Christian Syvertsen Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 Gabriel Seckamana (36) hadde håpet å få bli i Norge og se sin fire år gamle sønn vokse opp. Nå kastes han ut og får innreiseforbud i fem år. [VG nett...] Vel, nå skal vi altså bruke tid og penger på å kaste ut en person med en ærlig jobb og barn fremfor ran og drapsmenn? Ikke rasistisk ment. Er det bare jeg som syntes det er noe galt med dette? :crazy: BTW, lenge siden sist folkens.. =) Siter
Karl R Pettersen Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 Han burde vært kasta ut med en gang det ble krøll med identiteten. Sånt er juks og skal ikke forsvares. Men nå når han (og sønnen) har bygget seg opp en framtid, grunnet norsk systems sommel, så bør han få bli ja. Dette virker ikke akkurat som en som utnytter etthvert hull i systemet for å skaffe seg penger heller, og det burde gi masse pluss i margen. La ham bli, er min mening. Siter
Ola Nordmann Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 Han burde vært kasta ut med en gang det ble krøll med identiteten. Sånt er juks og skal ikke forsvares. Men nå når han (og sønnen) har bygget seg opp en framtid' date=' grunnet norsk systems sommel, så bør han få bli ja.[/quote'] Det ville jo isåfall bli et merkelig signal vi sendte ut til andre menesker som er her ulovlig. "Dersom du klarer å holde deg skjult fra politiet i lang nok tid til at du klarer å etablere deg, så får du lovlig opphold" Siter
Karl R Pettersen Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 Nå har han vel aldri "skjult seg" for politiet heller da, så det ble å vri det litt i feil retning. Han var etablert på helt greit grunnlag så vidt jeg forsto det av artikkelen. Men sommel og feil i saksbehandling fører jo til strafferabatt hos hardbarka kriminelle, hvorfor skulle ikke det samme gjelde denne karen? Siter
Bjørn Erik Stensby Skrevet 8. juli 2007 Skrevet 8. juli 2007 Denne karen her har ikke gjort noen kriminelle handlinger i Norge. Vi har et tilfelle på Biri, hvor en som er gift med ei norsk dame ble kastet ut av landet. Han hadde fast jobb og betalte skatt til samfunnet som alle andre i arbeid gjør. De kriminelle får lov til å bli i dette landet. Hvor er rettferdighetssansen hos utlendingsnemda? Mulla Krekar burde vært den som skulle kastes ut først, men de tør ikke å gjøre det på grunn av bombetrussler. Her skal vi ligge å fø på en leder for en terroristorginisasjon. Så de som mener denne karen her blir rettferdig kastet ut, burde tenke seg om. Jeg er ikke redd for å kalle Mulla Krekar en terrorist, for det er det han er. Siter
TOS Skrevet 8. juli 2007 Skrevet 8. juli 2007 Tja... litt drastisk å dra Mullah Krekar inn i biletet her, men for å seia det slik. Norsk lov hindrar utkasting av folk som har ein sak gåande i rettsapparatet. Dette har Kerkar forstått og utnyttar til fulle. Han har heile tida ein sak i rettsaparatet og då kan ikkje norge kasta han ut på lovleg vis. At denne karen ehr skal kastas ut etter 13 år, er jo berre horribelt og etter det eg kan skjøna, i strid med menneskerettane. Siter
Trond Meier Skrevet 8. juli 2007 Skrevet 8. juli 2007 Alle må følge Norsk lov. At enkelte (krekar) klarer å trenere en sak i åresvis er horribelt. Denne saken er selvsagt trist, men er fremdeles i følge Norsk lov og da må han ut. Hadde politiet vært flinkere til å stoppe menneskesmuggling osv inn i Norge, hadde vi sluppet så mange asylsøkere som klorer seg fast. Det er en grunn til at Norge har visumregler fra enkelte land. Siter
Bjørn Erik Stensby Skrevet 8. juli 2007 Skrevet 8. juli 2007 Så du synes det Trond, at det er helt i orden at han kastes ut og mister kontaken med sitt barn, etter å ha vært her i 13 år? Det finnes så mange slike historier om mennesker som blir kastet ut etter mange år i Norge, at det er en skam. Ærlige arbeidene mennesker. Jeg tror myndighetene bør sette inn større ressurser på å stoppe alle de kriminelle som kommer fra Øst-Europa nå for tiden. Nå kan disse farte fritt mellom landegrensene i EU og Norge på grunn av at disse landene er blitt medlemmer i EU. Norge skulle aldri gått inn i schengenavtalen. Denne karen her har ikke vært samfunnet til byrde. Du kan jo selv se hva Hennig Olsen skriver om denne karen. De mister en meget verdifull medarbeider. Selv om Krekar og andre kriminelle har en sak gående i rettesappartet, så skulle de kastes ut uansett, og aldri få sette sine bein på norsk jord igjen. Jeg er dritt lei av at slike blir tatt på med silkehansker, mens de ærlige og arbeidende kastes ut. Vi har pr. i dag bruk for all den arbeidskraft som finnes. Siter
Trond Meier Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Jeg sa ikke at det er i orden.. jeg sa det var trist - men loven burde være lik for alle, arbeid eller ikke. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.