Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det å påstå at NASAMS II-softwaren (altså en spesialisert variant av Solaris)bare gjør ett fåtall av oppgaver er helt feil. Jeg kan nevne noen få ting, men kun overfladisk, da det sier seg selv at detaljene er gradert informasjon.

Skrevet
Det å påstå at NASAMS II-softwaren (altså en spesialisert variant av Solaris)bare gjør ett fåtall av oppgaver er helt feil. Jeg kan nevne noen få ting' date=' men kun overfladisk, da det sier seg selv at detaljene er gradert informasjon. [/quote']

I forhold til Windows, OS X osv. (uten at jeg er kjent med software'en til NASAMS) så tørr jeg påstå at den bare gjør et fåtall oppgaver ja. Selv om den gjør hundrevis av forskjellige oppgaver så er det bare småtteri i forhold til et OS som Windows. Som sagt så er det en grunn til at spesialiserte OS er mer stabile enn OS som skal kunne "alt", rett og slett fordi de ikke har like mange oppgaver som skal utføres.

Skrevet

Hvis du ikke er kjent med softwaren til NASAMS II så bør du i allefall ikke uttale deg om hva den gjør av oppgaver og ikke. Forskjellen ligger bare i hvilken type oppgaver Windows og NASAMS softwaren jobber med. Forsåvidt kan vi jo si at NASAMS II ikke blir utsatt for dårlig skrevne applikasjoner som kræsjer i hytt og pine, den er ikke online (men det er faktisk mulig, uten at vi skal nærmere inn på det her) og blir ikke utsatt for diverse nettfenomener (adware osv.), ikke virus og liknende. Den går kun på ett sett med hardware, alle endringer som gjøres i hardware er det jo Kongsberg/n|ft som tar seg av, og dermed fikser de jo softwaren i samme slengen dersom det behøves.

Skrevet
Hvis du ikke er kjent med softwaren til NASAMS II så bør du i allefall ikke uttale deg om hva den gjør av oppgaver og ikke.

Jeg har ikke uttalt meg om hvilke oppgaver den gjør og ikke gjør, jeg sa simpelthen at spesialiserte OS gjør færre oppgaver enn OS som Windos og OS X som skal kunne gjøre "alt", og det er strengt tatt ikke noe mer å diskutere, for slik er det bare.

Skrevet

Et OS som samler inn og holder styr på cirka 6000 målepunkter og et stort antall regulatorer, samtidig som det presenterer dataene på 100 forskjellige skjermbilder (bilde velges av operatør), har ikke akkurat det jeg vil kalle få oppgaver.

Skrevet

iPhone er beregnet for det amerikanske markedet, der MMS ikke er brukt i det hele tatt.

MMS er uansett en flopp, og det er unødvendig å ha med.

Så folk som klager på iPhone - hold kjeft.

Den er ikke klar for Europa enda, den er tilpasset et annet marked - med andre bruksmønstre.

Derfor har den ikke 3G, MMS og en del andre ting. :)

Skrevet

Henrik, telefonen er fortsatt en overpriset drittdings med mindre Apple faktisk legger til de funksjonene som brukes her i Norge og ellers i Europa. Og SELV OM de legger til 3G, MMS og alt det andre, vil jeg fortsatt si at det er en overpriset drittdings, helt på linje med hva jeg mener om iPod. Proprietær duppeditt som begrenser brukeren til ett bestemt format fra en bestemt tilbyder.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...