Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jøss, dritfine bilder! Nr.1 var jo helt strålende :)

Hvis det er noe jeg vil at du skal rette litt på, må det være bilde nr.2 , syns det var veldig fint motiv, men hvis man ser på høyredelen av bildet, legger man merke til at det er litt unødvendig mørkt. Jeg følte bare at mørket stjal litt av oppmerksomheten fra solen..syns nå jeg ;)

EDIT: Hehe synd med toppen av båten på bildet nr.1 :grin:

Skrevet

Meget vakre bilder, men når jeg ser nærmere på bilde1 så ser det ut som om det er brukt så mye SHARPENING at huset ser ut som om det er fra FS? Ellers utrolig flott himmel. Likte strandbildet godt, muligens litt enig i at det er bittelittigran mørkt. Uansett så var det flott begge to.

Skrevet

Takekr for kommentarer. Var litt usikker på det med båten, men vill ha med litt sjø for dybden sin del. Vurderte faktisk å klone den vekk, men gikk vekk fra ideen. Ja det er selvfølgelig oppskarpet, men vet ikke om jeg er helt enig i den FS sammenlikningen, hehe :)

Bilde nr 2 er vel egentlig min egen favoritt av de to, mest pga toningen og litt gullaktige farger. Også oppskarpet. Har en ny versjon nå hvor jeg har klona vekk den ene røde flaren midt i bildet, samt fått vekk lysene til høyre i bilde som jeg syns stjal litt oppmerksomhet. Bildet er mørkere til høyre i bildet rett og slett fordi det var det i virkeligheten og. Mulig det skyldes sand sin "forward-scatter" egenskaper, vet ikke helt. Men etter behandling kom denne effekten enda tydeligere frem.

Det jeg vet er at i full size så holdt det ikke å lagre i fullkvalitets jpg, måtte faktisk over i (8bit) tiff. Jpg viste "fæle" (ikke så tydelige i denne skalaen) fargeoverganger oppe til høyre i bildet hvor det blir blålig himmel.

Vurderer å printe ut å henge på veggen (jada, selvdigger haha). Har det noe for seg å levere inn bildefiler i 16 bit? Editering er 16bit varianter fra samme raw-fil.

Hvem gjør slikt i Rogaland, og hva bør jeg forvente å punge ut?

Skrevet

Hjelper lite med 16-bit utgangspunkt (TIFF) hvis du har en printer som ikke klarer å gjengi nok detaljer. Jeg vil tro du bør alliere deg med en eller annen som f.eks har Epson 4800 eller større printer for best mulig resultat.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...