Karl R Pettersen Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Poster dem her da de har lite med flyging å gjøre. Kritikk og kommentarer ønskes. Begge bildene linker til større versjoner på flickr. Begge tatt i raw og etterbehandlet. Siter
Matz Warland Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Jøss, dritfine bilder! Nr.1 var jo helt strålende Hvis det er noe jeg vil at du skal rette litt på, må det være bilde nr.2 , syns det var veldig fint motiv, men hvis man ser på høyredelen av bildet, legger man merke til at det er litt unødvendig mørkt. Jeg følte bare at mørket stjal litt av oppmerksomheten fra solen..syns nå jeg EDIT: Hehe synd med toppen av båten på bildet nr.1 :grin: Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 To fantastiske bilder, synd med båten på enern, syns kanskje du kunne ha kuttet helt opp til fjellet, men nr. 2 fant jeg ingenting galt med. Siter
Toril Madsen Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Meget vakre bilder, men når jeg ser nærmere på bilde1 så ser det ut som om det er brukt så mye SHARPENING at huset ser ut som om det er fra FS? Ellers utrolig flott himmel. Likte strandbildet godt, muligens litt enig i at det er bittelittigran mørkt. Uansett så var det flott begge to. Siter
Tom Knudsen Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Sykt flotte bilder da.... Dette var virkelig snadder for øynene. Siter
Karl R Pettersen Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Skrevet 3. juli 2007 Takekr for kommentarer. Var litt usikker på det med båten, men vill ha med litt sjø for dybden sin del. Vurderte faktisk å klone den vekk, men gikk vekk fra ideen. Ja det er selvfølgelig oppskarpet, men vet ikke om jeg er helt enig i den FS sammenlikningen, hehe Bilde nr 2 er vel egentlig min egen favoritt av de to, mest pga toningen og litt gullaktige farger. Også oppskarpet. Har en ny versjon nå hvor jeg har klona vekk den ene røde flaren midt i bildet, samt fått vekk lysene til høyre i bilde som jeg syns stjal litt oppmerksomhet. Bildet er mørkere til høyre i bildet rett og slett fordi det var det i virkeligheten og. Mulig det skyldes sand sin "forward-scatter" egenskaper, vet ikke helt. Men etter behandling kom denne effekten enda tydeligere frem. Det jeg vet er at i full size så holdt det ikke å lagre i fullkvalitets jpg, måtte faktisk over i (8bit) tiff. Jpg viste "fæle" (ikke så tydelige i denne skalaen) fargeoverganger oppe til høyre i bildet hvor det blir blålig himmel. Vurderer å printe ut å henge på veggen (jada, selvdigger haha). Har det noe for seg å levere inn bildefiler i 16 bit? Editering er 16bit varianter fra samme raw-fil. Hvem gjør slikt i Rogaland, og hva bør jeg forvente å punge ut? Siter
Jan Halsteinrud Brende Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 http://www.nettkatalogen.no/bransjelist/trykkerier%20rogaland/1.htm Siter
Matz Warland Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Mulig å få se bilde nr.2 etter den behandlingen? Var som sagt veldig flott bilde Siter
Karl R Pettersen Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Skrevet 4. juli 2007 Njah, har vel ikke så mye for seg ettersom jpg'en ødelegger såppass mye i utgangspunktet. Det er den røde prikken i midten og de to hvite oppe i horisonten til høyre som plaget. Enkelt nok å klone vekk selv Siter
Rune Barmark Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Hjelper lite med 16-bit utgangspunkt (TIFF) hvis du har en printer som ikke klarer å gjengi nok detaljer. Jeg vil tro du bør alliere deg med en eller annen som f.eks har Epson 4800 eller større printer for best mulig resultat. Siter
Karl R Pettersen Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Skrevet 5. juli 2007 Ok, takker for svar. Gjorde en test å lagret som 8-bit tiff, og det fungerte helt greit det og. Tydeligvis jpg'en som "tok knekken" på bildet. Siter
Geir Teigo Skrevet 5. juli 2007 Skrevet 5. juli 2007 Jøss..bruker du ActiveSkyX eller? Fine skyteksturer og den solnedgangen ser jo nesten helt ekte ut. Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 5. juli 2007 Skrevet 5. juli 2007 Geir, tror det er på tide med en pause fra FS :grin: Siter
Karl R Pettersen Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Skrevet 5. juli 2007 Haha.. Kjører da photoreal textures må vite Siter
Geir Teigo Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 hehe... Du vet du er hekta på FS når du klager over dårlige skyteksturer men er imponert av frameraten når du er ute og går :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.