Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Flere enn meg som overvar en fantastisk festival den siste uka? Jeg så Dave Holland Quintet, Chick Corea & Gary Burton, Nils Petter Molvær & Bill Laswell ++, Steely Dan (og Elvis Costello ++) og Wayne Shorter Quartet.

Jeg må si at årets festival er et av høydepunktene i mitt foreløpige relativt korte liv. Så mange fantastiske musikkopplevelser på kort tid. Jeg må si at Chick og Gary, Steely Dan og kanskje spesielt Wayne Shorter Quartet var helt utrolige. :)

Det eneste som trakk litt ned var den kjedelige konserten til Elvis Costello og Allen Toussaint Band, med noe jeg kanskje tror er den verste lydteknikerjobben jeg har hørt. Total ubalanse, vi snakker for mye bass, ingen mellomtoner overhode og skjærende diskant. Forferdelig skuffende. Men så fort Steely Dan overtok ble det andre boller. Utrolig underholdning. :)

Noen andre som var så heldige å være til stede?

Skrevet

Var også på Steely Dan & Elvis Costello og synes faktisk ikke at Elvis/Toussant var så halvgælnt.. Skikkelig ræleband med "Big Sam" på trombone som alltid leverer kuler og krutt!

Steely Dan var helt fantastisk, selv om vokalen til Donald Fagen konstant lå på feedegrensa den og.. men det gjør den på omtrent samtlige liveopptak jeg har hørt av Steely Dan - så jeg trekker vel den slutning av Mr. Fagen begynner å få relativt redusert hørsel :-)

Men fy fillern som Keith Carlock på trommer leverte.. han er muligens den beste pop/fusiontrommisen jeg noen sinne har hørt..! :D

Skrevet
  • Forfatter

Fantastisk bra levert av Keith Carlock, ja. Utrolig solo på Aja. Støtter deg nesten i utsagnet om ham, men han må nok se seg slått av Dennis Chambers i mine øyne.

Og "Big" Sam Williams (som han heter ;) ) var det eneste som jeg så i den konserten, men han gjorde det til gjengjeld ordentlig suggurerende, hvertfall da han slapp til og fikk spille litt solo. Fantastisk trombonespill. Han må ha et par enorme lunger i den ellers enorme kroppen, for han spilte omtrent dobbelt så kraftig som alle de andre i blåserrekka til sammen.

Skrevet

AAARGH... eg og ville til Molde førre veke!.. men det gjekk ikkje. Fått det med meg to år på rad, eitt år som medarbeider med backstagepass til dei fleste konsertane. Funka fett det hehe.

Men det ser ut til at Jazzen var like bra i år som i fjor og alle andre år om ikkje den var betre :)

Skrevet

Uff.. Kom akkurat for seint til jazzen i år. Pleier i grunn å være der oppe i de tidene.. men kommer forseint denne gang. Skal oppover til Molde imorgen og fly ned igjen på søndag med Fokker 50. Forhåpentligvis besøk og bilder i cockpit!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …