Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste mnd ettervert oppdaget at internettlevrandøren Ventelo bruker alle mulige metoder for å flå sine kunder.

I 2006 tegnet min mor avtale om adsl ifra Ventelo. Da hun bestilte vagte hun å betal ca 100kr extra pr mnd for å slippe bindingstid. Da hun flyttet etter noen mnd, og Ventelo ikke kunne få adsl abonemmentet opp å gå på ca 8 uker etter at han flyttet inn i den nye leiligheta valgte hun å si opp avtalen med Ventelo. Ventelo krevde umiddelbart ca 1500 i kompangsasjon for bindingstid som var brutt. Den samme bindingstiden hun hadde betalt 100kr mnd får å slippe. Da vi konfronterer Ventelo med dette kunne dem ikke dokumentere at hun hadde bindingstid, og på kopien av kontrakten som min mor har var det ikke med et ord nevnt at hun hadde bindingstid. Da Ventelo oppdager at dem har en mulig dårligsak kommer dem å sier at hei du, vi har 3mnd oppsigelse her, så versegod å betale for tre mnd til. Atter en gang sjekker vi kontrakten, og joda, den såkalte tre mnd oppsigelsestiden er ikke nevnt med et ord. Den står heller ikke nevnt på ders websider, og vilkårene har hun aldri fått tilsendt, og var ikke og oppdrive på deres websider i Mai mnd. Ventelo hevder sådan at tre mnd oppsigelse på adsl var det ALLE levrandørene bruker. En rask sjekk avslører at Telenor kun har 1mnd oppsigelse. forbrukerrådet ble kontaktet, og der fikk vi høre at dette var en situasjon som MANGE Ventelo kunder hadde fått erfare, faktisk var det snakk om flere hundre klager på Ventelo hos forbrukerrådet.

Hva skal man gjøre med slike useriøse selskaper? om ikke det skulle være nok. payEx som er deres partner for inkrevning ser ut til å sluke Ventelos skandaløse foretningssikk uten å nøle til tross for at vi har gjort dem oppmerksom på de nevnte punkter. Vil anbefale at min mor tar kontakt med inkassoklagenevnda for å få stoppet det som etter jeg kna se er et totalt urimelig å feilaktiv krav.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...