Skrevet 25. juni 2007 17 år Spørsmål og svar Sp: Hva er forskjellen mellom en flyvertinne og en jetfly? Sv: Jetflyet stopper klagende ved gate'n. Sp: Hvordan vet en blind fallskjermhopper at han nærmer seg bakken? Sv: Båndet til førerhunden blir slapt. Sp: Hvordan klarer en Airbus A340 å stige? Sv: Ved hjelp av krummingen til jorda! Sp: Hvorfor kysser paven bakken hver gang han lander? Sv: Har du noen gang flydd med Alitalia? Sp: Hva er den ideelle cockpit mannskapet? Sv: En pilot og en hund... piloten er der for å mate hunden, og hunden er der for å bite piloten viss han prøver å treffe noe. Sp: Hvor mange piloter trengs det for å skifte en lyspære? Sv: Bare en. Han holder lyspæra mens verden roterer rundt han. Sp: Hvordan vet du at det er en pilot på din fest? Sv: Han forteller deg det. Problemer og løsninger Problem: "Noe løst i cockpitten." Løsning: "Noe strammet i cocpitten." Problem: "Bevis på hydraulisk lekkasje på høyre hovedlandingshjul." Løsning: "Bevis fjernet." Problem: "Motor nr. 3 mangler." Løsning: "Moror funnet på høyre vinge etter en kort sjekk." Problem: "DME volum utrolig høyt." Løsning: "Volum satt til et mer trolig nivå." Problem: "Døde insekter på frontruta." Løsning: "Levende insekter er bestillt." Problem: "Venster inner hoveddekk trenger nesten å byttes." Løsning: "Venster inner hoveddekk nesten byttet." Problem: "Test flyging OK, bortsett fra veldig hard auto landing." Løsning: "Auto landing er ikke innstallert på dette flyet. Bilder Vitser Framgangen til en student i løpet av flyge trening var ikke bra nok for at han kunne fortsette for å bli en jagerfly pilot. Han måte forlate pilot treningen men han ville fortsette Luftfarsvaret og kunne bli overført til en annen avdeling. Med spørsmål hvor han ville, svarte han: " AAA, Anti Aircraft Artillery, fordi, hvis jeg ikke kan få fly - ingen vil." En stormfull flygning ombord i et Boeing fly; en flyvertinne, som ikke er på jobb, sitter ved siden av en mann, med et grep som gjør håndleddende hans hvite, mens han ser gjennom vinduet sitt, flyets vinge bøyer og spretter i stormen. Flyvertinna prøver å roe han ned; hun jobber innen luftfart og flyr hele tiden, forteller hun ham. "Det er ingenting å bekymre seg over; piloten har alt under kontroll." - Frue, svarer han. "Jeg er en Boeing ingeniør og vi designet ikke flyet til å gjøre hva den gjør." Forkortelser BA (British Airways) - Bloody Awful, British Apoplectic, Bad Attitude BOEING - Broken Off Engines In Numerous Gardens Finnair - Flies Ideally? Nah, Not Airborne In Reality KLM - Kindly Leave Money LUFTHANSA - Let Us Fondle The Hostesses And NotSay Anything SAS (Scandinavian Airl. System) - Sit And Suffer ******************************** Kom gjerne med egne innspill
Skrevet 25. juni 2007 17 år Du hadde vel noen av disse på norsk, men denne henger i brakka til VFK :grin:
Skrevet 26. juni 2007 17 år * Problem: "Smoke in cabin." * Solution: "Aircrew reminded fleet is no-smoking these days." * Problem: "Bad smell in cockpit (B-747)." * Solution: "Advice crew to wash every day." * Problem: "Missile slow to leave rail." * Solution: "Use a real missile. Missile is a Cap9 (captive trainer)." * Problem: "IFF Knob binding, hard to turn." * Solution: "IFF 'push to turn' knob works correctly when pushed to turn." * Problem: "Missile (AIM-9) wont track on the ground." * Solution: "System fully operational, flightsuit insert inop (side stick controller)." * Problem: "Missile (AIM-9) tone very weak, almost inaudible." * Solution: "Turn up the volume." * Problem: "Rear cockpit HUD repeter unviewable, looked like squiggly porn." * Solution: "HBO ordered MICAP zero Ballance." * Problem: "Something loose in cockpit." * Solution: "Something tightened in cockpit." * Problem: "Evidence of hydraulic leak on right main landing gear." * Solution: "Evidence removed." * Problem: "Target Radar hums." * Solution: "Reprogrammed Target Radar with the lyrics." * Problem: "Number three engine missing." * Solution: "Engine found on right wing after brief search." * Problem: "DME volume unbelievably loud." * Solution: "Volume set to more believable level." * Problem: "Dead bugs on windshield." * Solution: "Live bugs on order." * Problem: "Autopilot in altitude hold mode produces a 200 fpm descent." * Solution: "Cannot reproduce problem on ground." * Problem: "IFF (Identification Friend or Foe) inoperative." * Solution: "IFF always inoperative in OFF mode" * Problem: "Friction locks cause throttle levers to stick." * Solution: "That's what they're there for." * Problem: "Left inside main tire almost needs replacement." * Solution: "Almost replaced left inside main tire." * Problem: "Test flight OK, except autoland very rough." * Solution: "Autoland not installed on this aircraft." * Problem 1: "No. 2 Propeller seeping prop fluid." * Solution 1: "No. 2 Propeller seepage normal." * Problem 2: "No. 1, No. 3, and No. 4 propellers lack normal seepage." * Problem: "The autopilot doesn't." * Solution: "IT DOES NOW." * Problem: "Roaches in galley." * Solution: "Fed and watered roaches" * Problem: "Laboratory mice loose in bag bin." * Solution: "No cat this station." * Problem: "Aircraft handles FUNNY." * Solution: "Aircraft warned to straighten up, "fly right" and be serious." * Problem :"UHF does not work in OFFicial mode." * Solution: " Found short between the headphones." * Problem: "Anti Collision Strobe Intermitently on." * Solution: "Removed and Replaced Side Stick Actuator." * Problem: "Sounds like little man is beating on the bottom of the floor with a hammer." * Solution: "Took hammer from man and made him promise not to do it again." * Problem: "Bugs smashed on canopy." * Solution: "Gave bugs coffee and told them to move along." * Problem: "Crew door hard to close." (on a KC-135) * Solution: "Green suit needs to up his weaties intake." * Problem: "No. 3 engine knocks at idle" * Solution: "No. 3 engine let in for a few beers" * Problem: "Funny smell in cockpit" * Solution: "Pilot told to change cologne" * Problem: "The T/C ball seemed stuck in the middle during my last turn." * Solution: "Congratulations! You've just made your first coordinated turn." * Problem: "Transponder inoperative." * Solution: "Transponder always inoperative in OFF mode." * Problem: "Friction locks cause throttle levers to stick." * Solution: "That's what they're there for!"
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.