Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 22. juli 2007 Skrevet 22. juli 2007 Det tyske weissbier som heter Franziskaner,er det beste jeg har smakt. Bare ølet er nesten verdt en tur til München. :grin: Siter
Håkon Aarøen Skrevet 22. juli 2007 Skrevet 22. juli 2007 Budweiser er iallefall det verste jeg veit. Fysjom! Siter
Henrik Bjørlo Skrevet 22. juli 2007 Skrevet 22. juli 2007 Av vanlig lyst øl er vel San Miguel og Singha favorittene, men Guiness og stouts generelt er vel det som er aller best. Siter
Chris_Andre Martinussen Skrevet 22. juli 2007 Skrevet 22. juli 2007 Mackøl står høyt hos meg. Belgia produserer mye øl (flere hundre typer) og Stella Artois(?) er perfekt servert på pizza hut! Også ett indisk øl som heter tiger (tror jeg) som er voldsomt godt, i tillegg til Kinesiske Tsing Tao. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 Det var en gang noe som faktisk var et godt norsk øl. Det var nordlandspilsn ifra Nordlandsbryggeriet i Bodø. Men selvfølgelig måtte Ringnes ødelege den gleden :mad: Men når jeg først skal ha meg øl er det nå kun en sort som gjelder, og det er nemmelig Carlsberg. Ingen over og ingen ved siden. Coronna kommmer på en god andrelass. Siter
Johan Holmseth Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 Tar opp denne tråden igjen når jeg er 18!! :grin: Siter
Einar Kristiansen Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 Nordlandspils har vært en sikker vinner i alle mine år siden jeg fylte 18. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 Hm..er ikke 18 men synes det er litt dumt at man skal ha aldersgrense på noen av inleggene. Hvis noen under 18 hadde et favortitt øl så må de vel kunne få si det Personlig er Heineken min favortitt, men Isbjørn på en fin andreplass kan ikke helt se problemmet ditt. Det er 18års aldersgrense for å kjøpe øl i norge, samt at det er starfbart og overlate alkoholholdig drikke til personer under 18 år. Da dette forum har en betydelig medlemmsmasse under 18 år er det i dette tilfelle helt greit at det settes aldersgrense på tråden. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 I Norge ja, men er det ulovlig for en nordmann på 17 å drikke øl i Danmark eller Tyskland? For ikke å si spania? Siter
Thomas Olsen Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 ..men nå ligger dette forumet i Norge da, så norsk lov gjelder forsåvidt... Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 Hehe, får vel holde ut en måned til da Siter
Alexander Storvig Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 Jeg visste ikke at det var aldersgrense på fks Munkholm, eller er det ikke en øl? Bare fordi den ikke har alkohol? Siter
Lars B. Frostad Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 San Miguel / Tropical / Corona / Lapin Kulta / Budweiser er nok mine favoritter. Har også noen vage minner fra det velkjente "Elefantøl" i Danmark, men fy som denne gjærer i magen - ikke bra! (med godt er det!) Siter
Magnus Wiik Skrevet 25. juli 2007 Skrevet 25. juli 2007 Jeg elsker Mack-øl, og spesielt bayeren deres, men av alle ølene i Norge mener jeg helt bestemt at Frydenlunds bayer er bedre. den eneste som muligens kan konkurrere er Gull-Mack, som er det beste polølet til mack med 5,2%. Smakte Tuborgs gulløl i Køben her en dag, og det var også veldig godt, men ikke helt der oppe ved Mack. Ellers har jeg Guinness Draught som klar utenlandsfavoritt, men jeg tar gjerne lyst øl også, da blir det helst Grolsch eller noe slikt. Var på en indisk restaurant forleden, og da smakte jeg et øl ved navn Kingfisher, og det var kanongodt. Når vi snakker elefanter - er det noen som har smakt det kenyanske ølet Tusker? Ikke det beste ølet i verden, men uten tvil det beste i Kenya. Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 25. juli 2007 Skrevet 25. juli 2007 Jeg visste ikke at det var aldersgrense på fks Munkholm' date=' eller er det ikke en øl? Bare fordi den ikke har alkohol? [/quote'] Hehe, der tok du de, Alexander =) Min klare favoritt er Lapinkulta IV. Finnene kan dette med å drikke og lage øl, det er helt klart! Suveren kvalitet og tradisjon. Kjøper i Finland for 6,22 kr boksen Ellers går Budwiser, Koff og Hansa spesialøl an. Tuborg (grøn) som selges på Rema til 9 kr flaska er noe skvip. Delt sisteplass med Grans Spesialøl. Har fått et inntrykk av hvem som drikker det men vil ikke si Siter
Elias Lundereng Skrevet 26. juli 2007 Skrevet 26. juli 2007 Er jeg litt "homo" hvis jeg sier at jeg liker en god screwdriver? :crazy: Men av øl, så liker jeg veldig godt Old Style Light :whistle: Men det finnes ikke noe godt øl, med mindre den er iskald! Pisslunka "fjortis" øl er noe av det værste jeg vet! Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Skrevet 27. juli 2007 Hm..er ikke 18 men synes det er litt dumt at man skal ha aldersgrense på noen av inleggene. Hvis noen under 18 hadde et favortitt øl så må de vel kunne få si det Det er klart vi har ytringsfrihet i Norge. Jeg tenkte på at enkelte her inne kan reagere på at folk under 18 år, og som bor i Norge, drikker, for de må ha fått det fra et eller annet sted, f.eks. foreldrene sine. Det er ulovlig. Jeg prøvde rett og slett å begrense OT-trenden som er på forumet, men tydeligvis hjalp det ikke... (nå aom jeg skriver et innlegg om det.) Men tilbake til topic: jeg glemte jo selvfølgelig av Lapin Kulta! Det er et nam øl, men desverre får man ikke kjøpt det over alt her i Narvik. Jeg husker den tiden da Finland var kun 25 km fra hjemme... *sukk* :crazy: Siter
Michelle Sandra Aitken Skrevet 27. juli 2007 Skrevet 27. juli 2007 Enig' date=' øl skal være svart som oljesøl [/quote'] Ehm: Guinness er nydelig mørkerødt Guinness er min absolutte favoritt, og har vært det fra dag 1. Bare synd det finnes så få steder i Norge som kan servere en god pint med Guinness. Beste plassen jeg har funnet hittil (lokalt) er utrolig nok Bryne Kro & Hotel, og altså ikke the Irishman. Den aller beste? På en pub i Dublin eller The Storehouse Siter
Karl R Pettersen Skrevet 28. juli 2007 Skrevet 28. juli 2007 Kan ta en Guinness eller to, men det blir i mørkeste laget. Kilkenny derimot er kremen av kremen! Åh, det er bare snop for mons Rart ingen har nevnt den før i denne tråden syns jeg. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.