Tom Knudsen Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Vel i forhold til lønnsinntekter så er vel ikke forskjellen særlig stor, men forskjellen ligger der at vi reagerer ikke på samme måte, noe vi egentlig burde hehe Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Litt spesielle ingresser: -Iranerne får ikke lenger ubegrenset med bensin til 60 øre literen. Da blir det opptøyer. -6 av 10 nordmenn vil heller betale opptil 18 kroner literen for bensin, enn å legge ned industriarbeidsplasser. Siter
Hans Chr Haaland Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Litt spesielle ingresser:-6 av 10 nordmenn vil heller betale opptil 18 kroner literen for bensin' date=' enn å legge ned industriarbeidsplasser. [/quote'] Bare nysgjerrig, men hvor fikk du det i fra? Ingen som har spurt meg. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Her. Utrolig tragisk forslag å øke bensinprisene til 18kr/l bare for å tvinge oss til å bruke kollektiv transkport, når tranporttilbudet er såpass råttent som det der. Siter
Hans Chr Haaland Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Helt utrolig. Det er jo kollektiv transport som er dyr, ikke bensinprisene som er billig. Dessuten er kollektiv tilbudet her omkring, gått fra og være dårlig, til og være ubrukelig. Vist jeg reiser kollektivt bruker jeg gjerne 4,5 timer fra Flesland og hjem, med bil går det 1 time og 15 min. Og det er billigere og kjøre bil også. Jeg hadde også et innlegg i en annen trå her som går på noe av det samme, men for og ikke gjenta meg selv, her er tråden: trå Siter
Timmy Brandt Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Litt spesielle ingresser:-6 av 10 nordmenn vil heller betale opptil 18 kroner literen for bensin' date=' enn å legge ned industriarbeidsplasser. [/quote'] Bare nysgjerrig, men hvor fikk du det i fra? Ingen som har spurt meg. 6 av 10 står det ju, inte 10 av 10 Siter
Tom Knudsen Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 - En prisøkning på 50 prosent på bensin vil resultere i 10-15 prosent mindre biltrafikk, sier sjefen for Transportøkonomisk institutt, Lasse Fridstrøm til NRK. En økning på 50 prosent ville i dag løftet bensinprisen til over 18 kroner. Fredag morgen ligger Statoil listepris på 12,27 kroner per liter for bensin og 10,54 kroner per liter for diesel. Gulrot og pisk Fridstrøm mener bilistene lang på vei må presses til å ta i bruk kollektivtilbudet. Det vil ifølge Fridstrøm ikke være nok å kun satse på å forbedre kollektivtilbudet. - Gulrot virker, men pisk virker bedre, sier Fridstrøm. Fridstrøm mener høye bensinavgifter kan brukes til å senke inntektsskatten, og da særlig til de som tjener minst. En slik ordning vil ifølge Fridstrøm sørge for at høyere avgifter ikke automatisk rammer dem som har minst fra før. Siter
Hans Chr Haaland Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 6 av 10 står det ju' date=' inte 10 av 10 [/quote'] Ååja, er det slik det fungerer. Jeg trodde det sa noe om hvor mange som vil betale mer, kontra de som ikke vil betale mer. Men det oppklarer jo en hel del :grin: Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 - En prisøkning på 50 prosent på bensin vil resultere i 10-15 prosent mindre biltrafikk' date=' sier sjefen for Transportøkonomisk institutt, Lasse Fridstrøm til NRK. En økning på 50 prosent ville i dag løftet bensinprisen til over 18 kroner. Fredag morgen ligger Statoil listepris på 12,27 kroner per liter for bensin og 10,54 kroner per liter for diesel. Gulrot og pisk Fridstrøm mener bilistene lang på vei må presses til å ta i bruk kollektivtilbudet. Det vil ifølge Fridstrøm ikke være nok å kun satse på å forbedre kollektivtilbudet. - Gulrot virker, men pisk virker bedre, sier Fridstrøm. Fridstrøm mener høye bensinavgifter kan brukes til å senke inntektsskatten, og da særlig til de som tjener minst. En slik ordning vil ifølge Fridstrøm sørge for at høyere avgifter ikke automatisk rammer dem som har minst fra før. [/quote'] Det er rart med det, men folk vil gjerne ha et kollektivtilbud som det er mulig å benytte seg av før de parkerer bilen... Kollektivtilbudet her i landet er altfor dårlig og altfor dyrt til at folk gidder benytte seg av det, og jo lenger vekk man kommer fra de større byene (Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger osv.) jo dårligere blir det. Løsningen tror jeg rett og slett er å tilby folk et så bra kollektivtilbud at de frivillig benytter seg av det, og ikke tvinge dem til å enten bruke noe som er mildt sagt ubrukelig (utenfor de større byene) eller å blakke seg på å kjøpe bensin. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 [Kollektivtilbudet her i landet er altfor dårlig og altfor dyrt til at folk gidder benytte seg av det' date= og jo lenger vekk man kommer fra de større byene (Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger osv.) jo dårligere blir det. Løsningen tror jeg rett og slett er å tilby folk et så bra kollektivtilbud at de frivillig benytter seg av det, og ikke tvinge dem til å enten bruke noe som er mildt sagt ubrukelig (utenfor de større byene) eller å blakke seg på å kjøpe bensin. [/quote] Kunne ikke vært mer enig... Jeg bor i Vestfold, og har 13 km til jobben. Om jeg skulle tatt bussen, så måtte jeg vært innom 3 busser, hadde brukt 1 time på å komme meg på jobb, OG jeg hadde attpåtil kommet 4,5 timer for sent på morgenen... Å reise kollektivt er ikke engang i nærheten av å være et alternativ!! :mad: Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Jeg har ikke brydd meg noe særlig om miljø/bensin-diskusjonene de siste ukene, men jeg fikk meg med forslaget om å øke bensinprisen samtidig som man fjernet mange av avgiftene koblet med det å eie bil. Ideen var at det skulle bli billig å eie bil, men dyrt å bruke den mye. Folk som kjørte helt vanlig mente at de ikke ville merke mye forskjell ettersom det de måtte betale for den dyre bensinen sparte de ved at mange avgifter ble fjernet. Hva syns dere om det? Siter
Jan Halsteinrud Brende Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Setter dem opp prisene til 20 kroner eller noe sånt så er jeg redd at en del transportnæringer vil få problemer. Nå får dem heller satse på å få inn miljøvennlige biler inn i landet og til en pris som lavtlønte kan tåle. Neste skritt er å få på plass alle disse biodiesel pumpene rundt om i landet. Har ikke sett en eneste en her jeg bor ennå. Og hvis dem ikke vil satse på å fornye bilparken i dette landet der mange faktisk er helt avhengig av bilen pågrunn av alt for dårlig kollektivtrafikktilbud, så får dem satse stort på kollektivt og i det hele tatt tog så en får på plass dobbelt spor eksempelvis Oslo-Trondheim, og med tog som går mye raskere og til flere tider om dagen. Norge er ikke bare Oslo. Norge er også bygda og strøkene ”uttafor” Ser mest ut til at politikere snart bare tenker på alt som ikke er nord for Sinsenkrysset. :crazy: Siter
Chris_Andre Martinussen Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Jøss. Og jeg som kjefter på iranerene pga bensinprisene våre..strikes back Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.