Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Passende sang det :grin:

Hos meg er det faktisk 3 sanger: Strange Color Blue - Madrugada, Be Yourself - Audioslave og Chasing Cars - Snow Patrol.

Dette går faktisk veldig greit, men det er værre når dem blander seg til en uforståelig smørje :crazy: :grin:

Skrevet

Har tre sanger som har spilt på repeat både inni hodet mitt og i Itunes den siste tida:

The Abyssinians - Satta Massagana

Beach Boys - Sloop John B.

Cornelis Vreeswijk - Fredmans Epistel 68 (Movitz, i afton står baln)

Skrevet

mest i det siste har vært Bob Dylan's "Dignity". Et outtake som aldri ble med på 89' utgivelsen "Oh Mercy", noe som for meg er ganske uforståelig. Den kom dog med på Greatest hits vol.2.

Versjonen som spilles i min platespiller dòg, er versjonen fra Unplugged konserten i NYC i 1994. Fantastisk driv og en ufattelig bra tekst.

Verdt å låne øret sitt til.

Skrevet

Vel min favoritt plukket jeg opp i Tunisia og er drit fet når du har remixet verison med pålagt fet house drums, acid and trance tunes..

Her er i allefall orginal sangen lagt til en musikk video fra Djerba..

Drit høyt på et fett anlegg tar denne sangen bare helt av..

2gIuNmWqDIU

Historie messig skal det fortelles at Sid Mansour står for fruktbarhet og om så en familie ønsker å lage barn vil det være påfølgende smart å donere gaver til Sidi Mansour.. Noe i den duren i allefall.

EDIT

skal du laste ned søk på

Alabina - SidiMansour

Skrevet

Dimmu har mye kult de, ble ikke imponert over In sorte diaboli-skiva ved første gjennomhøring, men det tok seg opp.

Bergensbandet Enslaved's "Path to Vanir" har gått igjen her. Låta er fra skiva RUUN, som fikk spellemannsprisen for årets metallskive 2006.

PNUJ0l32YQw

Er bare 16 dager til jeg skal se både dem og Dimmu Borgir live.

Tom Arne, har du hørt om Arcturus? Bassisten og cleanvokalisten til Dimmu er vokalist, og Hellhammer spiller trommer. Låta "Ad absurdum" er en låt som setter seg fast i huet lett:

Ubryx5b5awo

Den nye skiva til Dimmu bærer preg av at de har to Arcturus-medlemmer i bandet, spesielt "The Invaluable Darkness".

Skrevet

Joda Erlend. Arcturus har jeg hørt om, men jeg er ikke akkurat den største fan av de.

Jeg klarer rett og slett ikke stemmen til Simen.. Etter min mening ødelegger han noe som kunne vært veldig bra.

Han er flink, men han gir ikke det lille extra som feks. Stian Thoresen og ikke minst Sigurd Wongraven gjør.

For meg så blir dette alt for dødt desverre.

Nå er det sikkert noen som reagerer siden jeg også liker Finntroll og at vokalen til tidligere medlem Tapio Wilska var pysete, men Tapio er bare Tapio. Han er rå uansett hvem vei man ser på han og vokalen står i meget bra stil til musikken.

Når det gjelder In Sorte Diabol, så var jeg akkurat som deg. Jeg likte ikke skiva på noen måte første gang jeg hørte den, men ettervært som den gikk mere og mere ble den også bedre og bedre. Det var først etter å ha hørt "The Sacrilegious Scorn" 7-8 ganger at jeg klarte å bevege meg mere ut på resten av skiva.

Nå går den meget ofte.

Regner med at du gleder deg til D.B. konserten..

Fredrik E. går vel ikke av veien for en D.B. konsert han heller ville jeg tro.

Skrevet
Joda Erlend. Arcturus har jeg hørt om' date=' men jeg er ikke akkurat den største fan av de.

Jeg klarer rett og slett ikke stemmen til Simen.. Etter min mening ødelegger han noe som kunne vært veldig bra.

Han er flink, men han gir ikke det lille extra som feks. Stian Thoresen og ikke minst Sigurd Wongraven gjør.

For meg så blir dette alt for dødt desverre.

Nå er det sikkert noen som reagerer siden jeg også liker Finntroll og at vokalen til tidligere medlem Tapio Wilska var pysete, men Tapio er bare Tapio. Han er rå uansett hvem vei man ser på han og vokalen står i meget bra stil til musikken.[/quote']Ganske enig med deg angående Simen, syns Arcturus var mye bedre da Garm gjorde vokalen. Simen går an i små doser, som f.eks i Dimmu Borgir, men jeg må innrømme at etter en hel konsert med ham er jeg lei både fyren og stemmen.

Regner med at du gleder deg til D.B. konserten..

Fredrik E. går vel ikke av veien for en D.B. konsert han heller ville jeg tro.

Dimmu Borgir har jeg faktisk ikke fått somlet meg til å se live ennå, så jeg regner med at jeg tar en tur på konserten deres i november.

Hører endel på Professor Fate for tida, som er soloprosjektet til Mick fra Anaal Nathrakh. Ganske behagelig og avslappende musikk.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...