Skrevet 9. juli 2007 17 år Hei! Prøvde meg på et solnedgangsbilde siden været var så bra. Det er første gangen jeg har tatt et motsolsbilde, så konstruktiv kritikk er veldig ønskelig
Skrevet 9. juli 2007 17 år Altså jeg har ikke mye greie på bilder eller noe, men en ting er sikkert, det var digg og se sol igjen, her jeg bor har det bøtta ned i 4 dager i strekk nå omtrent! Brygger flyter vekk, slik at jeg må bade, huff! så takk får at du minner meg på at sommeren er noen steder i norge iallefall:) hehe Mvh Lars Petter Hassel
Skrevet 9. juli 2007 17 år Fargene ser utbrendt ut på himmelen rundt sola. Kornene i bildet forsvinner der..
Skrevet 10. juli 2007 17 år Hva den "u-runde" graderingen rundt solen skyldes kan vel være dårlig kvalitet på linsen? Hvis du ikke har noe filter på i tillegg (?). Har opplevd tilsvarende på billige filtere til videooptikk når man skyter mot lyskilder og "stjerneformer" oppstår rundt de.. Finnes forøvrig filtere som lager akkurat denne effekten rundt lyskilder om man ønsker det.
Skrevet 10. juli 2007 17 år Sola så litt rar ut, i tillegg ble det litt midtstilt. Jeg ville kutta litt fra toppen. Fargene var veldig fine! Nå savner jeg sola ...
Skrevet 10. juli 2007 17 år Der fikk jeg jammen litt sommerstemning igjen, med det bildet der. Litt rart med den stjerneformen rundt sola, men ellers et bra bilde! Sitat Nå savner jeg sola ... Det er du ikke aleine om. En av mitt livs treigeste sommere. Har ikke hatt en hel dag med sol på noen uker nå... Hvis det først skal regne, så syns jeg det skal hølje ned i bøtter og spann, med lyn og torden og hele stasen. Da snakker vi! :grin: Sommerfølelsen er helt borte, skulle tro høsten hadde kommet allerede. Men men, godvære kommer nok etterhvert
Skrevet 10. juli 2007 17 år Sol er lovt oss i Larvik nå selveste fredag den 13. Ole (men tror det ikke før jeg får se det)
Skrevet 10. juli 2007 17 år Forfatter Tusen takk for kommentarene Var igrunn med vilje at jeg redigerte solen litt rart, men ser nå at det ble ikke så pent alikavel :grin: Den så mye bedre ut i PS :whistle: :whistle: Sitat Hva den "u-runde" graderingen rundt solen skyldes kan vel være dårlig kvalitet på linsen? Hvis du ikke har noe filter på i tillegg (?). Har opplevd tilsvarende på billige filtere til videooptikk når man skyter mot lyskilder og "stjerneformer" oppstår rundt de.. Finnes forøvrig filtere som lager akkurat denne effekten rundt lyskilder om man ønsker det. Jeg brukte 18-55mm kitlinse, så det er vel ikke all verdens kvalitet på den. Bruker heller ikke noe slags filter, selv om jeg burde Kjøpte meg Canon 70-200 f/4 L nå nettopp, men det er vel heller fotografen som gjør bildene bra, å ikke bare opptikken :whistle: :grin:
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.