Skrevet 17. juli 2007 17 år http://www.lofotposten.no/lokale_nyheter/article2882691.ece Ja, det var jo en bombe da...
Skrevet 17. juli 2007 17 år Nei, det er ingen bombe, men man kan jo fortsatt lure på hvorfor siden de er vant med operere på kortere baner enn Svolvær. Men noen ganger tabber man seg ganske enkelt ut, been there..
Skrevet 17. juli 2007 17 år Men noen ganger tabber man seg ganske enkelt ut' date=' been there.. [/quote'] And you're not alone...
Skrevet 17. juli 2007 17 år I artikkelen står det at piloten brøt luftfartsloven og er ilagt ett forelegg på 13000,-... hvilken lov brøt han?
Skrevet 17. juli 2007 17 år Hvorfor tar de ikke Go Around og prøver på nytt? enn å bestemt skal sette flyet ned på første forsøk, og ødelegge flyet og de selv! Har tatt 2 minutter og tatt en ny landingsrunde og turen demmes ville ikke vært ødelagt, heller ikke flyet.
Skrevet 17. juli 2007 17 år Joda, men tror ikke at det de tenkte som alternativer var "Hmm, skal jeg knuse flyet og kammeraten min, ødelegge hele turen og få en bot på 13000, eller ta go-around? Ting skjer veldig fort, men det er mulig han bevisst tok en unødvedig sjanse...
Skrevet 17. juli 2007 17 år Veldig etterpåklok nå kanskje? Selvfølgelig tar de en go-around om de mener det er det beste... det er jo ingen av de som VIL havne i en ulykke (håper jeg)... Ved å ta flytimer og teori får man PPL-A, men man LÆRER ikke å fly før man er "ferdig" med utdanningen og begynner å driter seg ut [Dette var kun mine subjektive meninger]
Skrevet 17. juli 2007 17 år Hehe..jo kansje litt etterpåklok..Men som Ole-Jørgen sa til meg, ang. Approach og landing: er det tvil, så er det ikke tvil! Men som sakt alt skjer ganske raskt så..
Skrevet 18. juli 2007 17 år NAK/NLF er kritiske til at Politiet har gitt et forelegg, og "oppklart" ulykken før SHT har fremlagt sin rapport.
Skrevet 19. juli 2007 17 år Ja det er jo ikke rart.. Når ble dette en oppgave for Politiet? Det er jo ikke uten grunn at man har havarikommisjon? Bra at Steinar tar opp dette...
Skrevet 19. juli 2007 17 år Nå er jo ikke havarikomisjonens oppgave å fordele skyld og ansvar da, de skal bare finne ut hva og hvorfor
Skrevet 19. juli 2007 17 år Sant nok, men kanskje Politiet burde sitte pent på foreleggsblokka si til den rette instans har slått fast "hva og hvorfor"? Det har fint lite for seg å ha en havarikommisjon, om Politiet allikevel kommer til å føre sin egen etterforskning parallellt med kommisjonen sin, og dømme vedkommende før kommisjonen har kommet med sin rapport?
Skrevet 19. juli 2007 17 år Formålet med kommisjonens arbeid er å hindre nye ulykker gjennom å få og spre kunnskap, de har lite med politiet å gjøre og i noen tilfeller har ikke politiet engang lov å bruke informasjonen som kommisjonen har fått.
Skrevet 19. juli 2007 17 år Så i praksis så kan piloter bøtelegges og straffes basert på ufullstendige opplysninger?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.