Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere er det beste ølet?

Personlig setter jeg en finger på Budvar og Urquel, men like etter på en god andreplass kommer Carlsberg.

Det er sikkert noen som ikke liker pils her inne, men dere trenger ikke å skrive det. Dette er ment som en prat mellom øllikende sjeler som gjerne tar seg en eller flere halvlitere i ny og ne. :)

Skrevet

Norsk: Hansa Fatøl

Utanlandsk: Budweisser Budvar (nei ikkje det amerikanske liksomølet, men det tjekkiske godstoffet) og Pilsner Urquell.

Skrevet

Jeg e ganske så svak for Stella Artoirs (belgisk). Med Calsberg på en god nr 2.

Men er det Norsk øl, så er CB og Lysholmer klare favoritter. Så kommer Mack og Hansa på de neste plassene. ignes kan jeg styre min begeistring for.

MEn når alt kommer til alt, er jeg mer vin en øl menneske :P

Skrevet

Hei , og SKÅL , her hjemme på bjerget drikker jeg for det meste "RINGNES" men det beste ølet jeg kan drikke er "AMSTEL" Hollandsk øl det , men det får man kjøpt over alt i Europa , ha en fortsatt fin kveld og..... ja SKÅÅÅL

MVH

Kai

Skrevet

Drikker mest Ringnes her hjemme, men i utlandet så går det mye i Corona og Amstel. Det er godt.

MEN, når jeg var i Nice tidligere i sommer med fattern, så fikk vi servert et tysk øl som var så uhorvelig godt. Beste ølet jeg har smakt noen gang.

Dessverre husker jeg ikke navnet.

Skrevet

Nå har legene sagt jeg skal holde meg unna slikt, men Carlsberg-variantene Sort Guld, Elefantøl og Hof er jo geniale, og disse kjøper jeg så fort jeg får sjansen. Det er nesten verdt et par dagers plager...

Skrevet

Den lokale øl fra Roskilde. GourmetBryggeriet:

gourmetbryggeriet.gif

Nogle af deres øl, er bare helt i top hos mig ("Bock2", "FinAle" eller måske "Happy Easter"). Et anden dansk bryggeri kladet Brøckhouse er også nogle der står højt hos mig.

Men skal jeg vælge noget af de mere kendte mærker (Tuborg eller Carlsberg eller nogle af de andre store danske bryggerier), så tror jeg, at det må være Tuborg Rød. Den er ikke i produktion mere, men Tuborg siger, at de vil lave den som en 1-gangs produktion hvert år, når de har fødselsdag.

Af utenlandske øl, faldt jeg over en øl fra UK. Fra York kommer Black Sheep Brewery, og deres Black Sheep Ale er også en af de gode. Den fås desværre ikke i Danmark:

blk_shp_ale_cask.jpg

Skrevet

Aas Bryggerier - Mach Musepils

Selv om Mack pils kommer høyt på hodepine skalaen, så er dette pilsen for skikkelig mus he he...

Smaken er så som så, det er jo mack pils, men design på boks er helt konge.

Og noe de har her på ølutsalget.. Ja du/dere leste rett, Ulsteinvik har fremdeles ølutsalg og selger ikke noe i butikken. Kommunalt svada og organisert monopol spør du meg, men vi har da i det minste vinmonopol også da..

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...