Skrevet 24. juli 2007 17 år Er der nogen som vet noe om Adobe Photoshop Elements 5.0? Noen med brukererfaring som også har prøvd Rolls Royce-versjonen av Photoshop; CS3? Om forskjellene er små gidder jeg ikke betale i dyre dommer... Bruker Adobe Photoshop Elements 2.0 i dag, og savner kun levels, men det har jeg i RAW-programmet (Digital Photo Professional som fulgte med et kamera).
Skrevet 24. juli 2007 17 år Trenger du funksjonene for enkeltbildebehanling eller et program for håndtering av arbeidsflyt/flerbildebehandling? Hvis du svarer ja for enkeltbildet er Elements 5.0 tingen, hvis ikke er Lightroom perfekt til arbeidsflyt.
Skrevet 24. juli 2007 17 år Forfatter Takk for hjelpa! Da får jeg se om det finnes noen trials. Vet om en butikk i sentrum som har boxed versjon. 1-by-1 redigering tok lang tid fra Røros
Skrevet 24. juli 2007 17 år Glemte å svare på det ang. CS3. Jeg har selv programmet igjennom jobben og kan vel oppsummere følgende: - Programmet er kompatibelt med Vista (og Vista 64bit). - Bruker 25% mer minne ved oppstart enn CS2. - Svært gode "Smart Filters" - du kan legge oppskarpingen på et eget layer og se hvordan den ser ut - du kan gjerne ha flere oppskarpingslayers samtidig. - Camera Raw 4.0 er en _meget_ god forbedring (Lightroom benytter seg av CR 4.0 også) - Layoutet i programmet har blitt mer sømløst slik at du kan tilpasse det slik du ønsker det. Alt i alt en god oppgradering av Adobe.
Skrevet 26. juli 2007 17 år Forfatter Jupp litt enig med deg der. Jeg har bestemt meg for å teste programmene. Adobe har jo trials på sine sider. Så får jeg se på den måten hva som er best. Det ENESTE jeg savner i Elements (2.0) er Levels, men det har jeg i Digital Photo Professional (Program som fulgte med kameraet, der jeg kjører RAW-justeringen enn så lenge).
Skrevet 26. juli 2007 17 år Forfatter Aha... kanskje det er slik så mange har EXIF som sier BÅDE CS3 OG 300D/350D/400D-serie kamera?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.