Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Spørsmål og svar

Sp: Hva er forskjellen mellom en flyvertinne og en jetfly?

Sv: Jetflyet stopper klagende ved gate'n.

 

Sp: Hvordan vet en blind fallskjermhopper at han nærmer seg bakken?

Sv: Båndet til førerhunden blir slapt.

 

Sp: Hvordan klarer en Airbus A340 å stige?

Sv: Ved hjelp av krummingen til jorda!

 

Sp: Hvorfor kysser paven bakken hver gang han lander?

Sv: Har du noen gang flydd med Alitalia?

 

Sp: Hva er den ideelle cockpit mannskapet?

Sv: En pilot og en hund... piloten er der for å mate hunden, og hunden er der for å bite piloten viss han prøver å treffe noe.

 

Sp: Hvor mange piloter trengs det for å skifte en lyspære?

Sv: Bare en. Han holder lyspæra mens verden roterer rundt han.

 

Sp: Hvordan vet du at det er en pilot på din fest?

Sv: Han forteller deg det.

 

 

Problemer og løsninger

Problem: "Noe løst i cockpitten."

Løsning: "Noe strammet i cocpitten."

 

Problem: "Bevis på hydraulisk lekkasje på høyre hovedlandingshjul."

Løsning: "Bevis fjernet."

 

Problem: "Motor nr. 3 mangler."

Løsning: "Moror funnet på høyre vinge etter en kort sjekk."

 

Problem: "DME volum utrolig høyt."

Løsning: "Volum satt til et mer trolig nivå."

 

Problem: "Døde insekter på frontruta."

Løsning: "Levende insekter er bestillt."

 

Problem: "Venster inner hoveddekk trenger nesten å byttes."

Løsning: "Venster inner hoveddekk nesten byttet."

 

Problem: "Test flyging OK, bortsett fra veldig hard auto landing."

Løsning: "Auto landing er ikke innstallert på dette flyet.

 

 

Bilder

again-067b-control.gif

blonk.gif

again-017a-bogeyturning.gif

 

 

Vitser

Framgangen til en student i løpet av flyge trening var ikke bra nok for at han kunne fortsette for å bli en jagerfly pilot. Han måte forlate pilot treningen men han ville fortsette Luftfarsvaret og kunne bli overført til en annen avdeling. Med spørsmål hvor han ville, svarte han:

" AAA, Anti Aircraft Artillery, fordi, hvis jeg ikke kan få fly - ingen vil."

 

En stormfull flygning ombord i et Boeing fly; en flyvertinne, som ikke er på jobb, sitter ved siden av en mann, med et grep som gjør håndleddende hans hvite, mens han ser gjennom vinduet sitt, flyets vinge bøyer og spretter i stormen. Flyvertinna prøver å roe han ned; hun jobber innen luftfart og flyr hele tiden, forteller hun ham. "Det er ingenting å bekymre seg over; piloten har alt under kontroll."

- Frue, svarer han. "Jeg er en Boeing ingeniør og vi designet ikke flyet til å gjøre hva den gjør."

 

 

Forkortelser

BA (British Airways)

- Bloody Awful, British Apoplectic, Bad Attitude

 

BOEING

- Broken Off Engines In Numerous Gardens

 

Finnair

- Flies Ideally? Nah, Not Airborne In Reality

 

KLM

- Kindly Leave Money

 

LUFTHANSA

- Let Us Fondle The Hostesses And NotSay Anything

 

SAS (Scandinavian Airl. System)

- Sit And Suffer

********************************

Kom gjerne med egne innspill

Skrevet

* Problem: "Smoke in cabin."

* Solution: "Aircrew reminded fleet is no-smoking these days."

 

* Problem: "Bad smell in cockpit (B-747)."

* Solution: "Advice crew to wash every day."

 

* Problem: "Missile slow to leave rail."

* Solution: "Use a real missile. Missile is a Cap9 (captive trainer)."

 

* Problem: "IFF Knob binding, hard to turn."

* Solution: "IFF 'push to turn' knob works correctly when pushed to turn."

 

* Problem: "Missile (AIM-9) wont track on the ground."

* Solution: "System fully operational, flightsuit insert inop (side stick controller)."

 

* Problem: "Missile (AIM-9) tone very weak, almost inaudible."

* Solution: "Turn up the volume."

 

* Problem: "Rear cockpit HUD repeter unviewable, looked like squiggly porn."

* Solution: "HBO ordered MICAP zero Ballance."

 

* Problem: "Something loose in cockpit."

* Solution: "Something tightened in cockpit."

 

* Problem: "Evidence of hydraulic leak on right main landing gear."

* Solution: "Evidence removed."

 

* Problem: "Target Radar hums."

* Solution: "Reprogrammed Target Radar with the lyrics."

 

* Problem: "Number three engine missing."

* Solution: "Engine found on right wing after brief search."

 

* Problem: "DME volume unbelievably loud."

* Solution: "Volume set to more believable level."

 

* Problem: "Dead bugs on windshield."

* Solution: "Live bugs on order."

 

* Problem: "Autopilot in altitude hold mode produces a 200 fpm descent."

* Solution: "Cannot reproduce problem on ground."

 

* Problem: "IFF (Identification Friend or Foe) inoperative."

* Solution: "IFF always inoperative in OFF mode"

 

* Problem: "Friction locks cause throttle levers to stick."

* Solution: "That's what they're there for."

 

* Problem: "Left inside main tire almost needs replacement."

* Solution: "Almost replaced left inside main tire."

 

* Problem: "Test flight OK, except autoland very rough."

* Solution: "Autoland not installed on this aircraft."

 

* Problem 1: "No. 2 Propeller seeping prop fluid."

* Solution 1: "No. 2 Propeller seepage normal."

* Problem 2: "No. 1, No. 3, and No. 4 propellers lack normal seepage."

 

* Problem: "The autopilot doesn't."

* Solution: "IT DOES NOW."

 

* Problem: "Roaches in galley."

* Solution: "Fed and watered roaches"

 

* Problem: "Laboratory mice loose in bag bin."

* Solution: "No cat this station."

 

* Problem: "Aircraft handles FUNNY."

* Solution: "Aircraft warned to straighten up, "fly right" and be serious."

 

* Problem :"UHF does not work in OFFicial mode."

* Solution: " Found short between the headphones."

 

* Problem: "Anti Collision Strobe Intermitently on."

* Solution: "Removed and Replaced Side Stick Actuator."

 

* Problem: "Sounds like little man is beating on the bottom of the floor with a hammer."

* Solution: "Took hammer from man and made him promise not to do it again."

 

* Problem: "Bugs smashed on canopy."

* Solution: "Gave bugs coffee and told them to move along."

 

* Problem: "Crew door hard to close." (on a KC-135)

* Solution: "Green suit needs to up his weaties intake."

 

* Problem: "No. 3 engine knocks at idle"

* Solution: "No. 3 engine let in for a few beers"

 

* Problem: "Funny smell in cockpit"

* Solution: "Pilot told to change cologne"

 

* Problem: "The T/C ball seemed stuck in the middle during my last turn."

* Solution: "Congratulations! You've just made your first coordinated turn."

 

* Problem: "Transponder inoperative."

* Solution: "Transponder always inoperative in OFF mode."

 

* Problem: "Friction locks cause throttle levers to stick."

* Solution: "That's what they're there for!"

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …