Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Flightsim.no

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

HEY..

Sånn i 11-tia i dag,kunne jeg beskue fra min arbeids-plass oppe i Bjørndals-lia, en AVACS som kom inn mot rwy 25 i Bodø,

tok ei lav overflyging over rwy, stakk så rett til vers igjen,svingte så nord-over, kom så tilbake igjen fløy lavt over rwy 25,tok nå en sving sør-over,kom på nytt inn igjen,utførte samme overflyginga,deretter en gang til,før den satte kursen sør-over..Noen som vet hva de holder på med? LN-EMK [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Hej Einar

Jeg så det samme i vinter, på Flyvestation Skrydstrup (i syd-/sønder-jylland). Jeg var i tårnet da jeg fik af vide at en AWACS skulle komme og lave landingsøvelser, da den kom, fløj den almindelig "final" men lige før touch-down steg den igen og gentog dette 4-5 gange hvorefter den fløj til Tyskland igen.

Grunden til at den kommer til Danmark (og Norge) er at vi ikke har de samme støj-regler som i Tyskland hvor AWACS'ene er stationeret.

Samme var tilfelle på Andøya fredag, der de etter hva jeg forstod, drev med innflygingstrening. De holdt på i alle fall en time. Både med understell nede, og et par lowpass. [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]