Skrevet 13. juli 2007 17 år Hei alle sammen. Da har jeg fått nytt objektiv i hus og denne gangen var det et EF 28-135 3.5-5.6 IS USM som fikk henge på fatningen. Har bare en kommentar: Meget bra! Syns objektivet var genialt. ISen var uten å overdrive; fantastisk effektiv. Kunne knipse på 1/2 sek på 28 mm og få ca halvparten klare. Tett under. 40% av bildene. På 1/4 sek var ca 70% av bildene helt klare. På 135 mm kunne jeg fotografere med 1/10 å få de aller fleste klare. 1/20 var ingen problem. Dermed har Canon vist for meg at ISene deres slettes ikke er oppskrytt men skikkelig effektive. Ellers var billedkvaliteten kjempefin. Skarpe og fine bilder med alle brennvidder. Ved blender 5.6-8 med mye lys på 28-40 mm er det nydelige oversikts/landskapsbilder å oppdrive gjennom denne saken. Ikke det at det er særlig problemfyllt å fotografere på kvelden med det heller. Skal være mørkt for at det ikke holder med 1/10 og ISO 250 med blender 5.6. Kjøpte det brukt for 3.000 kr og det overholdt absolutt forventningene. Byggekvaliteten var so-so men annet kan man ikke forvente. + Canons kvalitets IS som faktisk er effektiv for 3 blendertrinn + USM med FTM (full time manual focus control og distanseskala) + Overall skarp og fin billedkvalitet. Spesielt om man blender ned et trinn + Rimelig i forhold til utbytte - Byggekvalitet noe lav - Blender 5.6 burde være unødvendig selv i teleenden Det var min lille minianmeldelse av objektivet. Anbefales på det varmeste!
Skrevet 13. juli 2007 17 år Jeg kjøpte dette objektivet i september i fjor - har ikke angret en millimeter på at jeg kjøpte det. Helt knall, og som du sier, det FUNKER med IS.
Skrevet 13. juli 2007 17 år Spotterfotografenes drøm sier du? Personlig synes jeg 135mm blir for lite Flott å høre at du er fornøyd med kjøpet da
Skrevet 13. juli 2007 17 år Har også akkurat gått til innkjøp av dette objektivet, og er kjempefornøyd! (2500 kr. med UV-filter) FLott objektiv som kan brukes til det meste! Legger ved noen bilder jeg tok rundt midnatt for noen dager sida ... 1/6 sek. lukkertid og blender 5.6. ISO 1600. 135mm. Håndholdt 41mm med IS. ISO 1600, lukkertid 1/15 sek. og blender 5.6. Motivet er forøvrig Drøbaks beste kebabsjappe! 20 sek. lukkertid, blender 10. ISO 100. 30mm. Jeg har bare rettet opp noen få ting, så de er ikke så veldig "tungt" behandlet akkurat.
Skrevet 13. juli 2007 17 år Forfatter Hva er det jeg sier! Glemte å rette det inne i teksten. Konklusjonen min var nemlig det samme, at det ikke helt er det, selv om det er et godt objektiv. Ville nok også hatt 2.8 blender dersom jeg skulle ut og fanget objektiver "in transit" Isen hjelper jo bare på selve kamerabevegelser og lite på flyet som suser avgårde. Det blir litt heavvy for den ja, enig der. Objektivet var fint ja og gav mye for penngene. Får se om jeg ikke får lagt ut et par bilder om noen strakser. Kan gjøre det når jeg får hentet kamera for det er ikke hjemme akkurat nå.
Skrevet 13. juli 2007 17 år Det siste bildet var veldig fint. Fin stemning og alt Har tenkt lenge på å kjøpe et objektiv med litt lengre brennvidde en kitobjektivet. Spørs om det blir 28-135mmen er disse anbefalingene. Prisen var jo snill.
Skrevet 13. juli 2007 17 år Hei alle sammen ! Litt OT , men har ett flonka nytt Canon EOS 300D som jeg egentlig ikke har brukt , bare teste det litt her i huset de siste dagene , men har ikke peiling på fotografering og innstillinger og sånt..... Det jeg lurte på var egentlig att jeg kunne tenkt meg å spotte litt if. med Rygge Airshow i August , og trenger anbefaling til en alorund linse til kameraet i prisklassen 2-2500kr. Håper på godt råd her , og unnskyld OT. MVH KAi
Skrevet 13. juli 2007 17 år Nå er forsåvidt objektivet det vises til i posten her allerede stadfestet som et allround-objektiv, og kanskje spesielt egnet til static display der man nok får fort bruk for varierende brennvidde. Til å ta bilder av flygingen kunne du kanskje trenge noe mer brennvidde, alt etter hvor nære du står RWY/display området. EF 70-300mm USM er et valg mange tar som førstegangs-telezoom. (Før var det vel EF 75-300mm om jeg ikke tar feil). Denne finnes både med og uten IS. Det du KAN gjøre er å sjekke www.foto.no sitt bruktmarked om noen selger sin. Jeg kjøpte min EF 75-300mm IS USM derfra. Denne er ikke knivskarp ute ved 300mm men den er jo heller ikke i [color:#FF0000]L[/color]-serien
Skrevet 14. juli 2007 17 år Forfatter Her er et bilde av hunden til tanta mi. Tok idag på en liten tur: Canon EOS 1D Mark I, EF 28-135 3.5-5.6 IS USM, 85 mm, f6.4, 1/160, ISO 320
Skrevet 14. juli 2007 17 år Her er et bilde av hunden til tanta mi. Tok idag på en liten tur: Canon EOS 1D Mark I' date=' EF 28-135 3.5-5.6 IS USM, 85 mm, f6.4, 1/160, ISO 320 [/quote'] Blinkskudd! Veldig fett bilde
Skrevet 14. juli 2007 17 år Forfatter Det er en himla stor forskjell i skarphet på 70-300 og 75-300. Den sistnevnte er den opprinnelige mens 70-300 er en kraftig forbedring som også har IS. Photozone gav den veldig mye skryt for god IS og veldig stor skarphet på alle brennvidder. De kallte den "hidden L lens" fordi billedkvaliteten var i L-sjiktet. Og slik det fremgår av figurene deres er det nok ikke langt unna sannheten. De påpekte at den ikke var hvit og hadde rød ring, samt byggekvaliteten som ikke holdt L-standard. Hvis jeg skulle hatt tele ville jeg gått for den.
Skrevet 14. juli 2007 17 år Forfatter Okai. Men 70-300 IS USM er i alle fall veldig okay, det er jeg enig i. Takk for kommentaren på bildet i alle fall. Synes det var koselig
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.