Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde mer eller mindre i "oppdrag" fra onkel og tante som gifta seg, å ta bilder og filme vielsen/taler.

Endte opp med tre timer video og over 520 stills i RAW.

Her er et lite knippe etter en kjapp tur for å vise noen andre kjenninger tidliger i dag..

Har brukt følgende optikk;

- 50mm

- 10-20mm

- 75-300mm

Om du skulle være i tvil, noterer jeg over bildet hva som er brukt

10-20mm

01.jpg

50mm

02.jpg

50mm

03.jpg

50mm

04.jpg

10-20mm

05.jpg

50mm

06.jpg

50mm

07.jpg

50mm

08.jpg

50mm

09.jpg

10-20mm

10.jpg

75-300mm

11.jpg

75-300mm

12.jpg

75-300mm

13.jpg

75-300mm

14.jpg

75-300mm

15.jpg

75-300mm

16.jpg

Skrevet

Det var mildt sagt steikje fine bilder. Veldig bra taklet motlys. Kunne kanskje gått ned ett par hakk på blender på bilde #4 for å fått bruden mer i fokus, eller fokusert på henne.

Var nylig i bryllup selv, og sleit med samme motlyset. Desverre turde jeg vel aldri å gå over iso 400 i frykt for støy, men ser at 800 absolutt ikke byr på noen problemer.

Men ver snill å fjern siggen før paret og andre gjester får bildene, den syns jeg skjemmer litt.

Skrevet

Yes, på vei ut var de litt raskere enn man skulle ønske/tro (ref bilde fire), ikke greit når det er situasjonsbilder og ikke manisk oppstilt bare for meg.

Stemmer, vielsen var i Rennebu Kirke på Voll, et par kilometer fra meg, deretter gikk ferden til Oppdal hvor 90 gjester tok gondol opp til Hovden hvor festen var. :)

To til fire pers. fordelt på i alt sju gondoler - det tok tid.. Men tøft opplegg og bra utsikt! :grin:

Skrevet

@Rune: Har ikke hatt noen bra måte å effektivt fjerne støy på før nå (Noise Ninja). Bibble som jeg brukte før, sin støyfjerning fikk folk til å se ut som plastdukker, og var rimelig misfornøyd med resultatet.

Når det er sagt... Fikk "fremkalt" noen svært så støyende bilder til papir hos fotoknutsen, og det var ikke anntydning til støy lenger :D Så ja, det var litt ubegrunnet frykt for støy. På skjermen så det ikke like vellykket ut.

Neste gang er jeg en erfaring rikere.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...