Gå til innhold

Norsk soldat drept i Afghanistan.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det uungåelege har skjedd....igjen. Ein av våre landsmenn har måtta ofra livet i kamp i Afghanistan. Mine tankar går til soldatens pårørande.

Les meir: Dagbladet.no

PS: Andre enn meg som får lysst å gå berserk med skarp ammo på dei debattantane på Dagbladet og VG i desseartiklane? Makan til drittpreik og ekstremvridde haldningar skal ein leita lenge etter.

Skrevet

Triste saker.

For å være ærlig så synes jeg det er mer trist når en familiefar omkommer på en arbeidsplass her hjemme, enn at en soldat omkommer i en skuddveksling i utlandet.

Velger man å delta aktivit i en krig, så bør man være inneforstått med at man kanskje ikke kommer tilbake...

Skrevet

Dette er selvfølgelig trist, men i Norge har man vært alt for lite klar for at slikt kan skje. Soldater har et yrke med særdeles stor risiko. Norske soldater har vært heldige, kun et kjent dødsfall i tillegg til det som kom nå (dog det er rykter om et dødsfall til fra FSK/MJK). Man kan ikke være fremmed for at slikt vil skje igjen. Allikevel fryktelig trist. Jeg mistet en kollega i Irak for 1 1/2 år siden, han hadde akkurat blitt far.

Mvh

Mathias

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...