Skrevet 23. juni 2007 17 år Heisann. Til min klassetur til Polen, kjøpte jeg meg et videokamera. Og det viste seg at man må bruke FireWire for å laste over filmene til dataen. Karen som jeg snakket med på Elkjøp sa at de fleste ganske nye Datamaskinene, har FireWire, og min er ganske ny så jeg regnet med at det gikk fint. Men nå, når jeg ønsker å laste over filmene viser det seg at jeg ikke har FireWire. Finnes det en slags Adapter eller noe lignende så jeg kan laste inn filmene min med FireWire. Eller finnes det en annen måte å laste inn filmene? Elias.
Skrevet 23. juni 2007 17 år http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324592&view=detailed burde vel funke denne...
Skrevet 23. juni 2007 17 år Har du bærbar eller stasjonær? Jeg ville satsa på et PCMCIA-kort om det er bærbar, fremfor en sånn hub.. Å kjøre FireWire inn på en hub, som transporteres til PCen via USB.. Tjæææ.. Skeptisk. Om du har stasjonær, kan du fint kjøpe et PCI-kort med to-tre firewire-porter for noen hundringser.
Skrevet 23. juni 2007 17 år Enig med Ola Haldor her. USB og FireWire fungerer på helt forskjellige måter, så en overgang er ingen god løsning her. USB benytter seg blandt annet av CPU og minne til vertsmaskinen, det gjør ikke FireWire. Jeg tror FireWire benytter seg av en egen prossesor, men det er jeg ikke helt sikker på. Uansett, en overgang er ikke en god løsning.
Skrevet 23. juni 2007 17 år Det er vanskeleg å gi noko bra svar utan å vite om det er stasjonær eller bærbar.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.