Skrevet 19. juli 2007 17 år Dette er off-topic så det held, men kanskje dette kan vere noko for enkelte her inne og.... Noko som opptar mykje av mi fritid er bil og bilinteressa. Sidan eg har vore i Tyskland nokre gongar og plukka opp bilar så har eg bygd meg opp eit visst begrep om kva som skal til for å få dette til. Kvar gong eg har gjort dette har eg blitt overausa av spørsmål frå nyskjerrige kameratar og til og med folk eg ikkje kjenner. Dette har igjen medført at eg til slutt tenkte at eg skulle forsøke meg på å lage ei slags ressurs-side for personar som vurderer import. Tanken bak dette er at folk med samme interesser som meg kan stille sine spørsmål her og samtidig dra nytte av erfaringar som har blitt gjort. I tillegg er tanken bak at ein kan henvende seg her om ein veit kva slags bil ein ønsker og få andre til å hjelpe seg med heile jobben. Vidløftige tankar kanskje, men har i allefall gjort eit forsøk og så vil framtida vise om det er godt nok. Uansett så er forumet oppe og går på følgande adresse: http://www.importerbil.no/forum . Hyggelig om folk tar seg tid til å stikke innom og kikke på dette...
Skrevet 20. juli 2007 17 år Interessant. Kan bli en flott og innholdsrik side dette. Er nok mange som er i den situasjonen der de skal importere sin første bil. Flott og kunne dele litt erfaringer da
Skrevet 21. august 2007 17 år Forfatter Løfter litt på denne igjen for å seie at talet på "gode kjøp" i forumet aukar og aukar....
Skrevet 21. august 2007 17 år Tja, de gangene jeg selv har kjøpt bruktbil - har jeg riktignok ungått importerte biler. Men de som importerer kan jo fort spare en del, men så lenge man er bosatt i Norge - må man selvsagt fortolle bilen. Men man kan vel fort spare 20-30,000.- på å importere en dyere tysk bil f.eks. fra utlandet, men man skal også være klar over - at når man selger bilen igjen, vil bilen være mindre "verdt" enn biler som er kjøpt nye i Norge. Mange også (bl.a. innenfor Mercedes-Benz merket) som selger bilene som "norske" enda de er importert. Er nok mange som tror de har gjort et "kupp", men som senere oppdager at de kanskje ikke har en bil med norsk vinterpakke osv. (mangler varmeseter, lyktespylere osv.) Er både fordeler og ulemper med å importere..
Skrevet 22. august 2007 17 år Forfatter Som Lars seier så er hovedmotivet for å importere å spare pengar. I løpet av det siste året har eg henta to bilar til eget bruk frå Tyskland. Ved å gjere dette har eg hatt gratis bil. Dvs at når eg solgte den eg importerte i fjor så fekk eg så masse for den at det dekka alle kostnadane eg hadde knytta til den. Totalt har eg spart ca 60 000 på dei to bilane eg har kjøpt.... Så min tanke er jo at andre også kan vere intressert i tilsvarande besparelsar!
Skrevet 24. august 2007 17 år Du skulle hatt samme mulighet som meg Ole Reidar!! Så hadde du nok virkelig "importert" biler i fleng. Jeg er bosatt i Sverige, og siden Sverige og Tyskland begge er EU-land (og ingen begrensninger slik som Danmark har satt) - så står jeg fritt til å kjøpe bil i Tyskland, og ta den med over til Sverige. Det heter faktisk ikke import en gang, men "overførsel" - eneste man betaler er en engangssum for å registere den (få svenske skilter), så er bilen svensk! Tittet nettopp på noen lekre Mercedes-Benz CLK-modeller (bl.a. 06-modeller, som har den siste faceliften.. akk og ve, akk og ve!! det var som å slippe en "godtesjuk unge, i en candyshop og la han få velge alt han vil ha! :cool:
Skrevet 2. oktober 2007 17 år Forfatter En smule misunnelig der Lars! Var i Berlin (forresten 27 varmegrader og sol frå skyfri himmel!)forrige mandag og henta en 2006 modell VW Passat for en kunde. Blei mektig imponert over den bilen, men blei også imponert over "bruktbilhallen" til forhandlaren. 450 bilar stod der og flesteparten var max 3 år gamle. Blei ein del sikling der ja.... Importsidene mine blir kontinuerlig oppdatert....
Skrevet 31. juli 2008 16 år Forfatter Drar opp igjen denne berre for å seie at det ikkje berre er forum på desse sidene. Har laga til ein slags nyhetsportal i front som eg forøker å holde oppdatert. Medlemstalet er jamt stigande og informasjonen i forumet er også begynt å bli ganske omfattande.....
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.