Eirik Mikal Aronsen Skrevet 20. juli 2007 Skrevet 20. juli 2007 Hva synes dere er det beste ølet? Personlig setter jeg en finger på Budvar og Urquel, men like etter på en god andreplass kommer Carlsberg. Det er sikkert noen som ikke liker pils her inne, men dere trenger ikke å skrive det. Dette er ment som en prat mellom øllikende sjeler som gjerne tar seg en eller flere halvlitere i ny og ne. Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 20. juli 2007 Skrevet 20. juli 2007 "San Miguel" er min favoritt når det kommer til øl. Sammen med en god rullings av merke Rødmixtur, behagelig solstol og en fin solnedgang er livet bare helt topp. Siter
Alexander Storvig Skrevet 20. juli 2007 Skrevet 20. juli 2007 "San Miguel" er min favoritt når det kommer til øl. Det kan jeg si meg helt enig i! Siter
TOS Skrevet 20. juli 2007 Skrevet 20. juli 2007 Norsk: Hansa Fatøl Utanlandsk: Budweisser Budvar (nei ikkje det amerikanske liksomølet, men det tjekkiske godstoffet) og Pilsner Urquell. Siter
Sten Arne Bryde Skrevet 20. juli 2007 Skrevet 20. juli 2007 Jeg e ganske så svak for Stella Artoirs (belgisk). Med Calsberg på en god nr 2. Men er det Norsk øl, så er CB og Lysholmer klare favoritter. Så kommer Mack og Hansa på de neste plassene. ignes kan jeg styre min begeistring for. MEn når alt kommer til alt, er jeg mer vin en øl menneske Siter
Kai R Sivertsen Skrevet 20. juli 2007 Skrevet 20. juli 2007 Hei , og SKÅL , her hjemme på bjerget drikker jeg for det meste "RINGNES" men det beste ølet jeg kan drikke er "AMSTEL" Hollandsk øl det , men det får man kjøpt over alt i Europa , ha en fortsatt fin kveld og..... ja SKÅÅÅL MVH Kai Siter
michael8210 Skrevet 20. juli 2007 Skrevet 20. juli 2007 Drikker mest Ringnes her hjemme, men i utlandet så går det mye i Corona og Amstel. Det er godt. MEN, når jeg var i Nice tidligere i sommer med fattern, så fikk vi servert et tysk øl som var så uhorvelig godt. Beste ølet jeg har smakt noen gang. Dessverre husker jeg ikke navnet. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 20. juli 2007 Skrevet 20. juli 2007 Carlsberg er en sikker vinner hos meg... Siter
Jørn Aasland Skrevet 20. juli 2007 Skrevet 20. juli 2007 Poløl: Nøgne Ø: http://www.nogne-o.no/ Haandbryggeriet: http://www.haandbryggeriet.no/ Orval: http://www.orval.be/an/products/brewery/brewery1.html Limfjords Porter: http://www.thisted-bryghus.dk/limfjporter.htm Butikkøl: Mack Ale / Hvete Aass Stout Siter
Arild Oldervoll Skrevet 20. juli 2007 Skrevet 20. juli 2007 Jeg er veldig glad i mørkt øl, og Guinness Draft er jo bare deilig. Men kan jo ikke drikke for mye av det, så av norsk øl er Hansa Fatøl klart best Siter
Ivar Hestnes Skrevet 20. juli 2007 Skrevet 20. juli 2007 Norsk: Hansa fatøl Utenlandsk: Det hadde blitt et langt innlegg, men grolsch og san miguel er godt. Og den obligatoriske rullingsen da for de som røyker og koser seg med det Siter
Kai Dreyer Skrevet 20. juli 2007 Skrevet 20. juli 2007 Jeg er ikke i norge, å i belgia er grensen 16. Tuborg Siter
Ivar Hestnes Skrevet 20. juli 2007 Skrevet 20. juli 2007 Musepils hehe Pils med mus som resultat? hehe, hva heter det ølet da? Spesielle dager det virker best også kanskje? :grin: Siter
Pål Næss Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 Nå har legene sagt jeg skal holde meg unna slikt, men Carlsberg-variantene Sort Guld, Elefantøl og Hof er jo geniale, og disse kjøper jeg så fort jeg får sjansen. Det er nesten verdt et par dagers plager... Siter
Johan Clausen Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 Den lokale øl fra Roskilde. GourmetBryggeriet: Nogle af deres øl, er bare helt i top hos mig ("Bock2", "FinAle" eller måske "Happy Easter"). Et anden dansk bryggeri kladet Brøckhouse er også nogle der står højt hos mig. Men skal jeg vælge noget af de mere kendte mærker (Tuborg eller Carlsberg eller nogle af de andre store danske bryggerier), så tror jeg, at det må være Tuborg Rød. Den er ikke i produktion mere, men Tuborg siger, at de vil lave den som en 1-gangs produktion hvert år, når de har fødselsdag. Af utenlandske øl, faldt jeg over en øl fra UK. Fra York kommer Black Sheep Brewery, og deres Black Sheep Ale er også en af de gode. Den fås desværre ikke i Danmark: Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 Jeg er veldig glad i mørkt øl' date=' og Guinness Draft er jo bare deilig.[/quote']Enig, øl skal være svart som oljesøl Kan styre begeistringen min for lyst øl, da lar jeg heller være å drikke. Siter
Truls Petter Elven Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 Foretrekker en god og kald murer jeg :crazy: Siter
Thor-Håkon Dallavara Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 Jeg slenger meg på Corona bølgen her :-) men en kald Singha i Thailand, er heller ikke å forrakte... Siter
PEtter blindheim Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 Singha ja.. Tror det er favoritten. Siter
Tom Knudsen Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 Pils med mus som resultat? hehe, hva heter det ølet da? Spesielle dager det virker best også kanskje? Det heter Musepils Ivar.... Siter
Tom Knudsen Skrevet 22. juli 2007 Skrevet 22. juli 2007 Aas Bryggerier - Mach Musepils Selv om Mack pils kommer høyt på hodepine skalaen, så er dette pilsen for skikkelig mus he he... Smaken er så som så, det er jo mack pils, men design på boks er helt konge. Og noe de har her på ølutsalget.. Ja du/dere leste rett, Ulsteinvik har fremdeles ølutsalg og selger ikke noe i butikken. Kommunalt svada og organisert monopol spør du meg, men vi har da i det minste vinmonopol også da.. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 22. juli 2007 Skrevet 22. juli 2007 Aas Bryggerier - Mach MusepilsJa du/dere leste rett' date=' Ulsteinvik har fremdeles ølutsalg og selger ikke noe i butikken. [/quote'] Finnes sikkert EU-regler mot sånt... Kast dem til løvene i Haag! :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.