoshop Elements 5.0?

Noen med brukererfaring som også har prøvd Rolls Royce-versjonen av Photoshop; CS3?

Om forskjellene er små gidder jeg ikke betale i dyre dommer...

Bruker Adobe Photoshop Elements 2.0 i dag, og savner kun levels, men det har jeg i RAW-programmet (Digital Photo Professional som fulgte med et kamera).

Skrevet

Trenger du funksjonene for enkeltbildebehanling eller et program for håndtering av arbeidsflyt/flerbildebehandling? Hvis du svarer ja for enkeltbildet er Elements 5.0 tingen, hvis ikke er Lightroom perfekt til arbeidsflyt.

Skrevet

Glemte å svare på det ang. CS3. Jeg har selv programmet igjennom jobben og kan vel oppsummere følgende:

- Programmet er kompatibelt med Vista (og Vista 64bit).

- Bruker 25% mer minne ved oppstart enn CS2.

- Svært gode "Smart Filters" - du kan legge oppskarpingen på et eget layer og se hvordan den ser ut - du kan gjerne ha flere oppskarpingslayers samtidig.

- Camera Raw 4.0 er en _meget_ god forbedring (Lightroom benytter seg av CR 4.0 også)

- Layoutet i programmet har blitt mer sømløst slik at du kan tilpasse det slik du ønsker det.

Alt i alt en god oppgradering av Adobe.

Skrevet
  • Forfatter

Jupp litt enig med deg der. Jeg har bestemt meg for å teste programmene. Adobe har jo trials på sine sider. Så får jeg se på den måten hva som er best. Det ENESTE jeg savner i Elements (2.0) er Levels, men det har jeg i Digital Photo Professional (Program som fulgte med kameraet, der jeg kjører RAW-justeringen enn så lenge).

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …